27 יוני 2014 | 00:27 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

״ג׳רזי בויז״ של קלינט איסטווד בפסטיבל ירושלים ועדכונים נוספים

התוכניה המלאה של פסטיבל ירושלים סוף סוף עלתה לאתר, כולל לוח ההקרנות המלא, ואיתו כמה גילוים חדשים. ובעיקר התוספת המאוחרת, הישר מנעילת פסטיבל לוס אנג׳לס: ״ג׳רזי בויז״, סרטו החדש של קלינט איסטווד, יוקרן בבכורה בפסטיבל. זהו עיבוד להצגה המאוד מצליחה בברודוויי, המספר את סיפורה של להקתו של פרנקי ואלי, ארבע העונות (כי אי אפשר לכתוב ״פור סיזונז״ בעברית). הביקורות על הסרט לוקות באמריקה, אבל איסטווד הוא במאי שאני לא יכול להתעלם ממנו.

==============

סטייה הצידה מהפסטיבל: ביום ראשון הקרוב יגיע פול האגיס, זוכה האוסקר על ״התרסקות״, לאוניברסיטת תל אביב, ויקיים שם סדנת אמן על תסריטאות ובימוי. הכניסה חינם, אבל צריך להירשם מראש. נזכרתי בזה, כי האגיס כתב לקלינט איסטווד את ״מיליון דולר בייבי״ (אחד התסריטים הכי יפים בהוליווד של העשור האחרון) וגם את ״גיבורי הדגל״. את המפגש עם האגיס ינחה פבלו אוטין, שקיבל השבוע את תואר הדוקטור ולכן מעתה הוא ד״ר פבלו אוטין. אגב, גם נעה רגב, המנהלת החדשה של פסטיבל ירושלים, קיבלה השבוע את תואר הדוקטור שלה. כך שגם זה איכשהו התחבר לענייני פסטיבל ירושלים.

באותו יום תתקיים הקרנת הבכורה הישראלית של סרטו החדש של האגיס כבמאי/תסריטאי, ״גוף שלישי״.

==============

חזרה לענייני הפסטיבל. תוספת נוספת: סינמה סיטי ירושלים מצטרף כאתר הקרנות של הפסטיבל. חוץ מארבעת האולמות בסינמטק ירושלים ואולם לב סמדר, סרטי הפסטיבל יוצגו גם באולם 11 בסינמה סיטי ירושלים.

============

ועוד אירוע חדש בתוכניה: ביום ראשון, 13.7, ב-12:00 בצהריים, תתקיים סדנה בנושא טריילרים לסרטים ישראליים. זו תהיה שיחה בין יונתן גורפינקל וביני, כולל דוגמאות.

============

תוך כדי הקרנת האקדמיה של ״הגננת״ ביום שלישי הגיעה הבשורה שהסרט, בבימויו של נדב לפיד, הצטרף כתוספת אחרונה לתחרות הישראלית בפסטיבל ירושלים.התחרות, אם כך, עומדת על שבעה סרטים. ארבעה מהם מגיעים לירושלים מפסטיבל קאן.

ובעוד אחד מתווסף, אחר נושר: ״זינוק בעלייה״, שביים אורן שטרן והיה אמור להיכלל בפסטיבל כהקרנה מחוץ לתחרות, בסוף לא יוצג בפסטיבל. לא הובהר למה.

==============

ולמחרת התבשרנו ש״את לי לילה״ של אסף קורמן, יוצג בפסטיבל קרלובי וארי.

============

סקוט פאונדס, מבקר הקולנוע הראשי של ״וראייטי״, יהיה אחד השופטים בתחרות התיעודית בירושלים. שופטים נוספים: קרן קופר, המנהלת של הפילם פורום בגריניץ׳ ווילג׳ בניו יורק (אחד המקומות שביליתי בו הכי הרבה כשגרתי שם); סרז׳ טוביאנה, מנהל הסינמטק הצרפתי; המפיקה של סרטיו של נורי בילגה ג׳יילון; וגם אולריך זיידל ודיוויד מאמט יגיעו כאורחים.

 

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “״ג׳רזי בויז״ של קלינט איסטווד בפסטיבל ירושלים ועדכונים נוספים”

  1. spartak 27 יוני 2014 ב - 1:33 קישור ישיר

    יכולים להיות ש"זינוק בעלייה" התקבל לאחד הפסטיבלים כמו לוקרנו/ונציה ושם דרשו שלא יוצג בירושלים?

    זה טוב שיש אולם נוסף להקנות… אבל סינמה סיטי? חוץ מהמרחק, בטוח יהיו אנשים שיגיעו "בטעות" להקרנות ויפריעו להינות מהסרטים.

    נ.ב. שמח על ההוספה של "הגננת" (היה לי מוזר שלפיד הפנה עורף לפסטיבל שקיבל אותו בחום בפעם הקודמת).

    • אריאלה 28 יוני 2014 ב - 18:41 קישור ישיר

      וואו, spartak, יש לך את זה ביותר מתנשא?
      אנחנו אמורים לרצות ולקוות שאנשים יגיעו להקרנות בטעות!

  2. בן 27 יוני 2014 ב - 8:46 קישור ישיר

    אין התייחסות לאלי וואלאך שנפטר השבוע?

  3. תהילה 27 יוני 2014 ב - 8:54 קישור ישיר

    משהו שמעניין אותי , מי שופט בתחרות הסרט העלילתי? שופטים רק מהארץ או גם מחו"ל? וכמה סיכוי יש לסרטים שלא הוצגו בפסטיבל קאן שמתמודדים באותה קטגוריה?

  4. ערן 27 יוני 2014 ב - 20:18 קישור ישיר

    גם בורג בקארלובי וארי.

  5. 3אורי 27 יוני 2014 ב - 23:07 קישור ישיר

    מה עם הזכיות של מי מפחד מהזאב הרע בסאטורן?


השאירו תגובה