03 מרץ 2015 | 20:26 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

בית הנשרים (וגם: ״וויפלאש״ הקצר)

מימין: עמוס תמם, ארי נשר ורועי פלורנטין, על הסט של ״ילד טוב ירושלים״. צילום: טליה רוזין

מימין: עמוס תמם, ארי נשר ורועי פלורנטין, על הסט של ״ילד טוב ירושלים״. צילומים: טליה רוזין

עדכון לעדכון: אחרי שהוסר, ״וויפלאש״ הקצר חזר ליו-טיוב, ועכשיו זה נראה כמו הגרסה הרשמית.

בעוד אנחנו מחכים לשמוע עדכונים לגבי סרטו הבא של אבי נשר, מגיעים עדכונים שמעידים שדור חדש של קולנוענים צומח בבית משפחת נשר. כפי שדיווחנו לפני כשבועיים, צילומיה של הקומדיה הרומנטית ״ילד טוב ירושלים״ התחילו, כרגע הפקה מסחרית עצמאית, ללא קרנות המתוקצבת בכ-2 מיליון שקל מכיסו של משה אדרי. בסרט הזה מופיע ארי נשר, בנו בן ה-13 של אבי נשר, בתפקיד משנה, בתור בנו של עמוס תמם, שהוא הילד הטוב ירושלים משם הסרט (והוא צריך להתלבט בין להיות נאמן לאשתו, מלי לוי, ובין להיסחף אחר דוג-ווקרית, בגילומה של מיטל גל). השבוע קיבלנו צילומים ראשונים מהסט. הבמאי הוא רועי פלורנטין (שביים את את שתי העונות הראשונות של ״החממה״ – שימו לב, סדרת הנוער החמיצרית הזו תוזכר שוב בפוסט הזה).

עמוס תמם וארי נשר. מאחורי המצלמה: בועז יהונתן יעקב

עמוס תמם וארי נשר. מאחורי המצלמה: בועז יהונתן יעקב

===================

ובעוד ארי נשר עושה צעדים ראשונים לפני המצלמה, אחותו הבכורה, תום נשר עושה צעדים ראשונים מאחורי המצלמה. ויה דף הפייסבוק של אבנר שביט, קבלו את ״אלבי ואלמה״, סרט הגמר של הבת לבית נשר במגמת הקולנוע של תיכון תלמה ילין. נשר גייסה לסרט הגמר שלה את ג׳וי ריגר (״החממה״, פעם שניה) ואת גפן ברקאי (״יומני החופש הגדול״), המגלמים תיכוניסטים – היא סטרייטית, הוא גיי – שיוצאים לבלות במועדון, מוכנים ללילה של גילויים מיניים, ומגלים שמיניות היא כמו רימון שנצרתו נשלפה. זה יכול להתפוצץ.

הנה הסרט:

אם אני מבין נכון, יש כאן לא רק בדיקת גבולות לגבי מיניות מתבגרים, בדיקת גבולות שמעדיפה בסופו של דבר להישאר בצד של התמימות, אלא אולי גם מעשיה סמלית יותר. אם אני מפענח נכון את רמזי הסרט ״אלבי״ מייצג את הלב, את הגוף, את התשוקה והנועזות. ״אלמה״, שזה רוח, מייצגת את הנפש, הנשמה, אולי את השכל. הוא האיד, היא הסופר אגו, הוא דוחף קדימה, היא מושכת לאחור. ואז, שוט הסיום אינו רק חיבור בין חברים שמגלים זה את זו, אלא מעין דימוי של יין ויאנג, שאין האחד יכול להתקיים בלי שהשני משלים אותו. רעיון מעניין.

ובעיקר מעניין לשים לב לג׳וי ריגר. בגלל שאני גר בביתן של נערות מתבגרות, אני בקיא למדי בכל חזית טלנובלות הנעורים (המתחזות לסדרות פעולה ומתח). קשה מאוד להצטיין בתור שחקנים בדרמה יומית, אבל ב״החממה״ ג׳וי ריגר מצליחה לעשות את זה. שימו לב אליה.

