03 דצמבר 2013 | 23:47 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

אוסקר 2013: ״חלום אמריקאי״ מוביל את תחילת עונת האוסקרים

״חלום אמריקאי״ של דיוויד או. ראסל הוקרן למבקרים ולמצביעים בשבוע שעבר, ״הזאב מוול סטריט״ של מרטין סקורסזי הוקרן אתמול ושלשום ובכך הושלמו כל הצפיות בסרטים שאמורים להוביל השנה את מירוץ האוסקרים. והבוקר, שעון ניו יורק, התכנסו מבקרי הקולנוע של ניו יורק להצביע על פרסי סוף השנה שלהם. זו הקבוצה הראשונה בסדרה של עשרות פרסי עיתונות שיחולקו מעתה ועד סוף דצמבר, ואז יתחילו פרסי גילדות היוצרים. בין פרסי העיתונות ובין פרסי הקולנוענים נתחיל להבין מי המועמד המוביל לזכות השנה באוסקר.

ומי שיוצא מקו הזינוק עם יתרון הערב הוא ״חלום אמריקאי״ שזכה בפרס סרט השנה מטעם מבקרי הקולנוע של ניו יורק.

שאר הפרסים שלהם:

במאי: סטיב מקווין, ״12 שנות עבדות״

תסריט: ״חלום אמריקאי״, דיוויד או. ראסל.

שחקן: רוברט רדפורד, ״הכל אבוד״

שחקנית: קייט בלנשט, ״יסמין הכחולה״

שחקן משנה: ג׳ארד לטו, ״מועדון הלקוחות של דאלאס״

שחקנית משנה: ג׳ניפר לורנס, ״חלום אמריקאי״

סרט זר: ״כחון הוא הצבע החם ביותר״

סרט אנימציה: ״הרוח נושבת״, היאו מיאזאקי

סרט תיעודי: ״סיפורים שאנו מספרים״, שרה פולי

סרט ביכורים: ״תחנת פרוטווייל״, ריאן קוגלר

צילום: ברונו דלבונל, ״בתוך לואין דיוויס״

 

אז ״חלום אמריקאי״ (״American Hustle״), שייצא בארץ ב-26.12, לקח שלושה פרסים והוא עכשיו המוביל למירוץ. זה אמנם רק פרס ראשון מתוך סדרה עצומה של פרסים, ולאו דווקא הפרס הכי משפיע במירוץ לאוסקר, אבל זו התמונה נכון לרגע זה. ויש לנו כבר מפסיד: ״12 שנות עבדות״ של סטיב מקווין אמנם זכה בפרס הבימוי המכובד מטעם מבקרי ניו יורק (בסיבוב ההצבעה הסופי ״12 שנות עבדות״ ו״חלום אמריקאי״ סיימו בתיקו, וסיבוב נוסף של הצבעה בין שניהם בלבד הכריע את התוצאה הסופית הצמודה), אבל אמש בפרסי גותאם – המחולקים בניו יורק לקולנוע עצמאי – הוא יצא בידיים ריקות. והוא היה המוביל לזכייה.

בשנה שעברה בחרו מבקרי ניו יורק ב״כוננות עם שחר״ של קתרין ביגלו לסרט השנה ולפני שנתיים ב״הארטיסט״. כך שאני חייב בשלב הזה להמר כבר: ״חלום אמריקאי״ לא יזכה באוסקר. אבל לרוברט רדפורד, קייט בלנשט וג׳ארד לטו יש סיכויים טובים.

וזירת האוסקרים המשיכה להתחמם ביומיים האחרונים:

האקדמיה פרסמה את השורט-ליסט לקטגוריית הסרט התיעודי שמונה 15 סרטים מהם ייבחרו 5 הסרטים המועמדים. ביניהם, ״מעשה בהרג״ של ג׳ושוע אופנהיימר, ״סיפורים שאנו מספרים״ של שרה פולי, ״7 מטר מתהילת עולם״, ״הכיכר״ המצרי, ״בן דוד רחוק״ של אלן ברלינר, ״בלאקפיש״ ו״איך מגיעים לחזית: חייו ומותו של טים התרינגטון״. באופן מפתיע, סרטו של ארול מוריס על דונלד ראמספלד לא נמצא שם. הרשימה המלאה.

ואגודת האנימטורים האמריקאית (אסיפ״א) פרסמה את המועמדים שלה לפרסי ה״אנני״. לפרס הסרט הטוב מועמדים: ״לשבור את הקרח״, ״הקרודים״, ״בית ספר למפלצות״, ״גנוב על המיניונים״, ״ארנסט וסלסטין״, ״הרוח נושבת״ ו״מכתב למומו״. חמישה מאלה, אני מניח, יהיו מועמדים לאוסקר. אני מאוכזב ש״הממלכה הסודית״, סרט האנימציה האהוב עלי השנה, לא שם (אבל הוא מועמד לפרס הבימוי). הרשימה המלאה.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “אוסקר 2013: ״חלום אמריקאי״ מוביל את תחילת עונת האוסקרים”

  1. Eran 4 דצמבר 2013 ב - 0:11 קישור ישיר

    אני הולך לראות בשבת הקרובה בהקרנה של וראיטי, כולל פאנל בהשתתפות הבמאי וכל השחקנים. חבל שאתה לא בניו יורק, הייתי מזמין אותך לבוא, בכיף.


השאירו תגובה