08 פברואר 2015 | 11:07 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

״בירדמן״ זכה בפרס גילדת הבמאים. האם המירוץ לאוסקר הסתיים?

אלחנדרו גונזלס איניאריטו עם פרס גילדת הבמאים, הבוקר בלוס אנג׳לס. צילום: AP

אלחנדרו גונזלס איניאריטו עם פרס גילדת הבמאים, הבוקר בלוס אנג׳לס. צילום: AP

בשעה זו בעוד שבועיים בדיוק נדע מי זכה באוסקר. אבל הבוקר, עם היוודע זכייתו של אלחנדרו גונזלס איניאריטו בפרס גילדת הבמאים על בימוי ״בירדמן״, נדמה שזהות הזוכה הגדול באוסקרים כבר ידועה. פרס גילדת הבמאים נחשב למנבא הטוב ביותר לזכייה באוסקר. ברוב מוחלט של המקרים, עם רק יוצאים מהכלל בודדים מאוד, הבמאי שזכה בפרס גילדת הבמאים יזכה גם באוסקר על הבימוי. וברוב מוחלט של המקרים הזוכה בפרס הבימוי יזכה גם בפרס הסרט. מי שרוצה להמשיך ולטעון שהמירוץ צמוד, יוכל להביא לצידו את העובדה שדווקא בשנתיים האחרונות הסטטיסטיקה הזאת התערערה, והאקדמיה העדיפה לפצל את הפרסים – הזוכה בפרס הבימוי לא זכה בפרס הסרט (לפני שנתיים אנג לי זכה באוסקר על בימוי ״חיי פיי״, ו״ארגו״ זכה בסרט; ובשנה שעברה אלפונסו קוארון זכה באוסקר על בימוי ״כוח משיכה״ ואילו ״12 שנים של עבדות״ זכה בפרס הסרט). האם השנה יהיה שידור חוזר של השנה שעברה, ובמאי מקסיקני יזכה באוסקר על הבימוי, והסרט שקשור ב-12 שנים יזכה בפרס הסרט (ל״התבגרות״ אפשר לקרוא גם ״12 שנים של ילדות״)? יש מומחי אוסקר שעדיין מאמינים שזה יכול לקרות. לעומת זאת, הארווי וויינסטין מכריז בראיונות שהוא בטוח שהסרט שלו, ״משחק החיקוי״ הולך לזכות. כך, שמי שעדיין מחפש מתח והפתעות, יש לו על מי לסמוך. אבל מי שמביט בעלי התה של האקדמיה, ורואה ש״בירדמן״ זכה כבר בפרס גילדת המפיקים, בפרס האנסמבל של גילדת השחקנים וכעת גם בפרס גילדת הבמאים, זה די אמור לנעול את המירוץ.

אלא אם אתם מסתכלים על תקדימים, ובמקרה הזה אתם צריכים לחזור בדיוק 20 שנה אחורנית. ״אפולו 13״ זכה בפרס גילדת המפיקים, בפרס האנסמבל של גילדת השחקנים ובפרס גילדת הבמאים, אבל הפסיד לבסוף את האוסקר ל״לב אמיץ״ של מל גיבסון. אגב, אם הסצנריו של ״לב אמיץ״ יחזור על עצמו באוסקרים, זה דווקא ישחק לטובת ״משחק החיקוי״, המבוסס על סיפור אמיתי, ולא ״התבגרות״.

כל שאלה שעדיין נשארה פתוחה לגבי הצפוי באוסקר אמורה לקבל מענה סופי הלילה, כשיחולקו בלונדון פרסי הבאפט״א (פרסי האקדמיה הבריטית לקולנוע). כמות עצומה של חברי אקדמיה אמריקאית הם גם חברי האקדמיה הבריטית, ופרסי הבאפטא מסגירים את ההטייה של המצביעים הבריטיים. חוץ מהמירוץ לסרט, שיהיה מעניין האם גם כאן הוא יילך ל״בירדמן״, או שתהיה העדפה לסרטים בריטיים יותר (״משחק החיקוי״ ו״התיאוריה של הכל״), פרסי הבאפטא יוכלו לעזור לנו לפצח כמה מהקטגוריות שעדיין נחשבות צמודות וקשות לחיזוי באוסקר: פרס השחקן הראשי, למשל: מייקל קיטון או אדי רדמיין. פרס התסריט המקורי, למשל, שנמצא במצב צמוד בין שלושה מועמדים: ״בירדמן״, ״התבגרות״ ו״מלון גרנד בודפשט״; פרסי הצילום והמוזיקה, למשל.

הערב, החל מהשעה 21:00, נסקר כאן בשידור חי את שמות הזוכים בפרסי הבאפטא, ואת משמעות זכייתם לגבי האוסקרים.

ובחזרה לפרסי גילדת הבמאים. זה היה לילה מעולה והיסטורי לבמאיות. ג׳יל סולוויי זכתה בפרס הבימוי על הסדרה ״טרנספרנט״; ליסה צ׳ולודנקו זכתה בפרס הבימוי על המיני סדרה ״אוליב קיטרידג׳״; לסלי לינקה גלטר זכתה בפרס הבימוי על פרק בסדרת הדרמה ״הומלנד״; ולורה פויטרס זכתה בפרס על בימוי הסרט התיעודי ״אזרח ארבע״.

את פרס הבימוי לסרט, העניק לאיניאריטו חברו הטוב ובן ארצו, אלפונסו קוארון, שזכה בפרס הזה בשנה שעברה.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “״בירדמן״ זכה בפרס גילדת הבמאים. האם המירוץ לאוסקר הסתיים?”

  1. רונן 8 פברואר 2015 ב - 12:58 קישור ישיר

    יש סטרימינג לבאפטא?


השאירו תגובה