18 נובמבר 2014 | 19:08 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

סינמסקופ ברדיו הקצה, תוכנית #12 (אז מה בעצם קורה בסוף של ״בין כוכבים״?)

״בין כוכבים״ הפך לאירוע. מדברים עליו, מנתחים אותו, כועסים עליו או משבחים אותו. וכיף גדול לנתח אותו לרסיסים.

זהירות! ספוילרים. אם עדיין לא ראיתם את ״בין כוכבים״ של כריסטופר נולאן תצטרכו להפסיק להקשיב לפודקאסט השבועי שלנו בדקה ה-27. ב-35 הדקות האחרונות של התוכנית אני מדבר על 35 הדקות האחרונות של הסרט ומנסה לענות על השאלות הבולטות שבלבלו לא מעט צופים אחרי הצפייה. אם ראיתם את ״בין כוכבים״, אני מקווה שהדברים האלה יעזרו לכם לעשות סדר בסוף המפואר אך המבלבל של הסרט, ושאולי התיאוריות שלי יאירו צדדים נוספים בסרט. מצד שני, אולי חשבתם על פתרונות אחרים, ואותם אתם מוזמנים לשתף כאן בתגובות או בפייסבוק.

הנה הפודקאסט. לחצו להאזנה:

לינק למי שרוצה להוריד את קובץ ה-mp3 ולהאזין בהליכה.

אתם יכולים לדלג קדימה ואחורה לפי האינדקס הבא:

תוכן העניינים:

0:00: הפסקול של ״טיפשים בלי הפסקה 2״. למה קוראים לזה ״טיפשים בלי הפסקה״ כשאנחנו יודעים שהם חוזרים עכשיו מהפסקה בת 20 שנה מאז הסרט הראשון?

5:30: ״טיפשים בלי הפסקה 2״. מה הבעיה שלי עם פסקול הסרט? האחים פארלי הם אנשים חכמים שעושים סרטים על אנשים מטומטמים.

19:00: למה כדאי לראות את ״הגרנדמאסטר״ של וואנג קאר וואי בערוץ יס 3 הערב.

27:00 ״בין כוכבים״, חלק א׳. מה הסיפור עם פרדוקס המסע בזמן? למה מתיו מקונוהיי מפיל את עצמו לתוך החור השחור?

41:00: ״בין כוכבים״, חלק ב׳. הפסקול של האנס זימר. האם יש קוד מורס מוחבא בתוך המוזיקה? מה הקטע עם הספריה? מי זה ״הם״? מי הם היצורים ששולחים את המידע להצלת האנושות?

53:00: ״בין כוכבים״, חלק ג׳. שאלת השאלות: האם בסוף הסרט קופר חי או מת? ואיך ״בין כוכבים״ מתחבר ל״התחלה״ ול״האביר האפל״?

וגם: איפה נגמר המדע ומתחיל הבדיוני ב״בין כוכבים״?

ובהמשך למה שנאמר בפודקאסט באיזור הדקה ה-27:00:

זהו הדראפט המקורי של התסריט ל״בין כוכבים״. הוא מכיל המון אלמנטים שנמצאים גם בסרט הסופי, אבל הוא גם שונה לחלוטין. אבל הוא עוזר להבין לא מעט מהלוגיקה של הסרט.

הנה הפוסט שלי בפייסבוק שמרכז חלק מהשאלות והתשובות:

 

 

אפשרויות האזנה נוספות:

באתר של רדיו הקצה (בו תוכלו להאזין לעוד תוכניות: של קוואמי, קוטנר, נדב רביד, ירון טן-ברינק וכו׳)

באתר של icast, בו תוכלו גם להוריד קובץ mp3 של הפודקאסט ולעשות מנוי באייטיונז לתוכניות הבאות.

ובשידור חי, כל יום שלישי ב-14:00, ברדיו הקצה.

להאזנה לתוכניות הקודמות.

נושאים: בשוטף

7 תגובות ל - “סינמסקופ ברדיו הקצה, תוכנית #12 (אז מה בעצם קורה בסוף של ״בין כוכבים״?)”

  1. נועם 19 נובמבר 2014 ב - 11:41 קישור ישיר

    חשוב גם להזכיר שקופר לא היה מגיע בכלל לחור השחור עם הוא לא היה מגיע לכוכב השני בו מאט דיימון בסופו של דבר מפוצץ את החללית שאמורה לקחת אותם הביתה. ההחלטה להגיע לכוכב השני נעשתה ע"י קופר למורת רוחה של הדמות של אן אטווי. היא נותנת שם נאום רציני על אהבה ללא גבולות זמן ומרחב כדי לשכנע אותו ללכת לכוכב השלישי אבל ללא אוהיל.

    בכל מקרה סרט מדהים שגורם לך לחשוב … !

