05 אפריל 2014 | 23:48 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

דיוויד, דריקס, דנקנר

"האח של דריקס״ של דורון צברי ואורי ענבר. נתן זהבי, אמנון דנקנר, צחי נוי

"האח של דריקס״ של דורון צברי ואורי ענבר. נתן זהבי, אמנון דנקנר, צחי נוי

אתמול (4.4) מלאה שנה למותו של רוג׳ר איברט (ביום השנה ה-45 לרצח מרטין לותר קינג, תאריך שהונצח לםני 30 שנה על ידי יו-2 בשיר הזה). והיום (5.4) מלאה שנה לפטירתו של אמנון דנקנר. אליו נחזור בסוף הפוסט הזה.

אבל נתחיל עם פינתנו האהובה: אמש בלייט נייט. והיום: דיוויד לטרמן מודיע לצופיו, באריכות מסורבלת, שהוא פורש. בעוד שנה בערך. צפו:

יש להניח שכניסתו רבת העוצמה של ג׳ימי פאלון למסגרת תוכניות הלילה של 22:30 עזרה ללטרמן לקבל את החלטתו. וזה בעיקר אומר שיש לפנינו עכשיו עוד כמה חודשים של אקשן בזירת תוכניות הלילה באמריקה. לטרמן פורש שנה אחרי לנו, זה סופו של עידן. נזכיר מהר: לטרמן הנחה את תוכנית הלייט-נייט ששודרה אחרי ג׳וני קרסון. כשקרסון הודיע על פרישתו, לטרמן ציפה שהוא יקבל את המשבצת שלו. אבל בתום מאבק דרמטי ולא מאוד ג׳נטלמני (שתועד בספר וגם עובד לסרט טלוויזיה), מי שזכה בכסא המנחה היה ג׳יי לנו, ולטרמן פרש מאן.בי.סי בכעס, ועבר לסי.בי.אס, שם הוא התחרה בג׳יי לנו, תחילה בהצלחה ובהמשך פחות.

ועכשיו השאלה היא: מי יירש את לטרמן? אם יש צדק בעולם, זה יהיה קונן אובריאן, שהיה אמור לרשת את ג׳יי לנו, אבל הניסיון הזה סוכל על ידי לנו עצמו, ועכשיו הוא מתייבש ברשת הכבלים TBS. מי שאמור לראות את עצמו כיורש הטבעי של לטרמן הוא קריגג פרגוסון, שמגיש את תוכנית הלייט-נייט שאחריו, ובהפקת לטרמן. אם פרגוסון יעבור ל-22:30, לטרמן למעשה ימשיך להיות מפיק התוכנית, גם אם לא המגיש שלה. אבל הדיווח ב״וראייטי״ טוען שסי.בי.אס לא רואה בפרגוסון, שהחוזה שלו מסתיים השנה, יורש אפשרי ללטרמן. ועכשיו אפשר גם לזרוק שמות נוספים לתמונה, כמו למשל סטיבן קולבר. בקיצור, ימשיך להיות מעניין.

ולמחרת, ג׳ימי פאלון כבר גנב ללטרמן את הסגמנט הכי מפורסם שלו ופרסם בתוכניתו את רשימת ״עשר הסיבות שבגללן לטרמן פורש״:

 

=================

אז, כאמור, היום מלאה שנה לפטירתו של אמנון דנקנר. ואתמול (שישי) התקיימה מסיבה במלאת 30 שנה להקמת עיתון ״חדשות״ (או 20 שנה לסגירתו). למרות שהייתי ב״חדשות״ בערך חצי שעה, לא הייתי שם. זו לא המסיבה שלי. אבל המסיבה הזאת והיאר-צייט לדנקנר הזכירו לי את הסרט הזה, שהוא אחד הסרטים הישראליים האהובים עליי: ״האח של דריקס״ מ-1993, שנת הסגירה של ״חדשות״, לפני 21 שנה. ולמרות שבאופן רשמי זהו סרט הגמר של אורי ענבר ודורון צברי מהחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב, הוא בעצם כמעט הפקה של ״חדשות״. כמות האנשים מ״חדשות״ המופיעים בקרדיטים בפתיחה ובסיום די עצומה (צברי עצמו היה באותה תקופה איש ״חדשות״). הצילום הוא של דרור מורה (לימים הבמאי מועמד האוסקר של ״שומרי הסף״) והמוזיקה היא של חיים אילפמן (״מי מפחד מהזאב הרע״). התסריט של משה זונדר הוא על פי סיפור מאת אמנון דנקנר, שגם מופיע בתפקיד קטן בסרט. טל פרידמן בתפקיד הראשי. ומכיוון שהסרט מתרחש בשיאו בליל הסדר, הוא גם אקטואלי הנה, מתוך עמוד היו-טיוב של צברי, הסרט במלואו (47 דקות). כדאי לכם להגיע לסופו, להומאז׳ המקסים ל״השוטר אזולאי״:

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה