07 נובמבר 2015 | 20:11 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

עוד טריילר של ״מלחמת הכוכבים, הכוח מתעורר״. וגם: היי שלום מליסה מתיסון

hansolo

אתם יודעים מה הבעיה עם קמפיין השיווק של ״מלחמת הכוכבים, הכוח מתעורר״? כלום. פשוט כלום. אין שוט אחד שהם שיחררו שלא היה פחות ממדהים. וגם הפוסטרים החדשים, המציגים את דמויות הסרט (ראו את האן סולו בראש הפוסט) מצליחים להלהיב. אתמול, רגע לפני כניסת השבת, עלה לרשת הטריילר היפני לסרט. אין לי מושג מה היפנים עשו שהגיע להם טריילר מיוחד, אבל הוא מאפשר לנו להעיף מבט אל עוד כמה שוטים מתוך הסרט. מבחינת מידע עלילתי, הטריילר החדש כמעט זהה לטריילר המלא ששוחרר לפני שלושה שבועות, אבל הוא מכיל עוד כמה שוטים שלא נחשפו קודם. וגם הם מעולים. מפעל יצירת הציפיות של דיסני עובד בכל הכוח, ועד כה עושה עבודה מעולה. האם הסרט יעמוד בציפיות?

הנה הטריילר:

 

=======================

המילים של מליסה מתיסון מתוך התסריט של ״אי.טי״

המילים של מליסה מתיסון מתוך התסריט של ״אי.טי״

אפרופו הריסון פורד (ואפרופו קתלין קנדי, המפיקה של ״מלחמת הכוכבים, הכוח מתעורר״ והמנהלת הנוכחית של לוקאספילם), הנה משהו שקרה השבוע ושהספקתי לעדכן רק בדף הפייסבוק שלי (שגם בו כדאי לבקר, למי שרוצה להתעדכן בכל מה שאני לא מספיק להעלות לבלוג): ביום רביעי (שהיה מלא ידיעות עגומות על נשים שהלכו לעולמן) מליסה מתיסון הלכה לעולמה. מתיסון היתה תסריטאית שלא כתבה הרבה, אבל מה שהיא כתבה היה נהדר. היא היתה בת 65.

מליסון התחילה את דרכה כעובדת בחברה של פרנסיס פורד קופולה, שם – במהלך הפקת ״אפוקליפסה עכשיו״ היא פגשה את הריסון פורד והשניים הפכו לבני זוג. עבור קופולה כמפיק מתיסון כתבה את התסריט הראשון שלה, ״הסייח השחור״, סרט ילדים נהדר ומועט דיאלוגים שביים קרול בלארד. כשפורד היה בצילומי ״שודדי התיבה האבודה״, מתיסון התלוותה אליו והצליחה לשכנע את סטיבן ספילברג שייקח אותה כתסריטאית לסרטו הבא: ״אי.טי״ (אותו הפיקה קתלין קנדי). וכך, מתיסון הפכה לתסריטאית של הסרט האהוב עליי בכל הזמנים. מתיסון ופורד התחתנו ב-1983 והתגרשו ב-2004.

Mandatory Credit: Photo by Harry Myers/REX Shutterstock (622206f) Melissa Mathison and Harrison Ford 'E.T.' Film Premiere, London, Britain - 09 Dec 1982

Photo by Harry Myers/REX Shutterstock
Melissa Mathison and Harrison Ford
'E.T.' Film Premiere, London, Britain – 09 Dec 1982

מאז ״אי.טי״, מתיסון כמעט ולא כתבה תסריטים שלמים הנושאים את שמה והסתפקה בעבודות שכתוב. את עיקר זמנה היא הקדישה לחייה כבודהיסטית ולפעילת זכויות אדם שעבדה בצמוד לדלאי לאמה, שהפך לחבר קרוב. הסרט השני הכי בולט שמתיסון כתבה היה ״קונדון״, סיפור חייו של הדלאי לאמה שבוים על ידי חברה הבודהיסט, מרטין סקורסזי. כשהדלאי לאמה פרש ב-2011, מתיסון היא זו שראיינה אותו ל״רולינג סטון״ (ראיון שגם תורגם לעברית ב״הארץ״).

מתיסון השאירה אחריה ירושה מסקרנת: היא כתבה את התסריט לסרט הילדים הבא של ספילברג ״העי״ג״ (״The BFG״), שנמצא עכשיו בשלבי הפקה מתקדמים לקראת יציאה בשנה הבאה.

הנה הדראפט הסופי של ״אי.טי״, שכולל סצינות פתיחה ויסיום שצולמו, אך לא נכנסו לסרט הסופי.

 

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “עוד טריילר של ״מלחמת הכוכבים, הכוח מתעורר״. וגם: היי שלום מליסה מתיסון”

  1. יואב 7 נובמבר 2015 ב - 22:05 קישור ישיר

    אלוהים. למה האריסון פורד מיישיר אלינו מבט אבל האף שלו בפרופיל?

  2. אבי 8 נובמבר 2015 ב - 16:52 קישור ישיר

    מצער לדעת. כתבה גם את 'מפתח הקסמים' (או אינדיאני בתיבה) שהיה די חלש, אבל אי.טי. לבדו מספיק בשביל תהילת עולם. תסריטאית של במאים גדולים.

    • אבי 8 נובמבר 2015 ב - 16:53 קישור ישיר

      או מפיקים גדולים, במקרה של הסייח השחור

      ===================
      רוה לאבי: אל תמעיט בערכו של קרול באלארד, במאי אדיר, בן כתתו של קופולה ב-ucla.


השאירו תגובה