22 מרץ 2015 | 23:49 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

מי מצלם בשדרות בן גוריון בתל אביב?

מתוך צילומי ״L'apache״ של פסקל אלבה, השבוע בישראל

מתוך צילומי ״L'apache״ של פסקל אלבה, השבוע בישראל

בן אדם הולך לבית הכנסת בשבת בבוקר ברחוב בן גוריון 71 בתל אביב, ראשו מנסה להיות שקוע בענייני קודש, כשלפתע מחוץ לבית הכנסת הוא רואה חמש משאיות חונות. מי שמסתובב בתל אביב, יתקשה לפספס את המשאיות האלה, שמיד מזוהות עם תעשיית הקולנוע המקומית – משאיות תאורה, חשמל, הלבשה וכו׳ – הן מספיק גדולות כדי למשוך תשומת לב ומספיק ישנות כדי להיראות לא מספיק מושכות תשומת לב. הבן אדם יוצא בבת אחת מאווירת קדושת השבת ומתחיל לרחרח סביב המשאיות. הוא יודע את המתמטיקה של תעשיית הקולנוע הישראלי: שתי משאיות זה פיצ׳ר. שלוש משאיות זו סדרת טלוויזיה. חמש משאיות זו הפקה זרה (שש משאיות זו פרסומת לבזק). הוא עוקב אחרי הכבלים שכבר נפרסו מבעוד מועד לקראת יום הצילום שיתקיים למחרת (תעשיית הקולנוע בישראל לא עובדת בשבת. לא בגלל הדתיים, בגלל האיגודים, זה שעות נוספות מאוד יקרות). והכבלים רצו מהמשאית הישר אל הקומה השלישית, אל דירתו של מעצב הסטים יואל הרצברג (״איים אבודים״, ״העולם מצחיק״).

אישורי החניה שעל המשאיות הסגירו שהצילומים בתל אביב יתקיימו לאורך הטיילת, כיכר אתרים ושד׳ בן גוריון. אז מה מצלמים שם בשדרות בן גוריון? סרט צרפתי בבימויו של השחקן הצרפתי-יהודי פסקל אלבה. הסרט נקרא ״L'apache״ (ב-IMDb הוא נקרא, ככל הנקרא בשמו הקודם, ״תודה על שיתוף הפעולה״). הסרט מספר סיפור אמיתי על נוכל צרפתי שעקץ ורימה אנשי עסקים רבים, ואז ברח לישראל. בשנת 2011 ביקר אלבה בישראל לרגל צילומי סרט בהשתתפותו, וסיפר לעומר לאור, כתב ״הארץ״ בפריז, על הסרט הזה אותו הוא תיכנן לצלם באותה שנה, ועל האיש האמיתי שעליו מבוסס הסרט, שגר כיום באשדוד. זה יהיה סרטו השני של אלבה כבמאי, אחרי שביים ב-2010 את הסרט ״ראש של טורקי״ בהשתתפות רונית אלקבץ.

את צילומי ״L'apache״ בישראל מפיק איתי תמיר מלילה הפקות, יואל הרצברג הוא המעצב האמנותי. ונסן אלבז וז׳ולי גאייה מגלמים את התפקידים הראשיים. ובדרך לתל אביב הם כבר הספיקו לצלם בכפר סבא ובשפיים. בסוף הצילומים בארץ הם עוברים לצלם את הסצינות בצרפת. בראש הפוסט: צילום מהסט בשפיים, לפני כמה ימים. וכל זה קורה במקביל לפסטיבל הקולנוע הצרפתי בסינמטקים (אלבה היה אורח הפסטיבל לפני כמה שנים).

===================

ובעוד הצרפתים צילמו בתל אביב, ההפקה האמריקאית של יוסף סידר הגיעה אתמול לצילומים בכנסת.

===================

״הגננת״ של נדב לפיד מוצג השבוע בניו יורק בפסטיבל ״New Directors/New Films״, שמופק על ידי לינקולן סנטר וה-MoMA, ולכבוד הקרנתו מתראיין לפיד לכתב העת ״פילם קומנט״. הנה הלינק.

====================

Flare, פסטיבל הקולנוע הלהט״בי של לונדון, מתקיים בימים אלה – ובמרכזו הקרנה חגיגית באיימקס של ״מופע הקולנוע של רוקי״ במלאת 40 שנה לבכורתו. השנה הפסטיבל מציע לצופים בכל העולם לדגום מעט מהתוכנית שלו: חמישה סרטים קצרים, מאנגליה, ארה״ב, צרפת ודנמרק, מוצעים לצפייה חופשית באתר של מכון הקולנוע הבריטי. הנה הלינק.

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “מי מצלם בשדרות בן גוריון בתל אביב?”

  1. דיסקו 23 מרץ 2015 ב - 10:52 קישור ישיר

    סידר מצלם בארץ, מה שאומר שריצ'ארד גיר צריך להגיע לכאן לא????


השאירו תגובה