02 ינואר 2014 | 20:28 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 2.1.2014

הטבלה הראשונה לשנת 2014 יוצאת לדרך עם שני סרטים גבוהי פרופיל אבל שונים זה מזה כמו שחור מלבן. מצד אחד, ״הזאב מוול סטריט״ של מרטין סקורסזי, שלוש שעות של טירוף פסיכוטי, סקס ואלימות וללא גאולה; מהצד השני, ״להציל את מיסטר בנקס״ של ג׳ון לי הנקוק, שעתיים של נחמה וחיוכים, בסיפור המרגש על וולט דיסני וגב׳ טרברס, האשה שכתבה את ״מרי פופינס״ ולא רצתה שהדמות שלה תהפוך לסרט של דיסני.

מה אומרים המבקרים? הנה:

 

טבלה מעניינת. גם ״הזאב״ וגם ״מיסטר בנקס״ מפלגים את המבקרים. ״הזאב״ במיוחד: כוכב אחד מנטע אלכסנדר, חמישה כוכבים מישי קיצ׳לס. וכל השאר בין לבין. ״להציל את מיסטר בנקס״ הוא גם הסרט הראשון בתולדות הטבלה הזאת שכל עשרת המבקרים נתנו לו ציון כבר בסוף השבוע הראשון. כאמור, גם לכמות המבקרים שדירגו סרט יש משמעות בעיניי, כי היא מעידה על העניין שהסרט מייצר (ויש כאן גם עניין של מזל. אני, למשל, לא מוזמן להקרנות העיתונאים של דיסני בארץ, אבל צפיתי בסרט בדי.וי.די שנשלח לי מחבר אקדמיה אמריקאי).

״חלום אמריקאי״ עלה השבוע למקום ה-14.

יצאו השבוע: ״המשרת״, שביים לי דניאלס, אחת ההצלחות המפתיעות השנה בבתי הקולנוע. קודם כל הפתיע שהוא בכלל הופץ בארץ, שנית הפתיע כי הוא הצליח היטב עם כ-190,000 כרטיסים שנמכרו לו; ״שבעה צעדים״ של ספייק לי, פלופ שבא והלך תוך שבועות ספורים; ו״כידון״, קומדיית הביון הישראלית.

היציאה של ״כידון״ ושל ״שבעה צעדים״, שהיו שניהם בתחתית הטבלה בשבוע שעבר, גרמו לכך ש״חייו הסודיים של וולטר מיטי״ נמצא בתחתית הטבלה. אל תאמינו לדירוג הזה: זה סרט נהדר, אחד האהובים עליי בשנה החולפת.

המבקרים והמבקרות המשתתפים בטבלה (לפי סדר הא'-ב'):

נטע אלכסנדר, אתר "הארץ"

ארז דבורה, "וויינט"

שמוליק דובדבני, "וויינט"

אור סיגולי, "סריטה"

דורון פישלר, "וואלה" ו"עין הדג"

ישי קיצ'לס, "ישראל היום"

יאיר רוה, עבדכם הנאמן, "פנאי פלוס" ו"סינמסקופ"

אבנר שביט, "וואלה"

יעל שוב, "טיים אאוט"

אורון שמיר, "עכבר העיר"

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 2.1.2014”

  1. איתן 2 ינואר 2014 ב - 23:56 קישור ישיר

    מבין השניים שיוצאים השבוע ראיתי את "להציל את מיסטר בנקס", ואני נותן לו 3 כוכבים. סרט חביב, נעים, עם כמה רגעים מרגשים, ועם כמה רעיונות מעניינים, אבל גם קצת מתוק מדי.

  2. מיקי 4 ינואר 2014 ב - 0:44 קישור ישיר

    אהבתי את "הזאב" אבל הביקורת שלך בפנאי פלוס מאכזבת. אם תעלה אותה לכאן אז אכתוב קצת את דעתי עליה ועל הסרט


השאירו תגובה