04 נובמבר 2015 | 10:30 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

אוקטובר השחור בקופות באמריקה; וגם: האם אתם מוכנים לקבל את מארק וולברג בתור סטיב אוסטין?

האם אתם מוכנים לקבל את מארק וולברג בתור סטיב אוסטין?

האם אתם מוכנים לקבל את מארק וולברג בתור סטיב אוסטין?

הנה פודקאסט הקולנוע שלי ברדיו הקצה. להאזנה או להורדה לחצו כאן.

הנה כמה מהנושאים בהם עסקתי השבוע:

======================

האם אתם עוקבים אחר מה שקורה בחודש האחרון בטבלאות שוברי הקופות באמריקה? אי אפשר לקרוא להן ״שוברי קופות״ החודש, כי מה שמתחולל שם זה טבח נוראי. הסרטים הכי מדוברים נקטלים שבוע אחר שבוע, ודווקא הסרטים שהכי לא ציפיתם שיצליחו, מפתיעים ומצליחים (אבל גם, הצלחה צנועה).

נתחיל עם ״משחק באש״, הסרט החדש של ברדלי קופר, שנדמה היה שאין דבר כרגע שהוא לא יעשה ויהפוך ללהיט – פלופ (אבל בישראל הוא ממש מצליח, הוא כבר שבוע הסרט הכי נצפה בארץ).

״סטיב ג׳ובס״? פלופ. כמה פלופ? הוא לא הולך להכניס הרבה יותר כסף מ״ג׳ובס״, הסרט ההוא עם אשטון קוצ׳ר מלפני כמה שנים. כמה פלופ? כדי שאנשים אשכרה יראו אותו, אני צופה שאפל יצרפו אותו לדגמים הבאים של אייפון, בילט-אין, ללא אפשרות מחיקה. צ׳ופר ובונוס. כמה פלופ? אם לפני כחודשיים חשבתי שזה הולך להיות הסרט הבולט באוסקרים השנה, נראה כעת שזה לא הולך לקרות.

״צייד המכשפות האחרון״? פלופ. לא שציפינו למשהו אחר.

״קרימזון פיק״? פלופ.

״פן״? פלופ.

״רוק בקסבה״ (לא הסרט של יריב הורוביץ או השיר של הקלאש, אלא הסרט החדש של ברי לווינסון עם ביל מוריי וברוס וויליס)? פלופ קטלני במיוחד.

״אוורסט״? פלופ. (בישראל הוא דווקא הצליח יפה).

״על חבל דק״? פלופ נוראי.

״הרץ במבוך: מבחני הכוויה״? כמעט פלופ.

אחד אחד, כל הסרטים הגדולים, הבולטים, היקרים והתוקשרים נחתכים בקופות. חלקם יצליחו להחזיר את השקעתם בזכות הקופות מחוץ לארצות הברית, אבל תווית הכשלון תידבק בהם.

לעומת זאת, שימו לב לסרטים הבאים. ״סיקאריו״, למשל, מתגלה כהצלחה מפתיעה למדי. ״גשר המרגלים״ של סטיבן ספילברג, עובד לאט אבל באופן יציב וכבר הפך לסרט רווחי, למרות שזו דרמה רצינית המיועדת לקהל מבוגר (כנראה מבוגר מאוד). ״צמרמורת״ הפתיע את כולם והפך ללהיט היחיד של עונת האלואין; ו״הביקור״ שך מ. נייט שאמאלן, שהופק בתקציב זעום של חמישה מיליון דולר, הכניס כבר כ-70 מיליון והפך ללהיט הראשון של שאמאלאן מזה שנים. ובראש הסרטים המצליחים של העונה נמצא את ״The Martian״, שנמצא כבר שלושה שבועות במקום הראשון ומתחיל להתקרב ל-200 מיליון דולר באמריקה בלבד.

מכיוון שהאוסקרים הם תמיד משחק שמחפש את המקום שבו איכות פוגשת מסחריות, זה אומר ש״The Martian״ ו״סיקאריו״ הולכים להיות הרבה יותר בולטים בעונת האוסקרים ממה שציפינו בתחילה.

