14 יולי 2014 | 13:45 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

התחרות העלילתית בפרסי אופיר: מצב המירוץ

האם יימצא השנה סרט ישראלי יותר טוב מ״גט״? יותר מסעיר? יותר מרתק? יותר מורכב מבחינה תסריטאית? יותר משוכלל מבחינה קולנועית? יותר אמיץ מבחינה חברתית? יותר מעורר מחלוקות? יותר מתסיס, מכעיס, מכאיב? ראיתי חצי מסרטי התחרות של פרסי אופיר וכחצי מסרטי התחרות בפסטיבל ירושלים, ולמרות שיש שם לא מעט סרטים מצוינים עד מעולים, וכאלה שאני אוהב מאוד, ״גט״ עדיין טוב מהם, לדעתי.

למעשה, אם הייתי צריך לנתח את מצב המירוץ בפרסי אופיר נכון לרגע זה, חודש לפני הכרזת המועמדויות (ההכרזה תתקים ב-12 באוגוסט), הייתי אומר כך: אם ההצבעה לסרט הטוב ביותר היתה מתקיימת ברגע זה, ״אפס ביחסי אנוש״ היה מנצח. יש סביבו אהבה גדולה מאוד, והגל השני – של המאוכזבים והמרירים – עוד לא הרים ראש. ואכן, יש סיכוי שכשייספרו הקולות בשלב ההצבעה הראשון יש סיכוי ש״אפס ביחסי אנוש״ יהיה הסרט עם מירב המועמדויות, מהסיבה שהצוות שלו כולו ישראלי, בשעה שבהפקה של ״גט״ יש גם צוות זר (הצילום המצוין של ״גט״ לא יכול להיות מועמד, בגלל שהצלמת צרפתיה).

הבלאגן יתחיל בשלב ההצבעה השני. אני צופה שזה יהיה צמוד בין ״גט״ ובין ״אפס ביחסי אנוש״: הסרט הכי כבד על מאבקה של אשה נגד הממסד הגברי בשראלי, מול הסרט הכי קליל על מאבקה של אשה נגד הממסד הגברי בישראל. אבל זה השלב שבו אני כבר מהמר, בפזיזות מזהרת: ״גט״ יזכה. למעשה, אני אהיה בהלם אם הוא לא יזכה בפרס הגדול בפסטיבל ירושלים.

סרטים מצוינים נוספים שראיתי עד כה (אחרי ״גט״ ו״אפס ביחסי אנוש״): ״הגננת״ הנהדר של נדב לפיד; ״את לי לילה״ של אסף קורמן, שלמרות הנושא שקשה עליי, הוא סרט מפתיע ונוגע ללב.

המירוץ הכי צמוד וצפוף ואכזרי יהיה בקטגוריית השחקנית. המון שחקניות מצוינות יישארו בחוץ, גם אם לשלב הגמר יגיעו בסוף שש מועמדות. אבל כאן אהמר שלירון בן-שלוש תזכה, על משחק ב״את לי לילה״, גם על המשחק שלה, וגם על התסריט שהיא כתבה לסרט.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “התחרות העלילתית בפרסי אופיר: מצב המירוץ”

  1. איתן 14 יולי 2014 ב - 18:45 קישור ישיר

    למרות שגם אני רואה הרבה סרטים טובים בתחרות האופיר, גם אני צופה ש"גט" ינצח. ולא רק זה – "גט" יעשה סוויפ. הוא ייקח מספר גדול של פרסים. ולכן גם רונית אלקבץ תיקח את פרס השחקנית (היא מצוינת ב"גט"). נכון, לירון בן שלוש מצוינת ב"את לי לילה". ונעמי לבוב אדירה ב"יונה". ושרית לארי נהדרת ב"גננת". ויש עוד. אבל הפרסים ילכו ל"גט", אז גם השחקנית.

  2. צביקה 14 יולי 2014 ב - 18:51 קישור ישיר

    שנה חזקה עם לא מעט מתמודדים מעולים. השבוע ובשבוע הבא יתפרסמו המתמודדים בלוקרנו ובונציה, אולי ייכנסו שחקנים נוספים לתחרות, שאכן נראית בין שני אלה.

    • איתן 14 יולי 2014 ב - 19:05 קישור ישיר

      וואלה. שכחתי מזה. עוד סרט ישראלי אחד או שניים באחד משני הפסטיבלים האלו, ומפת הסיכויים יכולה להשתנות.

  3. spartak 15 יולי 2014 ב - 1:44 קישור ישיר

    ומה עם "ערבים רוקדים"? דווקא, בגלל המצב הנוכחי (וגם בהיותו סרט מצוין, אני אהבתי אותו יותר מ"גט"), הוא יכול להפתיע? או שאני טועה וחבריי האקדמיה לא אהבו את סרטו של ריקליס?


השאירו תגובה