18 אפריל 2015 | 21:18 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

״באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק״, טריילר

מתוך הטריילר של ״באטמן נגד סופרמן״

מתוך הטריילר של ״באטמן נגד סופרמן״

סוני הושפלה השבוע פעם שניה תוך חצי שנה כשג׳וליאן אסאנג׳ העלה לוויקילינקס את רבבות המיילים שנגנבו ממחשבי האולפן בפריצה הצפון קוריאנית ההיא. אולפני וורנר הושפלו השבוע כשמקרין ברזילאי קיבל עותק לבדיקה לטריילר החדש של ״באטמן נגד סופרמן״ ומיד שלף את הטלפון שלו והפיץ אותו לכל העולם. וורנר, שתכננה אירוע השקה גדול לטריילר באולמות איימקס באמריקה ביום שני הקרוב, נאלצה להוריד את ראשה בהכנעה ולהוציא את הטריילר באופן רשמי, כדי שלפחות יראו משהו. אם האינטרנט פתאום ייעלם, תדעו שהאולפנים ההוליוודיים סגרו אותו. וככה, בשבת לפנות בוקר שעון ישראל, הוא יצא. וככה הוא נראה:

עכשיו, תבינו. סרט של באטמן וסופרמן? אני לא צריך שום טריילר, אם מכירת הכרטיסים ל-2016 היתה מתחילה היום, כבר הייתי קונה כרטיס. אני שם. אבל אם במקרה הייתי צריך איזושהי פעילות שיווקית כלשהי כדי לשכנע אותי לכסוס ציפורניים במתח לקראת הסרט ולייחל כבר לבואו, הרי שהסרט הזה עושה עבודה נוראית. הוא מאוד לא מלהיב. מאוד מאוד לא מלהיב. וגם העובדה שהסרט מתוארך לצאת ב-25 במרץ 2016 – לא במאי, יולי או נובמבר-דצמבר, שהם התאריכים שאליהם מכוונים האולפנים את הסרטים הכי יוקרתיים שלהם, אלא לתאריך של ״מהיר ועצבני״? של ״עלייתה של ג׳ופיטר״? תאריך עם ארומה של ג׳אנק. הסרט, ללא ספק, אינו כזה, לפחות לא מבחינת ההשקעה שבו, אבל שתי פעולות השיווק הראשונות הרשמיות של האולפן עם הסרט ומשהו שם נראה חשוד.

יש סיבה אפשרית אחת לבחירה דווקא בטריילר כזה בתוך פתיחת מהלך השיווק לסרט: לכוון דווקא את מעריצי ההארד-קור של הקומיקס. הם אולי הקהל הקשה והחשדן ביותר, אולי גם הקולני ביותר, הם אלה שישנים מחוץ לקולנוע כדי לראות את הסרט ראשונים, והרצון הוא להראות להם שהסרט הזה נאמן לסדרת הקומיקס בגלגולה הקודר ביותר. סופרמן, אנחנו למדים, הפך מגיבור לנבל. לפחות כך לדעת הציבור. הם ראו בו אל, משיח, והוא התגלה כמשיח שקר, מישהו שהכוח המוחלט שלו השחית אותו (כפי שאומרת הולי האנטר בטריילר). ואל מול סופרמן יתייצב באטמן (בן אפלק). ג׳רמי איירונס מגלם בסרט הזה את אלפרד, המשרת של באטמן/ברוס וויין, והוא אומר בטריילר ״ככה זה מתחיל. הקדחת, הזעם ותחושת אין האונים, שהופכים אנשים טובים לאכזרים״. האם הוא מדבר על סופרמן או על הציבור שהפנה את גבו אליו? והאם באטמן, שבהופכו מכריסטיאן בייל לבן אפלק, שכח שזה בדיוק מה שהציבור עשה לו בסוף של ״האביר האפל״? גרם לו לברוח כי הציבור הוטעה להאמין שבאטמן הוא הנבל? עד כדי כך קצר זכרון הוא?

אבל מילא כל זה. אנחנו באים לסרטי גיבורי על קודם בשביל האקשן הווירטואוזי, והמתח עוצר הנשימה שבו אנחנו יודעים שהוטב ינצח את הרשע, אבל אנחנו עדיין במתח כי לא לגמרי ברור לנו איך הוא יעשה את זה. רעיונות המוסר ההגותיות (והגותיות) הם הסאבטקסט שצומח מתחת לפני האקשן, ולא עיקר הדברים. ואילו כאן? סרט אקשן שנשמע כמו סרט תיעודי, עם וויס-אוברים על גבי צילומי אילוסטרציה.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “״באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק״, טריילר”

  1. דורון 19 אפריל 2015 ב - 1:31 קישור ישיר

    זאק סניידר יצטרך לפרוש מתעשיית הקולנוע אחרי הדבר האיום הזה.

  2. כפירם 19 אפריל 2015 ב - 15:04 קישור ישיר

    מעניין, יאיר. גם אתה וגם פישלר קטלתם את הטריילר.
    אבל המגיבים אצל פישלר, ברובם הגדול (ואני מדבר על עשרות), דווקא ממש התלהבו. זה די נדיר לראות בעין הדג כזה קונצנזוס, כמעט מוחלט, כנגד רוח המפקד. מי שעוקב אחרי הקהילה שם יודע שלרוב (לא תמיד ולא כולם, אבל בדרך-כלל), היא מאוד מפרגנת לפישלר ומאמצת בחדווה את מה שיש לו לומר, בטח כשזה נוגע לביקורת טריילרים. (אם דורון קורא את זה הוא בטח ממש לא מסכים איתי, אבל ככה זה נראה מנקודת המבט שלי).

    בתור מי שדווקא נהנה מהטריילר (אם כי הציפיות שלי עדיין ברצפה, זה סניידר אחרי הכל), אני תוהה מה גרם לשניכם לטעות כל כך. ואני משתמש במילה "לטעות" כי זה טריילר, לא סרט, ואם רוב הצופים אוהבים אותו, הוא השיג את מטרתו. זה לא רק בפישאיי, זה גם ברוב ההתייחסויות שראיתי אליו בפייסבוק, וגם בסטטיסטיקה ביוטיוב (140000 לייקים מול 5800 אנלייקים). היחידים בינתיים שמייצבים מולו, לא רק כאן אלא גם בפוסטים זרים בפייסבוק שלי, הם מבקרי קולנוע.
    מעניין…

    • יאיר רוה 22 אפריל 2015 ב - 18:21 קישור ישיר

      אם היית מחבר את הלב שלי למוניטור היית רואה בעת הצפייה בטריילר ל"מלחמת הכוכבים" את הלב שלי משתולל. ובעת הצפייה בטריילר הזה: קו ישר.

  3. מר קולנוע 21 אפריל 2015 ב - 14:03 קישור ישיר

    יאיר, הופתעתי לרעה מצידך. הטריילר דווקא מושקע מאוד ומזכיר מאוד את האווירה המלנכולית שאפיינה את השומרים, סרטו המצוין של סניידר משנת 2009. לי יש תחושה שמצפה לנו סרט נפלא. אחרי איש הפלדה המרשים נטו, אפשר מכאן להשתפר. כפי שבאטמן מתחיל היה סרט בעייתי אך מרשים, ואז הגיחו האביר האפל המופתי ופורץ הדרך ואחריו עלייתו של האביר האפל המשובח – סרט העשור שלי – גם כאן אפשר לקחת את החומרים הטובים שטומן בחובו איש הפלדה וליצור סרט נפלא שיהיה פיצוי על סרט סופרמן ההוא מלפני שנתיים. מצד שני, זאק סניידר רחוק מלהפוך לבמאי ותסריטאי בסדר גודל כמו כריסטופר נולאן כך שייתכן ואני תולה בו תקוות שווא. טוב, מחכה ל 2016 ואז נשפוט

  4. פילמוגרף 22 אפריל 2015 ב - 13:38 קישור ישיר

    אני דווקא חושב שהטריילר מוצלח. כדי להבין זאת עלינו להתמקד בהגדרתו : טיזר. מטרתו לא להציג את כל הסרט, אלא לתת לנו טעם ורצון לעוד, להשרות עלינו את האווירה של הסרט ולהוציא אותו במעט מן המסתורין בו הוא אפוף. הטריילר עושה זאת מצוין. הוא לפחות באופן זמני ממקד את הסרט בקונפלקט באטמן סופרמן במקום באלף ואת הקמיאוס שמתוכננים בו (נקווה שלא יהיו יותר מזה!). הוא מראה שהסרט מכוון למקום אפל ורציני ולהיות יותר מסתם אוונג'רס (בלי שום זלזול, אהבתי מאוד, אבל זה סרט עם רובד אחד), ומראה שהסרט עומד לעסוק בשאלות מוסריות ורלוונטיות, ולבקר את דמות הגיבור.

    זאת ועוד, מבחינת ייצור הייפ טכני – המשימה הושגה. דיבור בכל רשת חברתית. אני חושב שהמשפטים החזקים בטריילר מאוד אפיים. ובמיוחד המשפט הסוגר – מטריף, במיוחד למי שמכיר ואוהב את הדמויות.

    "Tell me – do you bleed?
    you will."


השאירו תגובה