03 דצמבר 2014 | 21:22 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

יש כסף! וגם: ״פרינסס״ בסאנדאנס. מקבץ כותרות קולנוע אופטימיות

מימין: עמנואל לובצקי, תום שובל ואלחנדרו גונזלס איניאריטו

מימין: עמנואל לובצקי, תום שובל ואלחנדרו גונזלס איניאריטו (מתוך דף הפייסבוק של שובל)

פירורי כותרות מהיממה האחרונה (פלוס-מינוס שבוע):

– רגע לפני ההחלטה על הקדמת הבחירות, קרה דבר אחד טוב בקדנציה של הכנסת ה-19: חוק תל״י עבר בקריאה שנייה ושלישית. תזכורת: לפני כשנה עמדה תל״י, חברת התמלוגים של התסריטאים והבמאים בישראל, מול משבר שסיכן את קיומה. זכייניות הטלוויזיה והממונה על ההגבלים העסקיים ניסו לטעון שאסור ליוצרי הקולנוע והטלוויזיה בארץ להתאגד כדי להבטיח את קבלת התמלוגים על השימוש ביצירותיהם. סדרה של פעילויות מחאה והפגנות העלתה את העניין לסדר היום הציבורי, ועוררו את חברי הכנסת מכל הקשת הפוליטית להתגייס כדי לעגן בחוק את זכות ההתאגדות והזכות לתמלוגים של הבמאים והתסריטאים (בדומה לאקו״ם, שאוספת את התמלוגים למלחינים ולתמלילנים ושפעילותה גם מעוגנת בחוק). ובכן, אחרי שנה של מתח מהחשש שזכייניות הטלוויזיה, שבטוויסט ציני קראו ליוצרים מונופוליסטים, יביאו לסגירת תל״י, נחקק החוק שמבטיח את המשך קיומה של החברה. לשם שינוי, בשורות טובות.

====================

– עוד קצת בשורות טובות, בייחוד אם אתם בוגרי בית הספר לקולנוע סם שפיגל ועדיין לא ביימתם את סרט הביכורים שלכם. לכבוד חגיגות ה-25 לבית הספר הוכרז על הקמתה של קרן חדשה שבחמש השנים הקרובות תבחר פרויקט אחד בכל שנה של בוגר בית ספר העובד על סרטו (או סרטה) הראשון והוא יקבל מענק הפקה בסך 100,000 דולר. בוגרי סם שפיגל המתאימים נקראים לשלוח את תסריטם כבר עכשיו, וההכרזה על הפרויקט הזוכה הראשון תתקיים במרץ. ארי פולמן יעמוד בראש צוות השיפוט שיבחר את הסרט הזוכה.

=====================

– נדב לפיד ממשיך לנדוד בעולם עם ״הגננת״. אחרי שזכה בסוף השבוע בפסטיבל גואה בהודו בפרס הבימוי ובפרס השחקנית (לשרית לארי), הגיעה הבשורה שלפיד נבחר להיות שופט בפסטיבל הקולנוע המקוון, MyFrenchFilmFestival, לצד מישל גונדרי ועבדרחמן סיסקו. קוראי הבלוג הוותיקים אולי זוכרים את פסטיבל הקולנוע הזה שהוקם לפני חמש שנים על ידי UniFrance, גוף השיווק של הקולנוע הצרפתי. במהדורה הראשונה שלהם הם פנו לבלוגרים שיהיו שופטים, וכך במהדורה הראשונה שפטתי אני (וגם אורון שמיר, אם אני זוכר נכון). האמת, שהפסטיבל הזה הוא הזדמנות לצפות במחשב בסרטים הצרפתים חדשים, אבל לאו דווקא בעלי באז גבוה ונוכחות פסטיבלית רבה, ובתשלום כמעט סמלי לכל סרט (2 יורו). עשרה סרטים ארוכים ועשרה קצרים יוצגו באתר בפסטיבל למשך חודש, החל מ-16.1.2015. אלה הסרטים שנבחרו. חוץ מהפרס של הבמאים יהיה פרס חביב הקהל ופרס של מבקרים.

אם היה גוף רשמי לשיווק הקולנוע הישראלי בחו״ל, זה מודל פסטיבלי שמאוד כדאי לחקות, בייחוד לסרטים שלא התקבלו לפסטיבלים הגדולים בעולם ואולי טסים מתחת לרדאר של הקהל ושל התקשורת העולמית (וגם הישראלית).

