24 מרץ 2015 | 01:10 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

״המילים הטובות״, סרט חדש של שמי זרחין, טריילר

מימין: אסף בן שמעון, רועי אסף ורותם זיסמן כהן ב״המילים הטובות״ של שמי זרחין

מימין: אסף בן שמעון, רועי אסף ורותם זיסמן כהן ב״המילים הטובות״ של שמי זרחין

שלוש שנים חלפו מאז ״העולם מצחיק״, סרטו הקודם של שמי זרחין, והיום מגיע טריילר לסרטו החדש, שייצא לבתי הקולנוע ביוני: ״המילים הטובות״. 20 שנים חלפו מאז שביים זרחין את סרטו הארוך הראשון, ״לילסדה״, ובדרך הוא שבר קופות עם ״אביבה אהובתי״, יצר את ״הכוכבים של שלומי״ וכתב את רב המכר ״עד שיום אחד״. אחרי שני סרטים בטבריה, עיר הולדתו, הסרט החדש מתחיל בירושלים והופך לסרט נדודים בין ישראל לצרפת, בין פריז למרסיי. זרחין מגייס כמה מחברי האנסמבל הקבוע שלו – רותם זיסמן כהן (שהתגלתה ב״הכוכבים של שלומי״), לבנה פינקלשטיין (״אביבה אהובתי״, ״העולם מצחיק״), ששון גבאי (״אביבה אהובתי״), ואליהם הוא מצרף את רועי אסף (״המשגיחים״), אסף בן שמעון (״התגנבות יחידים״) וצחי הלוי (״בית לחם״). זיסמן, בן שמעון ואסף מגלמים שלושה אחים שיוצאים למסע לברר מי הוא האבא האמיתי שלהם, ואילו סודות הסתירה מהם אמא שלהם. ככה נראית ההצצה הראשונה לסרט (שצעד בראש רשימת הסרטים הישראליים שהכי סיקרנו אותי השנה):

אני רוצה להתחיל להסתכל על הטריילר הזה מהסוף, כי הפריים האחרון, זה עם הקרדיטים, מרתק. "המילים הטובות" הוא קופרודוקציה ישראלית-קנדית והופק בידי "פאי סרטים" – טליה קלינהנדלר ואסנת קרן הנדלסמן ("העולם מצחיק", "בית לחם", "מיתה טובה"), בשיתוף עם "סרטי יונייטד קינג" ו"אמריק פילמס".

הצלם הוא רונלד פלנט הקנדי, שצילם לרובר לפאז׳ את הסרט הנפלא ״הצד הרחוק של הירח״ (הוא המשיך לעבוד עם לפאז׳ גם על ההפקות של סירק דה סוליי שהוא ביים). פלנט צילם את ״מסייה לזאר״, שהיה מועמד לאוסקר הזר ב-2012, ובשנה שעברה הוא צילם את ״השקר הטוב״, סרט עם ריס וויתרספון בסודן, שבוים על ידי הבמאי של ״מיסייה לזאר״.

אם השחקנית הצרפתייה שמופיעה לרגע בטריילר נראית לכם מוכרת, לא טעיתם. זו לואיז פורטל, ששיחקה בסרטיו של דניס ארקאן, ״שיחות מלוכלכות״ ו״שיחות נפש״ (זוכה האוסקר הזר). ברשימת השחקנים בסוף הטריילר אנחנו מוצאים גם את שמו של מוריס בנישו, ששיחק בסרטיו של מיכאל האנקה: ״מחבואים״, ״שעת הזאב״ ו״קוד לא ידוע״.  המוזיקה בטריילר ובסרט היא מאת המלחין הקנדי דניאל סקוט.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “״המילים הטובות״, סרט חדש של שמי זרחין, טריילר”

  1. חי אפיק 24 מרץ 2015 ב - 8:10 קישור ישיר

    נשמע כמו הגירסא הקומית של "האישה ששרה". גם סרט קנדי על אחים שיוצאים לברר את העבר של אמא שלהם, בין המזרח התיכון לצרפת.

  2. איתן 24 מרץ 2015 ב - 23:38 קישור ישיר

    פתאום האסימון נפל: אם הסרט מיועד לצאת ביוני, ואם הוא מדבר בחלקו צרפתית, ומתרחש בחלקו בצרפת – האם אפשר להתחיל ללחוש את המילים "פסטיבל קאן"?

    • אור 28 מרץ 2015 ב - 10:21 קישור ישיר

      אולי, אבל כנראה שלא. גם "העולם מצחיק" וגם "אביב אהובתי" יצאו בחודשי הקיץ. אני מניח שזה יותר מחשבה על הפצת קיץ לטובת מיקסום רווחים, והסמיכות לאופירים בוודאי שגם לא מזיקה.

  3. אסתר 12 יוני 2015 ב - 15:34 קישור ישיר

    ראיתי את הסרט אתמול. סרט ברמה של אוסקר. ממליצה מכל הלב.

  4. ד 26 יולי 2015 ב - 10:28 קישור ישיר

    סרט איכותי, יפה ומעניין מאד.
    למרות שהוא ארוך, אין רגע משעמם.
    בונבון.


השאירו תגובה