01 דצמבר 2008 | 12:00 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

"בעיטה לחיים" + "טריקים", הביקורות

נושאים: ביקורת

תגובה אחת ל - “"בעיטה לחיים" + "טריקים", הביקורות”

  1. אורון (בעבודה) 1 דצמבר 2008 ב - 14:06 קישור ישיר

    רק ממלא את חובתי העיתונאית*:
    "הכל מתחיל בים" של איתן גרין – לא יודע מה להגיד על הסרט הזה… המון רגעים מעולים, הרבה חלשים. שימוש ארכאי בחלק מהכלים קולנועיים (פסקול, למשל) אבל נהדר באחרים (שימוש בדמויות משנה לצרכי העלילה המרכזית). בשביל מה היה צריך את החלוקה לפרקים לעולם לא אבין. זה סרט מינורי יחסית שפורט בעדינות על הרגשות, והחלוקה לתמונות מבליטה מאוד את זו האחרונה, שהיא גם המוצלחת יותר.
    "ההחלפה" של קלינט איסטווד – גילוי נאות, אני לא ממש מחבבאת איסטווד הבמאי של השנים האחרונות, להוציא את הצמד האחרון. אבל זה היה פשוט מפעים. סחט אותי רגשית עד העצם, בחיי שאני לא זוכר תגובה אמוציונאלית כזו חזקה לסרט אמריקאי "אוסקרי" (והוא הולך לככב השנה באוסקר, אין לי ספק). לדעתי, זה סרט "מה אם", והשאלה בבסיסו היא מה אם מישהו אחד היה אומר לך שאתה משוגע, ואז עוד מישהו, ואז כל העולם? האם תאמין, או תמשיך להילחם? איסטווד, כפייטר, מציג את השאלה מהצד שלו, עם רפרנסים יפים לתרבות היום בסרט שמתרחש באל.איי של שנות העשרים המאוחרות. אהבתי מאוד.

    * אני מבולבל – אם מבקר מפרסם טוקבק באתר של מבקר אחר, שבועיים *לפני* שסרט עולה – הוא מבקר הגון ואתי? כי פחדתי לפרסם את התגובה בפוסט על חומר למחשבה, מחשש ששמי ההגון והאתי יוכפש…


השאירו תגובה