גונדרי גם יצר את הטריילר לפסטיבל:

======================

– יש נוכחות ישראלית אחת מובטחת במסגרת שבועיים של הבמאים בפסטיבל קאן הבא. הבמאי אופיר ראול גרייצר, בוגר מכללת ספיר, נבחר להשתתף בפרויקט ״פקטורי צ׳ילה״. גרייצר הוא אחד מארבעה במאים שנבחרו מהעולם לטוס בפברואר לצ׳ילה, לחבור שם לארבעה במאים מקומיים, ולצלם ארבעה סרטים קצרים באורך עד 15 דקות כל אחד. ארבעת הסרטים יוצגו כפרויקט אחד המצגיע לצ׳ילה בפתיחת השבועיים של הבמאים (בשנים הקודמות המיזם הזה התקיים בתאילנד ובסקנדינביה. גרייצר עובד בימים אלה על הסרט העלילתי הארוך הראשון שלו, ״האופה מברלין״, בהפקת איתי תמיר, שאמור להצטלם במהלך השנה הבאה.

=====================

תום שובל מתחיל לעבוד על סרט שני, אחרי ״הנוער״. הסרט החדש נקרא ״הסירו דאגה מליבכם״, ששובל מגדיר אותו כמעין רימייק ישראלי ל״וירידיאנה״ של לואיס בונואל. בחודשים האחרונים בילה שובל על הסט של סרטו הבא של אלחנדרו גונזלס איניאריטו, ״The Revenant״ שמצטלם עכשיו בקנדה עם טום הארדי וליאונרדו דיקפריו בתפקידים הראשיים, במסגרת פרויקט חונכות שאיניאריטו שאליו הוא נבחר. התסריט ל״הסירו דאגה מלבכם״ ישתתף באירוע הקו-פורודוקציות של Les Arcs, לצד סרטו החדש של הבמאי ההונגרי גיורגי פולפי, וסרט על גרייס ג׳ונס שמביימת סופי פיינס.

=======================

תוך כדי כתיבת הפוסט הזה פורסמה רשימת הסרטים בתחרויות הרשמיות של פסטיבל סאנדאנס שיתקיים בינואר 2015. שתי נציגות ישראליות. ״פרינסס״, סרטה של טלי שלום עזר, שבכורתו העולמית היתה בפסטיבל ירושלים, יתחרה בתחרות הבינלאומית. ו״שיח לוחמים״ של מור לושי יתחרה בתחרות התיעודית הבינלאומית.

הנה הטריילר הטרי של ״פרינסס״ שהופץ הערב:

 

=======================

– ולפינת הקידום העצמי: הערב (חמישי) ב-19:30 אנחה מפגש ראשון בסדרה חדשה המתקיימת בספריית בית אריאלה בתל אביב תחת הכותרת ״הסטודיו לבימוי״. ששה מפגשים, כל שלושה שבועות, שבהם אני נפגש לשיחה עם במאי או במאית קולנוע ישראליים. המפגש הראשון הערב יוקדש לשיחה עם שמי זרחין. המפגש השני, ב-25.12, יהיה עם אבי נשר. בהמשך יגיעו גם ארי פולמן, טליה לביא, קרן ידעיה וערן קולירין. כל הפרטים נמצאים כאן.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “יש כסף! וגם: ״פרינסס״ בסאנדאנס. מקבץ כותרות קולנוע אופטימיות”

  1. איתן 3 דצמבר 2014 ב - 22:13 קישור ישיר

    אני לא אוהב לראות סרטים במחשב. אני מעדיף מסך גדול. קולנוע, יו נואו.

    אבל הערה קצרה לגבי פסטיבל הסרטים הצרפתי באינטרנט: אחד הסרטים שם נקרא "מקום על פני האדמה". הוא הוקרן אצלנו בפסטיבל הקולנוע הצרפתי שלנו תחת השם "משמעות". לא אהבתי אותו. כשכתבתי עליו לבלוג שלי, אי שם במרץ, דגתי מהסרט פריים שהזכיר לי כמה שוטים מ"מקום בגן עדן" הנפלא של יוסי מדמוני. אבל הסרט, למרות המשחק הנהדר של בנואה פולוורדה ("קוקו לפני שאנל") בתפקיד הראשי, הסרט לא עובד דרמטית.

    ויש שם את "לנשום", סרטה השני כבמאית של השחקנית מלאני לורן. את סרטה הראשון כבמאית ראיתי בפסטיבל הקולנוע הצרפתי לפני כשנתיים ומאוד אהבתי. בסרט ההוא, "מאומצים", היה הרבה לב ולא מעט שאר רוח בבימוי. מה גם ש"לנשום" זכה בביקורות טובות מאוד כשהוקרן בפסטיבל קאן השנה.

    כל שאר הסרטים בליין-אפ סתמיים בעיניי.

    ולגבי האירוע בבית אריאלה: אפשר לבוא גם לאירוע בודד, ולא להתחייב לסדרה מראש? מחר בערב אני דווקא פנוי, ואשמח להקשיב לשמי זרחין (ואולי גם לדוג ממנו משהו לגבי סרטו החדש), אבל אני לא בטוח שיהיה לי את אותו זמן פנוי בפגישות הבאות.

    ==================
    רוה לאיתן: בהחלט.


השאירו תגובה