כן, אני מודה – לא הייתי מעיף מבט לכיוון סרטי הגמר של תלמה ילין אילולא היה עניין עם מפורסמים ובנות-של, אבל מאחר וכבר הגעתי לדף סרטי הגמר, העפתי שם מבט, והופתעתי לטובה. עיינו ב״ימי תשובה״, סרט תיעודי בעל עוצמה המתעד את מאבקם של תושבי גבעת עמל, רגע לפני שמגיעים הבולדוזרים להרוס את בתיהם. ושימו לב ל״מתכת״, שלמרות הסוף המתחכם שלו (אהיה ג׳יי.קיי סימונס ואצרח שהתלמיד הבא שמביא לי ציטוטים מטרנטינו בסרט שלו, אני מעיף עליו כסא) הוא הסרט הכי מעניין מבחינה ויזואלית ואווירתית מכל המקבץ. רשמתי לפני את שמו של הבמאי (אברהם ארנסון) ושל הצלם (יואב ישפה).

==================

נישאר עם סרטים קצרים. אמש העלינו לינק לסרט התיעודי זוכה האוסקר. הייתי בטוח שיוצריו רוצים להפיץ אותו לקהל כמה שיותר רחב, מתוך עניין בחופש המידע והעיתונות, ואולי כדי לעורר מודעות ואקטיביזם. לבסוף התברר שזה סתם היה מעשה פיראטי של עותק לא חוקי שהופץ כרשמי, והסרט הורד. ועכשיו עלה סרט מסקרן אחר לצפייה און-ליין, וגם כאן אני מרגיש שמדובר ביוזמה פרטית של גולש, ולא ברצון של יוצרי הסרט. מה שאומר שיש סיכוי שחייו המקוונים של הסרט הזה יהיו קצובים. צפו מהר.

מדובר ב״וויפלאש״, הסרט הקצר. דמיאן שאזל ניסה להשיג מימון לצלם את התסריט שכתב, אך ללא הועיל. אז הוא הוציא ממנו את שתי הסצינות המרכזיות והזכורות ביותר בו, והלך לצלם אותן כסרט קצר בן 17 דקות. ג׳יסון רייטמן הפיק, וג׳יי.קיי סימונס כבר גילם שם את דמותו של מנצח התזמורת האלים והמתעלל. אלא שאת תפקיד המתופף מגלם כאן השחקן ג׳וני סימונס (אין קשר לג׳יי.קיי), שבסרט הארוך הוחלף במיילס טלר. הסרט הקצר זכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל סאנדאנס, והזכייה סללה לשאזל את הדרך להשיג מימון לסרט הארוך, ולצלם את הסצינה הזאת מחדש, עם תאורה טובה יותר (באדיבות שרון מאיר), ואז לחזור לסאנדאנס ולזכות בפרס לסרט הארוך. טום קרוס, שזכה באוסקר על העריכה של ״וויפלאש״, ערך גם את הקצר. והאמת, זה פשוט סרט קצר מעולה. אם לא ראיתם את ״וויפלאש״ הארוך, היכונו להיות מופתעים:

אגב, השיטה הזאת – לצלם קטעים מהתסריט הארוך כסרט קצר כדי להשיג מימון לפיצ׳ר – עובדת לא רע. זה עבד גם ל״מרתה מרסי מיי מרלן״, שכמה שנים לפני ״וויפלאש״ עשה אותו דבר: צילם סרט קצר, זכה בסאנדאנס, צילם את הארוך, וזכה בסאנדאנס גם עם הארוך. וזה מה שעשו גם עודד בן נון ומיכל ברזיס שהתכוונו להפוך את ״איה״, לפיצ׳ר הראשון שלהם, אבל השיגו מימון לסרט קצר בלבד, אז הם צילמו חלק ממנו ובימים אלה הם עובדים על הגרסה הארוכה של ״איה״ בחממת הקולנוע הירושלמית.

עדכון: גם הסרט הזה הוסר. כל מה שנותר ממנו זה את הקטע הבא, שהעלה מפעיל הסטדיקאם בתור תיק העבודות שלו. צפו:

 

 

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “בית הנשרים (וגם: ״וויפלאש״ הקצר)”

  1. יואב 11 מרץ 2015 ב - 20:45 קישור ישיר

    הנה הוויפלאש
    http://www.dailymotion.com/video/x2il4j5_whiplash-curta_shortfilms?start=440


השאירו תגובה