  2. Shai 19 נובמבר 2014 ב - 22:21 קישור ישיר

    Spoilers alert

    About the library-In the most basic way Nolan says:Library and books=knowledge. The books in the library are old school books, with knowledge preserved for year and contain information that may be different from the official version of events.Without that knowledge, Nolan think that humanity will be doomed

    When Cooper takes the mission he promise Murphy that"by the time he will return, they will be at the same age"(not sure if this a 100% quote), when he returns, it seems that they are at the same age of 124. Murphy has aged as people do, Cooper didn't

    I have difficulties with the theory that Cooper has died,as it doesn't explain the last shot of the film. Cooper leaves the station and than we see a worker goes where the shuttle are parked and see that one is missing. Murphy also send Cooper to look for Dr. Brand who has found a star where human can live.In short it is open to all kind of interpretations

    As always with Nolan, paying attention to details is most significant. You blink for a moment and you miss something

  3. אסף 24 נובמבר 2014 ב - 13:23 קישור ישיר

    ניתוח יפה למרות שעדיין לא מוסבר למה הוא ניסה לשכנע את עצמו "להשאר" משני טעמים:
    א. אמנם עברו הרבה שנים על כדור הארץ, אבל מנקודת מבטו הסצנה הזו התרחשה לפני שבועות בודדים לכל היותר, כך שהוא יודע שהמסר הזה לא יצליח להשאיר אותו..
    ב. … מה גם שאפילו אם התיאוריה שלך נכונה והוא אכן מת אנחנו עדיין רואים שמשום מה האינפורמציה שהוא העביר למרפי היתה חיונית לרתימת הכבידה (כלל האינפורמציה הזו באות מורס? טוב..). כך שמוטב שהוא יגיע לנקודה הזו – אפילו אם הביאה למותו – כי בכך הוא יציל את הבת שלו.

    חוץ מזה, עניין טיפשי אבל מטריד. אם קופר הוא שם המשפחה שלהם, למה טום (הבן) קרא לבנו השני קופר?? זה לא מ-מ-ש חסר תקדים אבל קופר קופר זה חתיכת שם טיפשי.

  4. דורון (אחר) 6 דצמבר 2014 ב - 19:31 קישור ישיר

    תודה על הדיון הזה.

  5. דור אנג'ל 8 דצמבר 2014 ב - 0:20 קישור ישיר

    משהו חשוב בנוגע ל"התחלה" במיוחד לסוף, אני לא חושב שהבנת אותו נכון, בצפייה ראשונית אתה תיארת אותו נכון ובפשטות אבל הוא יותר מורכב, נולן כן מספק תשובה.
    הסביבון הוא לא הטוטם של קופ אלא הטוטם של מל! הוא ממשיך להסתובב כשמל חולמת, לא אומרים מהו הטוטם של קופ אבל אפשר לגלות אותו, טבעת הנישואין שלו, כל פעם שקופ נמצא בחלום יש לו טבעת נישואין הוא גם אומר "בחלום אנחנו עדיין נשואים" כשקופ מסובב את הסביבון הצופה מתרכז בו ואולי לא שם לב שאין על אצבעו טבעת. קופ יצא מן החלום והסיבוב אולי מתפרש כמחווה אחרונה לאשתו (הטענה הזו מחוזקת גם כשרואים את פניי ילדיו).
    אחרי שכל זה נאמר אני בטוח שבצפיות חוזרות אפשר להבין את המסר המוחלט של הסרט "בין כוכבים", אני ראיתי אותו רק פעם אחת אבל אני בטוח שאם נשים לב לפרטים נמצא תשובה שלמה ומלאה.

  6. יושיהידה 21 דצמבר 2014 ב - 18:11 קישור ישיר

    ספוילרים כמובן.

    הקשבתי לפודקאסט, ואני לא מסכים עם חלק מהתשובות שלך.

    הסיבה שקופר מחליט לנטוש את החללית וליפול לחור השחור היא שכנראה אין מספיק משאבים (אוכל ושתיה, כנראה? אולי חמצן?) לשניהם להמשך המסע. ברגע שהוא מודיע שהוא מתנתק, אמיליה אומרת לו: "אבל אמרת שיש מספיק משאבים לשנינו!",(או משהו דומה, לא זוכר את הניסוח המדויק) והוא עונה לה: "הסכמנו על תשעים אחוז כנות".

    ובנוגע לספריה, הסברת שהבת של קופר היא זו שיצרה אותה, אבל בסרט הוא אומר בפירוש שמדובר באנושות בציביליזציה הרבה יותר מתקדמת, מאות ואולי אלפי שנים לאחר מכן בעתיד.

  7. יובל 17 דצמבר 2015 ב - 22:26 קישור ישיר

    הסבר יפה אבל זה רק הסבר…
    השאלה האמיתית היא איך בני האדם שהיו אמורים להכחד אם כל זה לא היה קורה, בונים את החלל החמש מימדי הזה בעתיד, ובעצם עוזרים לעצמם לא להכחד?


השאירו תגובה