14 דצמבר 2014 | 18:00 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

״אפס ביחסי אנוש״ ו״מלון גרנד בודפשט״ הם סרטי השנה של פורום מבקרי הקולנוע של ישראל

טליה לביא. צילום: אנדרי מאקוחה

טליה לביא. סחפה את מבקרי הקולנוע של ישראל | צילום: אנדרי מאקוחה

״אפס ביחסי אנוש״ של טליה לביא סחף את פרסי פורום מבקרי הקולנוע של ישראל, עם חמישה פרסים.

ביום שישי התכנס פורום מבקרי הקולנוע של ישראל להצבעה השנתית על פרסי סוף השנה. זו הפעם השניה שבה מתקיימת ההצבעה (כך זה הלך בשנה שעברה). פורום מבקרי הקולנוע של ישראל נוסד לפני שנה, והוא מאגד 24 מבקרים החברים באיגוד העיתונאים של ההסתדרות. הליך ההצבעה של פורום המבקרים מבוסס על שיטות ההצבעה של מבקרי הקולנוע של ניו יורק ושל לוס אנג׳לס.

הזוכים לשנת 2014:

פרס הסרט הישראלי הטוב ביותר: ״אפס ביחסי אנוש״, סרטה של טליה לביא (יולי-אוגוסט הפקות)

פרס הבימוי: טליה לביא, ״אפס ביחסי אנוש״

פרס התסריט: טליה לביא, ״אפס ביחסי אנוש״

פרס השחקן: ששון גבאי, ״גט״

פרס השחקנית: דאנה איבגי, ״אפס ביחסי אנוש״

תגלית השנה: תמרה קליינגון, ״אפס ביחסי אנוש״

הישג אמנותי: נדב הקלסמן, על הצילום של ״לוויה בצהריים״, סרטו של אדם סנדרסון

הסרט הבינלאומי הטוב של השנה: ״מלון גרנד בודפשט״, ווס אנדרסון

״אפס ביחסי אנוש״ הוא גם הסרט הנצפה ביותר בישראל בבתי הקולנוע לשנת 2014, עם כ-550,000 כרטיסים שנמכרו, כמעט פי שתיים מהסרט האמריקאי הכי נצפה השנה (״נון סטופ״). לעומת זאת, את ״מלון גרנד בודפשט״ ראו רק כ-60,000 איש בישראל.

תהליך הבחירה עובד בשיטת הצמצום, תחילה כל משתתף בוחר סרט אחד, כדי לצמצם את הרשימה הראשונית הארוכה, ואז בסיבוב השני מדרגים את הבחירות לפי סדר עדיפות. סרט יכול זכות לא רק אם הוא מקבל את רוב הנקודות, אלא שהוא מופיע על הצבעותיהם של לפחות 50 אחוז מהמצביעים, כלומר שיש סביבו קונסנזוס (למנוע מצב שבו שלושה מבקרים שמים סרט אחד במקום הראשון, שלא מוזכר בכלל אצל השאר, וכך לחטוף את הפרס).

השנה, כל הקטגוריות הוכרעו אחרי שני סיבובי הכרעה (בשנה שעברה נדרשו שלושה סיבובי הצבעה לכמה קטגוריות צמודות). אבל המירוץ היה צמוד. בקטגוריית הסרט הישראלי הטוב, עלו לשלב השני גם ״גט״, ״מקום בגן עדן״, ״מנפאואר״ ו״סוכריות״

״גט״ הגיע למקום השני בקטגוריות הסרט, הבימוי וההישג האמנותי (לאנסמבל השחקנים). זאב רווח היה במקום השני בקטגוריית השחקן על תפקידו ב״מיתה טובה״. הילה וידור היתה צמודה מאוד לדאנה איבגי בקטגוריית השחקנית על תפקידה ב״לוויה בצהריים״, ומיה דרייפוס היתה במקום השני בקטגוריית התגלית, על בימוי ״ההיא שחוזרת הביתה״.

ההצבעות נעשו בין הסרטים שהוקרנו מסחרית בבתי הקולנוע בישראל בין 1 בינואר ועד לסוף דצמבר (סרטי סוף דצמבר הם אלה שכבר הוקרנו בפני מבקרי הקולנוע עד למועד ההצבעה).

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה