22 יולי 2015 | 10:10 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

ג׳אד אפטאו עושה סטנד-אפ על ביל קוסבי וקריקטורות אנטישמיות

ג׳אד אפטאו, אתמול ב״טונייט שואו״ של ג׳ימי פאלון

ג׳אד אפטאו, אתמול ב״טונייט שואו״ של ג׳ימי פאלון

ג׳אד אפטאו, אחד הבמאים והתסריטאים הגדולים של זמננו (הסברים מחר), הגיע אתמול לאולפן ״הטונייט שואו״ של ג׳ימי פאלון לעשות מה שהוא לא עשה מעולם לפני כן בטלוויזיה: סטנד-אפ. אפטאו פרש מקריירת הסטנד-אפ במועדונים כשהיה בן 24, ומאז עבד מאחורי הקלעים, תחילה כתסריטאי ואז כמפיק ולבסוף כבמאי.

בסטנד-אפ הביכורים שלו, אפטאו מוכיח שהוא גם עושה חיקויים לא רעים. הוא מגיש חיקוי של ביל קוסבי, המתגנב כל בוקר לדלת ביתו כדי להעלים את העיתון לפני שאשתו תקרא עוד ועוד דיווחים על מעשי האונס שלו שנחשפים בחודשים האחרונים (זה מגיע בעקבות חשיפה של ״הניו יורק טיימס״ ביום ראשון על כך שקוסבי כבר נחקר בעבר על תקיפה מינית). אפטאו לא סתם מספר בדיחות על ביל קוסבי, הוא אחד האנשים הכי ווקאליים בתקשורת בעת האחרונה בניסיון להוריד את הופעותיו של קוסבי מעל במות אמריקה, לאור ההאשמות שהושמעו נגדו.

רגע לפני זה, אפטאו דיבר גם קצת על היהדות שלו. ״אני מאוד גאה ביהודים. אני מרגיש שאנחנו לא מסתבכים ביותר מדי צרות בימינו. מצבנו בעולם לא רע. לא אכפת לנו שעושים קריקטורות מאיתנו או מהאלוהים שלנו. אבל צריך שיהיה לנו אכפת, כי כל ציור מדויק ואמין של יהודי יהיה מטבעו אנטישמי. ציור מושלם שלי יראה כמו תעמולה נאצית״.

הנה הסטנד-אפ המלא, ארבע דקות:

 

קצת אחר כך, התיישב אפטאו על כסא המרואיינים, ליד שותפו לדירה לשעבר, אדם סנדלר, וקידם דווקא ספר שהוא הוציא לאור עכשיו, ולא את סרטו החדש. בגיל 14 אפטאו היה מסתובב בין הופעות של הקומיקאים שהוא העריץ וערך איתם ראיונות מאחורי הקלעים לתוכנית רדיו (קצת כמו ב״כמעט מפורסמים״ של קמרון קרואו, גם כאן, אף אחד מהם לא ידע מה גילו האמיתי). כעת, 30 שנה אחר כך, הוא חזר לקומיקאים ההם, ולדור החדש, וראיין אותם מחדש לספר, על חייהם בעולם הקומדיה.

״אסון מהלך״ (״Trainwreck״), סרטו של אפטאו על פי תסריט של איימי שומר, עולה בארץ מחר והוא נהדר.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה