20 נובמבר 2014 | 01:29 ~ 2 Comments | תגובות פייסבוק

תחזית האוסקר העדכנית: ״גט״ יהיה בחמישיה הסופית

סקוט פיינברג, אותו הזכרנו בעבר כמה וכמה פעמים בכל הקשור לתחזיות אוסקר, פרסם אתמול את תחזיותיו העדכניות ביותר, והן מלאות תהפוכות והפתעות. התחזיות האלה מגיעות עם נעילת פסטיבל הקולנוע של AFI, שבו ראו חברי האקדמיה כמה מהסרטים האחרונים להצטרף למירוץ. וכמה מהם – ובעיקר ״סלמה״ ו״צלף אמריקאי״ – בהחלט עירבלו כהוגן את התחזיות הקודמות.

Screen Shot 2014-11-20 at 12.36.43 AM

אבל נתחיל עם הזווית הישראלית: בעקבות התגובות להקרנה של ״גט״ ב-AFI שדרג פיינברג את מעמדו של הסרט והוא כעת (וכרגע) חוזה שהסרט יהיה בין חמשת המועמדים. פיינברג אמנם ממקם אותו במקום החמישי מבין החמישיה, כלומר זה שסיכוייו הכי נמוכים לזכות. צריך לקחת בחשבון: זה עדיין קצת מוקדם להכריז הכרזות סופיות. תכף מתחילה עונה שלמה של פרסים בפועל, תחילה של המבקרים ואז של הגילדות המקצועיות, וחלק מהתחזיות ישתנה מול המציאות שהם יציגו.
אבל הנה כמה מההפתעות שפיינברג מכניס לנו למירוץ השנה:
– ״סלמה״ (העוסק במצעד למען שיוויון זכויות האדם שארגן מרטין לותר קינג) ו״צלף אמריקאי״ של קלינט איסטווד, זוכים אצלו למועמדויות לסרט, לבמאי (במאית במקרה של ״סלמה״) ולשחקן.
– ״סיפורי פרא״ הארגנטינאי הוא מבחינתו הזוכה באוסקר הזר.
– ״לוויתן״ הרוסי, שהיה מבחינתי המועמד המוביל לזכייה באוסקר הזר והמתחרה העיקרי מול ״אידה״ הפולני, בכלל לא בחמישיה אצלו (זה עשוי להשתנות אם הסרט יזכה למועמדות בגלובוס הזהב).
– ״התבגרות״, טוען פיינברג, יזכה באוסקר.

Categories: בשוטף

2 Responses to “תחזית האוסקר העדכנית: ״גט״ יהיה בחמישיה הסופית”

  1. דודי מ 20 נובמבר 2014 at 2:12 Permalink

    נחמד, נחמד.
    מתוכם ראיתי את- "התבגרות" ו"יומיים ולילה" (הצרפתי).

    הראשון ראוי לשבחים (ומאת במאי שלא אהבתי עד סרט זה. תשמעו, פטרישיה ארקט מושלמת).
    ו"יומיים ולילה"- יש לו רגעים גדולים והוא חביב, והאחים דארדן מעולים, אבל אולי זו הדמות הראשית של האישה- חלושה מידי- משהו בגילום (אבל זו שחקנית מעולה) הזה, בסרט הזה כן, מוציא דינמיות ועניין, מרוב הבכיינות שלה.

  2. איתן 20 נובמבר 2014 at 9:12 Permalink

    אתה מכיר את זה שאתה רואה סרט, מאוד מתלהב ממנו, ובאותו יום שאתה רואה אותו אתה בטוח שזה הסרט הכי טוב של השנה?
    ואז אתה הולך הביתה, ההתלהבות לאט לאט נרגעת, ואתה מתחיל לקבל פרופורציה.

    יש משהו מאוד אימפולסיבי בתחזיות האלו. גם אני קורא על ההתלהבות הגדולה מהסרטים החדשים של קלינט איסטווד ומ"סלמה", וגם החדש של ג'יי סי צ'אנדור מקבל תגובות חיוביות ביותר. עכשיו בוא ניתן להתלהבות להירגע, ונחכה לתחזיות שקולות יותר.

    גם אני חושב ש"התבגרות" בסוף ייקח את האוסקר. אם הוא הגיע עד כאן, והוא עדיין מוביל, אז יש לו חיים ארוכים מאוד, והסיכויים שלו גבוהים (ותראה מה קרה ל"מלון גרנד בודפשט". נעלם כמעט לגמרי). הסרט היחיד שמסכן אותו, להבנתי, הוא "בירדמן". הוא הסרט היחיד שהתגובות הביקורתיות אליו היו עד כדי כך מתעלפות, ובניגוד ל"התבגרות", הוא מופץ ממש עכשיו.

    אני חושב שהסרט של אנג'לינה ג'ולי יישקע ויעלם עם חשיפתו. היא ביימה רק סרט אחד לפני כן, והוא לא השאיר חותם. ואני גם ראיתי את הטריילר, ולא כל כך הבנתי על מה הסרט (זה סרט ספורט? זה סרט מלחמה? זה סרט השרדות בים? זה סרט על חיים בשבי?). שלא לדבר על הסרט של רוב מרשל. משום מה המרשל הזה נמצא כל הזמן ברשימות, עד שהסרטים שלו נחשפים והם מיד נמחקים.

    אני לא יודע כמה סרטים יהיו ברשימה הסופית של האוסקר (בשנים האחרונות זה יותר מ-5), אבל אני חושב שכשהאבק ירגע, זה יתייצב על "התבגרות", "בירדמן", "התיאוריה של הכל", "משחק החיקוי", "פוקס-קצ'ר" (פיינברג קצת זרק את הסרט הזה הצידה, אני חושב שהוא די סגור ברשימה), ואת הרשימה ישלימו אולי גם "סלמה", "צלף אמריקאי", ונציג העצמאים, "וויפלאש". (מפתיע אותי שהסרט של פול תומס אנדרסון לא נמצא בכלל על הרדאר של אף אחד. אולי הוא עוד יגיע).

    סטיב קארל ייקח את האוסקר לשחקן (טרם ראיתי את "פוקס-קצ'ר", אבל התגובות אליו בקאן היו כל כך חזקות, והסרט יוצא ממש עכשיו. קשה לי לראות מישהו אחר לוקח את זה). ג'וליאן מור תיקח את פרס השחקנית (התגובות ל"עדיין אליס" חזקות במיוחד). פטרישיה ארקט תיקח שחקנית משנה. ג'יי קיי סימונס ייקח שחקן משנה. תסריט ילך ל"התבגרות" (גם בימוי, אגב).

    ולגבי "גט": שאלו אותי אם אני חושב שיש לו סיכוי באוסקר. אמרתי: כן, אבל לא סיכוי גדול. זה תלוי קמפיין. אני לא יודע מי מנהל את יחסי הציבור של הסרט שם. הוא/ היא כנראה עושה עבודה טובה בינתיים. אבל יש הרבה סרטים אחרים. אני מהמר שבסוף זה יהיה בין ארגנטינה לבין קנדה. "גט" אולי יכנס לתשיעיה, ואולי-אולי לחמישיה.


Leave a Reply