04 דצמבר 2013 | 00:53 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

ספי ריבלין, 1947-2013

ספי ריבלין ז״ל עם שייקה אופיר ב״השועל בלול התרנגולות״

אם את ארונו של אריק איינשטיין הציבו בכיכר רבין, את ארונו של ספי ריבלין צריך להציב במדרחוב של ראשון לציון. נדמה לי שהוא הכוכב הכי גדול של עיר הולדתי, וללא ספק השחקן הכי מזוהה איתה. ספי ריבלין גר כל חייו בראשון – ולתקופה, ממש ליד בית הוריי – והיה חבר מועצת העיר. והרבה לפני שידעתי שהוא בן עירי הוא היה מבחינתי האיש הכי מצחיק בעולם, ב״ניקוי ראש״ וב״רגע עם דודלי״. הרבה לפני שהכרתי את רואן אטקינסון, הכרתי את ספי ריבלין.

בקולנוע הישראלי הנוכחות שלו היתה מועטה, אבל בסרטים ראויים: ״רק היום״ של זאב רווח, ״השועל בלול התרנגולות״ של אפרים קישון ובאחרונה ב״הסודות״ של אבי נשר (בתור אביה של אניה בוקשטיין).

ומשום מה, ברגע ששמעתי על פטירתו, מיד חשבתי דווקא על הסצינה הזאת, מהסוף של ״השועל בלול התרנגולות״, בה הוא משחק מול שייקה אופיר. אופיר מגלם את חבר הכנסת דולניקר וריבלין הוא העוזר הפרלמנטרי שלו. אחרי פיצוץ ביניהם, בו מתעמת ריבלין עם הבוס שלו ומוכיח אותו שהוא כבר לא רלוונטי, נותן לו הח״כ הנכבד את הנאום הנרגש הבא, שנחתם בפאנץ׳-ליין הכי טוב בכל הסרט:

Search engine friendly content

ועכשיו, ריבלין, שייקה אופיר ואפרים קישון יכולים לעשות רימייק ל״השועל בלול התרנגולות״ בלול הגדול שבשמיים.

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “ספי ריבלין, 1947-2013”

  1. גדעון גנני 4 דצמבר 2013 ב - 9:40 קישור ישיר

    יאיר, זו אחת הפעמים היחידות שאני מזדהה עם מה שכתבת למעט דבר אחד. שארונו יוצב חלק מהזמן בראשון לציון וחלק מהזמן בכיכר בתל אביב. מגיע לו אותו הכבוד שזכה לו אריק ז"ל. אריק ז"ל, ספי ז"ל – אני לא קולט את צירוף המלים האלה.

  2. מתן שירם 4 דצמבר 2013 ב - 11:20 קישור ישיר

    לפני כשלוש שנים עשה ספי ריבלין תפקיד קולנועי נהדר בסרט סטודנטים בשם "החלמה". אני מקווה שישדרו את הסרט הזה, שמעבר לאיכויותיו הרבות, מציג את יכולותיו הקומיות והדרמתיות של ריבלין, בתקופה בה עלילת הסרט ומציאות חייו מתנגשות.

    http://www.youtube.com/watch?v=0m0GSsVDe3w

  3. פוקימון 4 דצמבר 2013 ב - 23:00 קישור ישיר

    כל כך אהבתי אותו.. ה' לוקח את הטובים ביותר.


השאירו תגובה