===================

רוברט זמקיס לא עוצר אחרי הכשלון של ״על חבל דק״ והוא כבר ממשיך הלאה. הוא עובד על סרט חדש עם בראד פיט ומריון קוטיאר, המבוסס על תסריט מקורי מאת סטיבן נייט (״משחק באש״). הסרט ייצא בעוד שנה: 23.11.2016 (אין עדיין שם או תקציר, אבל מהירות ההפקה גורמת לי להסיק שהפעם לא יהיה מדובר בסרט מרובה אפקטים).

===================

עוד משהו מעניין שקורה באמריקה: כל הילדוּת שלי חוזרת עכשיו בשידור חוזר, וזה לא רק הקאמבק של ״מלחמת הכוכבים״. כל התכנים שמהם התלהבתי בגילאים 10 עד 14, זוכים לרימייקים, שזה אולי מציג תחושה שהוליווד רק ממחזרת חומרים, אבל זה בעצם נועד כדי לחנך את הבנות שלי לאהוב את מה שאני אהבתי כשהייתי בגילן. וכך, ״סופרגירל״, הפך לפני שבועיים לסדרת טלוויזיה. וכך גם ״Evil Dead״, שהפך כעת לסדרת טלוויזיה בכיכובו של ברוס קמבל. ואתמול התבשרנו ש״מסע בין כוכבים״ חוזרת לטלוויזיה, בהנהגת אלכס קורצמן (מי שכתב את שני סרטי ״מסע בין כוכבים״ האחרונים). ערוץ דיסני מלא בסדרות ספין-אוף סביב העולם של ״מלחמת הכוכבים״. והשיא: סטיב אוסטין חוזר. אתמול פורסם שהחלום של מארק וולברג לעבד לקולנוע את ״האיש השווה מיליונים״, סדרת הטלוויזיה על סטיב אוסטין, אסטראוט שנפגע בתאונה והופך להיות האדם הביוני הראשון, עומד לקרות. דניאל זיפרון, הבמאי הארגנטינאי של ״סיפורים פרועים״, קיבל את הג׳וב לכתוב את התסריט, והשבוע התסריט קיבל אור ירוק וזיפרון גם קיבל את הג׳וב לביים. בוב וויינסטין מפיק, והסרט מיועד לצאת ב-22 בדצמבר 2017. 40 שנה אחרי ״האיש השווה מיליונים״ והאינפלציה הופכת אותו כעת ל״האיש השווה מיליארדים״ ֿ(״The Six Billion Dollar Man״). השאלה הכי סוערת בקרב מעריצי סטיב אוסטין בסביבתי הקרובה היא האם מארק וולברג יצליח להשתוות ללי מייג׳ורס בתפקיד סטיב אוסטין. יש תחושה שלא.

=================

ביום חמישי הבא, 12.11, תושק במוזיאון תל אביב סדרת הרצאות והקרנות בשם ״בלואו-אפ״. בכל חודש יוקרן סרט קלאסי או פולחני שיש לו קשר ישיר או עקיף לעולם הרוקנרול. דנה קסלר וישיב כהן עורכים ואוצרים את הסדרה שתיפתח במפגש עם דני דותן, סולן הקליק, יחד עם אשתו הקולנוענית דליה מבורך, להרצאה על בימוי סרטי תעודה מוזיקליים, וזאת לצד הקרנת סרטם ״הקליק האחרון״, על סיבוב האיחוד של הקליק. אבי נשר יגיע בהמשך הסדרה לדבר על הפסקול החלוצי של ״שוברים״, סרט הפולחן שלו שחוגג השנה 30. קוואמי ידבר על ״גשם סגול״ של פרינס. ודנה קסלר תראה איך ״קורטוב של דבש״ של טוני ריצ׳רדסון השפיע על מוריסי ועל כל המוזיקה של מנצ׳סטר בשנות השמונים והתשעים. ויש עוד. כל הפרטים כאן. אירחתי את קסלר וכהן בפודקאסט הקולנוע שלי אתמול (החל מהדקה ה-40), שיספרו קצת על הסרטים ואיך הם בחרו אותם, וכבונוס שלושה מכם, שישאירו את התגובה ״אני רוצה!״, או כל ואריאציה עליה, בפוסט הזה בפייסבוק, יקבלו כרטיס חינם למפגש הראשון.

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה