02 דצמבר 2014 | 22:29 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

אוסקר 2014: הנשיונל בורד אוף רוויו בחר את סרטי השנה שלו (״גט״ בפנים)

a-most-violent-year

״שנה אלימה מאוד״

ה-NBR, או הנשיונל בורד אוף רוויו, בחרו היום את סרטי השנה שלהם. סרט השנה הוא ״שנה אלימה מאוד״ (״A Most Violent Year״) של ג׳יי.סי צ׳נדור (״הכל אבוד״). את פרס הבימוי הם מעניקים לקלינט איסטווד על ״צלף אמריקאי״. שתי הבחירות האלה מערבלות את המצב כהוגן, ומכניסות שני שמות חדשים למירוץ האוסקר, שעד עכשיו נסוב סביב ״בירדמן״ ו״התבגרות״.

בפרס הסרט הזר זכה ״סיפורים פרועים״ הארגנטינאי. אבל ברשימת חמשת הסרטים הזרים הכי טובים, בנוסף לזוכה הם מציינים את ״גט״ של האחים אלקבץ לצד ״לוויתן״ הרוסי, ״כוח עליון״ השוודי ו״יומיים ולילה״ של האחים דארדן.

מוקדם יותר היום: איגוד מבקרי הקולנוע של ניו יורק בחר ב״התבגרות״

הסרט הכי טובים של השנה, מעבר לסרט הזוכה הם: ״בירדמן״, ״התבגרות״, ״צלף אמריקאי״, ״זעם״, ״נעלמת״, ״משחקי חיקוי״, ״Inherent Vice״, ״סרט לגו״, ״חיית הלילה״ ו״Unbroken״ של אנג׳לינה ג׳ולי.

פרסים נוספים שהם מחלקים:

שחקן: (תיקו) אוסקר אייזק על ״שנה אלימה מאוד״ ומייקל קיטון על ״בירדמן״

שחקנית: ג׳וליאן מור, ״עדיין אליס״

שחקנית משנה: ג׳סיקה צ׳סטיין, ״שנה אלימה מאוד״.

סרט אנימציה: ״הדרקון הראשון שלי 2״

סרט תיעודי: ״החיים עצמם״ של סטיב ג׳יימס (על רוג׳ר איברט).

הנשיונל בורד אוף רוויו הוא בעצם המועצה לביקורת סרטים, זה גוף הצנזורה שפעל באמריקה עד לשנות הששים, ומאז הפך למעין ארגון סמלי, שחבריו בדרך כלל אינם קולנועים אלא אנשים הקשורים באופן עקיף לעולם הקולנוע. קצת כמו אגודת העיתונאים הזרים בהוליווד, מי שמחלקים את גלובוס הזהב, הנשיונל בורד אוף רוויו הוא גוף שהוליווד מזלזלת בו, אבל בזכות הוותק שלהם, ובזכות העובדה שהם לרוב הראשונים או השניים שמפרסמים את זוכיהם, ובזכות העובדה שהם הראשונים שעוזרים לנו לצמצם את סרטי עונת האוסקר לעשרת הבולטים, הם מצליחים להמשיך ולזכות בלא מעט יחסי ציבור, למרות שהפרס עצמו חסר חשיבות לחלוטין. האירוע שלהם נחשב, משום מה, למקפצת יחסי ציבור טובה בעונת האוסקרים. ולכן, למרות שהארגון הזה קיקיוני משהו, כשהוא מפרסם את זוכיו, זה אייטם מרכזי.

לרשימת כל הזוכים שלהם השנה.

ה-NBR לא מצטיינים בחיזוי זוכי האוסקר, אבל הם לא רעים בחיזוי המועמדים לאוסקר. הבחירות שלהם עוזרים להמחיש את העובדה שזו שנה נטולת מועמד מוביל, שהוא כרגע בבחינת זוכה ודאי.

=========================

זה יום מצוין לשלומי ורונית אלקבץ. לא רק שה-NBR ציין את ״גט״ שלהם כאחד מסרטי השנה הזרים, גם ב״וראייטי״ עושים להם כבוד.

״וראייטי״ בחרו בעשרת הבמאים שהכי כדאי לשים לב אליהם בשנה הקרובה, והאחים אלקבץ ביניהם. ולצידם הבמאים של ״כוח עליון״ ושל ״סיפורים פרועים״, שאולי יהיו מועמדים שלושתם לאוסקר הזר.

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “אוסקר 2014: הנשיונל בורד אוף רוויו בחר את סרטי השנה שלו (״גט״ בפנים)”

  1. דודי מ 3 דצמבר 2014 ב - 0:15 קישור ישיר

    זה יהיה חבל עבור הקולנוע (ועבור חדשנות) אם "בין כוכבים" לא יהיה לפחות מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר, כאשר מת'יו מקונוהיי ראוי גם לפרס השחקן הטוב השנה (על תפקידו ב "בין כוכבים"- עדיף על "מועדון הלקוחות", בהרבה בחינות ורבדים).

    והגיע גם הזמן שכריסטופר נולאן יזכה באוסקר גם.
    "התבגרות" גם סרט ראוי ומעולה, בהחלט.

    לדעתי גם חבל שיש (תמיד…) סרטים מעולים, שמלכתחילה אקדמיית האוסקר השמרנית (מעדיפה הרבה פעמים מראית עין של "חשיבות"- עיינו ערך הזוכים האומללים\זניחים- "ארגו", "נאום המלך") לא חושבת עליהם כמועמדים-
    חיית הלילה, נעלמת, אשמת הכוכבים, כמו גדול, וויפלאש (שאת חלקם עדיין לא ראיתי אבל עומד מאחורי ההצהרה זו עדיין).


השאירו תגובה