19 מרץ 2014 | 17:26 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

הבא של סורנטינו? ״נימפומנית״ בישראל? אנימציה מלאכת יד? דרוויש בקנדה?

הקרנת הבכורה של ״נימפומנית״ של לארס פון טרייר בישראל

הקרנת הבכורה של ״נימפומנית״ של לארס פון טרייר בישראל

המפיק הגרמני קרל באומגרטנר, הבעלים של חברת ההפקה פנדורה, הלך אתמול לעולמו והוא בן 65. באוגרטנר הפיק סרטים לאקי קאוריסמקי ולאמיר קוסטוריצה וגם להיטים גרמניים מוכרים כמו ״המבטח של מרתה״. אבל הסיבה שאני יודע על מותו היא כי שני במאים ישראליים (עם אותו שם פרטי), שבאומגרטנר היה שותף לסרטיהם, הספידו אותו בדפי הפייסבוק שלהם: ערן קולירין, שבאומגרטנר היה שותף ל״ההתחלפות״, וערן ריקליס, שבאומגרטנר היה שותף ל״שליחותו של הממונה על משאבי אנוש״.

==================

גם זוכי אוסקר מגישים לקרנות. קרן הקולנוע האירופית, יורימאז׳, פרסמה את רשימת התמיכות שלה, שכוללת תמיכה לסרטים הבאים של פאולו סורנטינו, האחים טאוויאני ומאתיאו גארונה. טאוויאני, שעובדים על עיבוד לסיפורי דקמרון, וגארונה, שיביים סרט באנגלית, קיבלו את התמיכה הגבוהה ביותר מבין 19 הפרויקטים שהקרן תשקיע בהם – 470,000 דולר. סורנטינו, שסרטו הבא ייקרא ״בעתיד״ (עם מייקל קיין בתפקיד הראשי), מגדיר את הסרט ״דרמה אינטימית על חברות בין שני זקנים״, קיבל 460,000 דולר. הנה רשימת התמיכות המלאה.

==================

פסטיבל הוט דוקס הקנדי, מחשובי הפסטיבלים התיעודיים בעולם, ייפתח ב-24 באפריל והתוכניה שלו פורסמה אתמול. אם חשבנו שהקולנוע הישראלי מדשדש רק בתחום העלילתי ורק באירופה, נדמה שגם מניות הקולנוע התיעודי נמצאות בירידה. יש בו רק סרט ישראלי אחד (או אחד ושליש, אם תרצו): ״תרשום, אני ערבי״, פרופיל של המשורר מוחמד דרוויש שביימה אבתסאם מרעאנה, שכבר זכתה בעבר בהוט דוקס עם סרטה ״בדל״. יחד עם הסרט הזה יוקרן הסרט הקצר, ״אם תחייך העולם יחייך איתך״, שהופק בשיתוף עמותת בצלם, ושכבר הוקרן בפסטיבל ברלין. שני הסרטים מוגדרים קופרודוקציות ישראליות-פלסטיניות.

==================

ב״גלריה״, שני ליטמן מנסה לברר האם ״נימפומנית״ של לארס פון טרייר יופץ בארץ. התשובות הלא רשמיות הן ״אולי״. הבעיה היא שעד שמישהו יקבל החלטה, כל מי שמתעניין בסרט כבר יוריד אותו מאתרי השיתוף, כי באמריקה הוא כבר יצא ב-VOD. כך שעם עיכוב כזה אני מניח שבסוף הוא יעשה סיבוב קצר בסינמטקים ומשם ישר ל-VOD, בלי הקרנות מסחריות בדרך.

===================

בבלוג האנימציה שלה מציגה טל לוטן פרויקט מרשים ויוצא דופן: האנימטור ניל בויל יצר את הסרט ״The Last Belle״ (״היפהפיה האחרונה״): מצויר כולו ביד, צבוע כולו ביד, מצולם ב-35 מ״מ, 20 דקות אורכו, ולקח לו 15 שנים להשלים אותו. את אחת הסצינות בסרט עיצב רוי נסביט, שעבד עם בויל במחלקת האנימציה של ״מי מפחד מרוג׳ר ראביט״. הסרט המלא ושלבי העבודה עליו מוצגים שם. כשהוא לא עובד על פרויקט החלומות שלו, בויל הוא אנימטור אמריקאי עסוק, שהפרויקט האחרון שלו היה ההנפשה בפועל של סצינת הספה של ״הסימפסונים״, שביים  סילוויין שומה.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “הבא של סורנטינו? ״נימפומנית״ בישראל? אנימציה מלאכת יד? דרוויש בקנדה?”

  1. איתן 20 מרץ 2014 ב - 8:42 קישור ישיר

    כמוך, אני מעריך שאת "נימפומנית" אני אראה באחד מפסטיבלי הקולנוע, ו/או בסינמטקים, וללא הקרנות מסחריות. אבל מישהו (לא מזוהה) המצוטט בכתבה אומר: "…היום רוב הסרטים עולים בישראל באותו הזמן שבו הם עולים באירופה ובארה"ב". ועל כך אני אומר: פחחחחח
    כן, הבלוקבסטרים אכן עולים כאן בסינכרון מלא עם ארה"ב (ואפילו יום לפניהם. הסופ"ש בישראל מתחיל בחמישי. בארה"ב בשישי), אבל הסרטים שמעניינים אותי, הארט-האוס, הם מגיעים באיחור עצום, מגוחך כמעט. "היו זמנים באנטוליה" הטורקי, "דבש" האיטלקי, "העבר" הצרפתי הם רק 3 דוגמאות. אני חושב ש"כחול הוא צבע חם" הוא היוצא דופן שבחבורה (הוא הופץ כאן כמעט במקביל להפצתו בצרפת). כל השאר מגיעים לכאן הרבה אחרי שהם התקררו ונשכחו (אם הם מגיעים בכלל).
    אני לא רואה סרטים באינטרנט. לא רוצה. אני עדיין מעריך את החוויה של ישיבה באולם קולנוע גדול וחשוך. גם בסרטים בלי פיצוצים ואפקטים. ואני עדיין רץ לפסטיבלים ולסינמטקים. אבל כמי שמתעניין בקולנוע שהוא לא סופרמן /איירון מן / X מן/ באטמן (בשבילי כולם אותו הדבר), אני מרגיש שאני מקבל מהמפיצים בארץ שירות לא טוב.

  2. hamlet 20 מרץ 2014 ב - 11:33 קישור ישיר

    הביקורת בארופה אהבה את החלק הראשון
    של נימפמנית…את החלק השני-הרבה פחות


השאירו תגובה