01 דצמבר 2014 | 08:57 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

סיכום חודשי: 5 הסרטים הטובים של נובמבר 2014

interstellar

זהו המדור האחרון של פינת ״סיכום חודשי״ לשנת 2014. הגענו לדצמבר, מה שאומר שבפעם הבאה שניפגש לסיכומים, זה כבר יהיה לסיכום השנה ולהכתרת סרט השנה של ״סינמסקופ״ (ממש בקרוב). כהכנה לסיכום השנה, אתם יכולים לעלעל לאחור בסיכומי החודש של 2014 ולראות מה היו הסרטים שאהבנו כאן עד כה (לדפדוף בין הביקורות של ״סינמסקופ״ מהחודש האחרון לחצו כאן).

נובמבר, למעשה, היה חודש גרוע. לא מעט סרטים איכזבו. בייחוד הסרטים שהכי חיכיתי להם החודש: ״רוז-ווטר״ של ג׳ון סטיוארט התגלה כסרט בינוני; ״פוקס-קצ׳ר״ של בנט מילר הוא סרט נטול דופק. ״עורבני חקיין״ הוא רק חצי סרט, וכנראה החצי הפחות טוב. ״טפשים בלי הפסקה 2״ הוכיח שלא היה שווה לחכות לו עשרים שנה.  ״טראש״ התגלה כטעות הדרמטית הראשונה בקריירה של אלוף האוסקרים, סטיבן דולדרי. ו״חיית הלילה״ הוא סרט מעניין, שאומר דברים מעניינים, ומבוצע לא רע, ובכל זאת, הוא איכזב (חוץ מהמערכה האחרונה הלא רעה שלו). אחד אחרי השני, כל הסרטים הכי מסקרנים איכזבו.

הנה, בכל זאת, הסרטים שהכי אהבתי בקולנוע בנובמבר. לחצו על שמות הסרטים כדי לקרוא את הביקורות עליהם.

1. ״בין כוכבים״

הנה דוגמה לסרט שציפינו לו, ולא אכזב (אולי רק מעט). ״בין כוכבים״ של כריסטופר נולן הוא בהחלט הסרט שכתבתי ואמרתי עליו הכי הרבה מילים השנה בניסיון לפצח את המשמעות הלאו-דווקא-מדעית שלו. מיד אחרי הצפייה רצתי לכתוב כמה מילים להוטות; ואז ישבתי לכתוב עליו ביקורת מסודרת, שקולה, מיושבת ומנוסחת יותר, נטולת ספוילרים; ואז ניסיתי להבין את הצד המדעי של הסרט; ואז, אחרי צפייה שנייה (הסרט עובד נפלא בצפייה חוזרת), הקדשתי חצי מהפודקאסט השבועי שלי כדי לפענח מה בעצם קורה בסוף של ״בין כוכבים״ (כאן כבר עם ספוילרים כמובן). הפודקאסט הזה, אגב, הפך ככל הנראה לדבר הכי ויראלי שעשיתי, והוא זכה לעשרות אלפי האזנות.

אם כבר ראיתם את ״בין כוכבים״ ואתם רוצים להאזין לקטעים מתוך הפסקול ולשיחה לגבי הסוף (ארונות ספרים, חורי תולעת ומסע בזמן) הורידו את קובץ ה-mp3 כאן.

2. ״ששה גיבורים״

זו, למעשה, רמאות. הסרט יוצא באופן רשמי רק בסוף השבוע הקרוב, שזה כבר דצמבר. אבל הוא הוקרן בטרום-בכורה מסחרי בסוף השבוע האחרון של נובמבר, וכבר יצא בחודש שעבר באמריקה, ובלעדיו לא הייתי מצליח להגיע לחמישה סרטים שאהבתי החודש. והמדהים הוא של״ששה גיבורים״, סרט אנימציה של דיסני לילדים, ול״בין כוכבים״ יש לקראת הסוף סצינה זהה לחלוטין שבה משתתפים רובוט חמוד, חללית וחור תולעת.

3. ״ערבים רוקדים״

היו לי בעיות עם השליש האחרון של הסרט. עד אליו, אהבתי את סרטם של ערן ריקליס וסייד קשוע מאוד. העניין הוא שבינתיים, הסרט מסרב להפסיק להיות אקטואלי ורלוונטי לחיינו. אירועי השבוע האחרון, עם מעשה החבלה בבית הספר הדו-לשוני, כאילו מתחברים לעלילת הסרט באופן ישיר. חוש ההומור המשובח של קשוע, המצליח להציג את המצב האירוני בבסיס חיי גיבוריו, וחוש הקצב של ריקליס, לוקחים מטען צד אקטואלי ומפרקים אותו. לכן, הסרט הזה הפך השבוע מ״מהנה״ ל״חשוב״.

4. ״וינסנט הקדוש״

5. ״קרניים״

״וינסנט הקדוש״ עוסק בבטלן שהוא בעצם מלאך, ״קרניים״ עוסק בצעיר שהוא בעצם השטן. האחד קומדיה, השני מותחן-אימה דתי, שניהם לוקחים את האמונה הנוצרית, ואת המאבק הרוחני העל-דתי בין טוב ורע, ומתרגמים אותה למשלים בני ימינו.

 

אב״ה (אם במקרה הפסדתם): מבחר אייטמים מ״סינמסקופ״ של חודש נובמבר.

מאמר: למה נעלם אלוהים מהקולנוע הישראלי?

דעה: למה החליטה הקרן החדשה לקולנוע לשבור את הכלים, לטלטל את התעשייה ולנסות להפוך לקרן התומכת בסרטים באורך מלא?

מצחיק: הארי ולויד מ״טפשים בלי הפסקה״, מתגנבים לסרטים ישראליים

קבלו את היורש של ג׳ון סטיוארט, שעשה מהפיכה בלייט נייט של הטלוויזיה האמריקאית

ראיון: שיחה עם הבמאי של ״אי התירס״, אחד הסרטים היפים של השנה

האזינו: פודקאסט הקולנוע השבועי של ״סינמסקופ״ בשיתוף ״רדיו הקצה״. שירים וסרטים

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “סיכום חודשי: 5 הסרטים הטובים של נובמבר 2014”

  1. רז-ש 1 דצמבר 2014 ב - 9:41 קישור ישיר

    דצמבר השנה זה לא רק סיכום שנה, זה גם סיכום מחצית העשור!


השאירו תגובה