16 יולי 2014 | 00:52 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

דיווח מפסטיבל ירושלים: ספייק ג׳ונז מבטל; הפיץ׳ פוינט מכריז על זוכיו

spike-jonze

ספייק ג׳ונז – אדם שפיגל להוריו – הגיע ארצה אתמול. אני יודע, נגעתי לו בתג. אבל היום הוא החליט שהוא לא רוצה לצאת מחדרו והוא ביטל את כיתת האמן שהוא היה אמור לקיים מחר בסינמטק ירושלים, אחרי הקרנת ״להיות ג׳ון מלקוביץ׳״. כלומר, הוא בארץ, אבל כרגע נראה שהוא פשוט לא רוצה לצאת מחדרו. ג׳ונז אינו הראשון שמבטל באירוע הזה, קדמה לו וונדי מיטשל, העורכת הראשית של ״סקרין״, שהיתה אמורה להישאר בפסטיבל לכל אורכו ולנהל את המערכת המוציאה את עיתוני ״סקרין״ היומיים הייעודיים לפסטיבל ירושלים. אתמול היא בישרה שהיא חוזרת הביתה, וביטלה את כל המפגשים שהיו אמורים להתקיים איתה.

ג׳ונז ביקש מהנהלת הפסטיבל להעביר את המסר הבא לבאי ההקרנה מחר:

 

dear filmmakers and filmgoers.

I apologize for not being there with you tonight.

it felt like the wrong time for me to be talking about movies with everything going on.

I hope you understand.  i will come back again and screen movies and talk film with you when the time is right.

my heart is with you and everyone who is suffering right now.

spike

 

הנה וידיאו שג׳ונז השתתף בו לפני כמה חודשים שמראה עד כמה קשה לו לדבר מול קהל.

======================

הערב חולקו במסגרת הפסטיבל הפרסים בתחרות הפיצ׳ינג השנתית של פסטיבל ירושלים וקרן הקולנוע הישראלי, הפיץ׳ פוינט. זו אחת המסגרת שבהן אפשר להציץ אל הסרטים שנמצאים במצב בישול ראשוני. ויותר מזה: זה כבר הוכח שסרט שזוכה באחד הפרסים בפיץ׳-פוינט כשהוא בשלב פיצ׳ינג (הצגה פרונטלית קצרה, בעל פה), יהפוך לאחד הסרטים המדוברים של השנה הבאה (או זו שאחריה). השנה, למשל, שלושה זוכי הפיץ׳-פוינט מתחרים בתחרות העלילתית בפסטיבל: ״בן זקן״ (שזכה בשנה שעברה, וכנראה הפך לסרט שעבר הכי מהר מפיץ׳ לפרמיירה), ״בורג״ ו״הרחק מהיעדרו״.

הסרט שזכה במקום הראשון הוא ״נילס״, שכתב ניתאי גבירץ ויביים רם נהרי (שזה יהיה סרט הקולנוע הראשון שלו אחרי פרויקטים רבים בטלוויזיה).

במקום השני: ״להציל את נטע״, סרטו הבא של ניר ברגמן (שכבר נמצא בשלבי ליהוק).

פרט טריוויה: ניתאי גבירץ גילם את יאיר, אח של מאיה מרון, ב״כנפיים שבורות״ של ניר ברגמן.

ציון לשבח: ״בלי דם״ מאת יוסף אל-דרור ובבימויו.

ווהו. עצרו רגע. יוסף אל-דרור הולך לביים סרט? עכשיו, זה מעניין. מאוד מעניין.

השנה הוסיפו אנשי הפיץ׳-פוינט מסגרת שבה יוכלו יוצרים שכבר צילמו את סרטם, להציג קטעים ממנו כדי להשיג מימון השלמה. בפסטיבל חיפה גם עושים את זה כבר כמה שנים. הסרט שזכה במשבצת הזאת הוא ״על מצבנו הכלכלי״, סרט הביכורים של אלעד קידן, שצולם בחיפה על ידי ירון שרף. קידן ביים את אחד מסרטי הסטודנטים היפים של השנים האחרונות, ״המנון״, שזכה בפרס הראשון בסינמפונדסיון, וסרטו החדש הוא בהחלט אחד המסקרנים – וממה שאני שומע, גם המקוריים – שצפויים לנו בשנה הקרובה.

 

הסרטים הנוספים שהתחרו בתחרות הפיצ׳ינג:

"פרחי בר באוקטובר" של דינה צבי-ריקליס (הסרט על תרצה אתר), "דור 3" של אריק רוטשטיין, "המוסד" של אלון גור אריה, "ילדי הסתיו" של איתן גפני, "למה פיל?" של נוני גפן, "מינוטאור" של נינה מנקס, "אני כבר אנוח בקבר" של טל גולדברג ו"הסרט של יוליה" של נפתלי גליקסברג ויובל גרנות.

הסרטים הנוספים שהתמודדו במסגרת מענק השלמת מימון להפקתם הם:

"ארץ פצועה" של ארז תדמור, "המועדון לספרות יפה של גברת ינקלובה" של גלעד אמיליו שנקר, "חתונה מנייר" של ניצן גלעדי ו"אמאל (תקוה)" של מיה מירב חטאב.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה