05 ינואר 2015 | 23:27 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

אוסקר 2014: גילדת המפיקים נועלת את המועמדים לפרס הסרט הטוב

משלושה ייצא אחד: ״בירדמן״, ״התבגרות״, ״משחק החיקוי״

חופשת חג המולד הגיעה היום לסיומה, הוליווד חזרה לעסקים ועונת האוסקר נכנסת להילוך גבוה. ביום ראשון הקרוב: גלובוס הזהב. ביום חמישי הבא: פרסום המועמדויות לאוסקר. ביום חמישי הבא בלילה: פרסי בחירת המבקרים. והערב: פרסום המועמדים לפרסי גילדת המפיקים. ובמידה רבה, אנחנו מתחילים לראות את טקס האוסקר מתחיל להתבהר.

גילדת המפיקים משתמשת בשיטת הצבעה זהה לזו של האוסקר (הצבעה מתועדפת), ובשבע השנים האחרונות הזוכה בפרס הזה זכה גם באוסקר לסרט הטוב ביותר (בשנה שעברה הם קצת סיבכו את העניינים כש״כוח משיכה״ ו״12 שנים של עבדות״ זכו שניהם בתיקו. ולבסוף, הראשון זכה בפרס הבימוי והשני בפרס הסרט באוסקרים).

רשימת המועמדים אולי נראית מעט צפויה במבט ראשון, אבל היא מכילה כמה וכמה הפתעות.

המועמדים הם:

״בירדמן״

״התבגרות״

״משחק החיקוי״

״וויפלאש״

״התיאוריה של הכל״

״מלון גרנד בודפשט״

״צלף אמריקאי״

״פוקסקצ׳ר״

״חיית הלילה״

״נעלמת״

ההפתעה הגדולה: ״סלמה״, שנחשב לאחד הסרטים בעלי הסיכויים לזכיה פוטנציאלית, בכלל לא מועמד. ההפתעה השניה: ״לא נשבר״, שהפך ללהיט מפתיע בקופות במהלך חופשת חג המולד והיה אמור להיות מועמד מוביל במירוץ האוסקר, גם לא מועמד. שני הסרטים האלה בוימו על ידי נשים (אן דובריי ואנג׳לינה ג׳ולי), מה שגרם להוליווד להגיב הערב לרשימה הזאת במידה רבה של הפתעה וזעם, על כך ששתי מועמדות בולטות ננעלו מחוץ לתחרות. מכיוון שההצבעה למועמדים לאוסקר עדיין בעיצומה עד מחרתיים, אולי זה יגרור להצבעה מוגברת לטובתן, כדי שהאקדמיה תתקן את העוול הזה באוסקרים.

עדכון: מתברר שהאשמה, כנראה, נמצאת אצל אולפני פרמאונט, מפיצי הסרט באמריקה. הם מיקדו את קמפיין האוסקרים שלהם בחברי האקדמיה בלבד, ולא שלחו בכלל סקרינרים (די.וי.די לצפייה מוקדמת) לחברי הגילדות. זו הסיבה ש״סלמה״, למרות שהוא נחשב למועמד אוסקר בכיר, לא הוזכר בפרסי גילדת השחקנים וכעת גם לא אצל המפיקים. אבל באוסקר, יש להניח, הוא יהיה מועמד בהחלט.

מי שנכנס לעשיריה במקום סרטיהן של הבמאיות הם ״חיית הלילה״ ו״פוקסקצ׳ר״, שמעטים ראו אותם כמועמדים פוטנציאליים מעבר לקטגוריות המשחק. ״חיית הלילה״ מסתמן בינתיים כמועמד הפתיע ביותר של העונה, אחרי שקיבל בשבועות האחרונים מועמדויות בפרסי גילדות השחקנים, העורכים, מעצבי התפאורה וכעת המפיקים. כלומר, שהאהבה אליו גורפת.

לא ברור האם ״פוקסקצ׳ר״ ו״חיית לילה״ אכן יהיו מועמדים לאוסקר, והאם ״סלמה״ ו״לא נשבר״ ייכנסו למועמדים (״סלמה״ אמור להיות מועמד ודאי לאוסקרים, זה יהיה הלם אם לא), אבל הרשימה הנ״ל של גילדת המפיקים מציגה את מי שלדעתי יהיו רוב המועמדים לאוסקר. סידרתי את הרשימה כך לפי סדר הסיכויים של כל סרט להיות גם ברשימת המועמדים לאוסקר. שבעת הראשונים יהיו בפנים. האם גם שלושת האחרים? נדע בעוד עשרה ימים.

בחודש האחרון פורסמו רשימות סרטי השנה של רוב אגודות המבקרים (כולל סרטי השנה של פורום מבקרי הקולנוע של ישראל), ועד כה מסתמן שזהו מירוץ צמוד בין ״התבגרות״ של ריצ׳רד לינקלייטר ובין ״בירדמן״ של אלחנדרו גונזלס איניאריטו (שייצא בישראל בסוף ינואר). אבל כפי שכתבתי בעבר, צריך לשים עין על ״משחק החיקוי״ (שיוצא בישראל השבוע), שעשוי להפתיע.

גילדת המפיקים הכריזה גם על המועמדים לפרס סרט האנימציה:

״שישה גיבורים״

״הקופסונים״

״סרט לגו״

״הדרקון הראשון שלי 2״

״ספר החיים״

 

כאן התחרות קלה יותר. ״סרט לגו״ יזכה.

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “אוסקר 2014: גילדת המפיקים נועלת את המועמדים לפרס הסרט הטוב”

  1. JNH 6 ינואר 2015 ב - 13:50 קישור ישיר

    הסרט של אנג'לינה ג'ולי קיבל ביקורות בינוניות מאוד (49 אחוז ברוטן), כך שזה לא מפתיע שהוא נעדר מהרשימה. אין שום סיבה שהוא יקבל מועמדות רק בגלל שביימה אותו אישה.


השאירו תגובה