26 נובמבר 2013 | 08:45 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

לוס אנג׳לס: ארקייד פייר על האיטי. ניו יורק: דיוויד בירן על הפיליפינים

ארקייד פייר בלוס אנג׳לס

מכירים את הקטע הזה שבו שאתם רואים באינטרנט הופעה נפלאה של ארקייד פייר, אחת הלהקות האהובות עליכם כרגע, ואז מגלים שמי שביים את ההופעה הזאת הוא הבן של בן דוד שלכם? לא להאמין. לפני שנתיים זה היה טרי גיליאם, שביים לארקייד פייר הופעה חיה שהועברה ביו-טיוב, עכשיו זה רועי סגל. שאפו, בן דוד.

ההופעה הזאת, שהתקיימה לפני כשבועיים, היא חלק מסדרת הופעות בהפקת אם.טי.וי שמתקיימות כמעט בהפתעה ואליה מוזעקים המעריצים בהתראה קצרה דרך טוויטר ואינסטגרם. היא התקיימה בלוס אנג׳לס, למרגלות הבניין האיקוני העגול של חברת התקליטים קפיטול, ובו ביצעה הלהקה כמעט את כל השירים מתוך האלבום החדש שלה, ״רפלקטור״. הדיסק הכפול הזה, שהופק על ידי ג׳יימס מרפי, הוא מבחינתי מאש-אפ נפלא ברובו בין ארקייד פייר ובין אל.סי.די סאונדסיסטם, ההרכב הלא-קיים-יותר של מרפי. ריבוי השימוש בכלי הקשה ובמקצבים מהאיטי, הופכים כמה רגעים באלבום הזה לפלאשבקים מוזיקליים לימי טוקינג הדס. לא כל 12 השירים בדיסק הכפול הזה מוצלחים, אבל כמה מהם מעולים. בראיון שקיים סגל עם הלהקה לפני ההופעה הם מדברים על הקלטת הדיסק ועל מה גרם להם להכניס את המוזיקה של האיטי לתוכו:

 

 

אבל רגע, אתם אומרים לי, נכנסנו ללינק והוא מוגבל לצפייה רק לתושבי ארצות הברית. נכון. ולכן, בונוס: הנה עוד פטנט שהכרתי באחרונה: Tunnel Bear. אפליקציה קטנה וחיננית וחינמית לטלפון ולמחשב שמאפשרת לנו הישראלים לגלוש באתרים שהגלישה בהם מוגבלת לתושבי אמריקה. שלום לך, Hulu. אהלן, נטפליקס.

=================

אפרופו טוקינג הדס: אמש קיים דיוויד בירן הופעת צדקה בניו יורק לגיוס כספים לתמיכה באיזורים שנהרסו בטייפון בפיליפינים. הוא העלה באופן חד פעמי את המיוזיקל שלו (אותו הוא הלחין עם פאטבוי סלים), ״Here Lies Love״ שהועלה במקור בסוף שנות ה-2000, והמספר על אימלדה מרקוס, מנהיגת הפיליפינים לשעבר, ועל שלטון הטרור שהיא השליטה במדינה. כל השחקנים בהפקה הם מהגרים מהפיליפינים והם התנדבו כולם להעלות את המחזמר בביצוע קונצרטי למען גיוס הכספים.

לדיוויד בירן יש עניין אישי באסון שפקד את הפיליפינים בתחילת החודש: עלילת המחזמר שלו מתרחשת באי לייטה, ובעיר טקלובן, שספגו את הפגיעה הקשה וההרסנית ביותר של הטייפון. לפני ארבעה ימים העלה בירן סרטון קצר המציג תמונות שצילם ב-2005, כשביקר בטקלובן לצורך תחקיר להצגה המוזיקלית שכתב:

 

וכך נראית טקלובן היום, אחרי הטייפון:

הנה דיווח מטקלובן.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה