17 דצמבר 2015 | 16:49 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

אודי אלוני, דן וולמן ועילית זקצר בפסטיבל ברלין

תאמר נפאר וקופטי ב״Junction 48״ של אודי אלוני. ״8 מייל״ בלוד

תאמר נפאר וסמר קופטי ב״Junction 48״ של אודי אלוני. ״8 מייל״ בלוד

בברלין התקיימה כעת מסיבת העיתונאים שחשפה כמה מהשמות הסרטים שהתקבלו למסגרת הפנורמה (המסגרת הנרחבת והשנייה בחשיבותה בפסטיבל אחרי התחרות הרשמית). ״Junction 48״, סרטו העלילתי השני של אודי אלוני, יוקרן שם בבכורה עולמית, גם סרטו הקודם של אלוני, ״מחילות״ הוצג בפסטיבל ברלין.

״Junction 48״ הוא סרט מסקרן מאוד, המספר סיפור בהשראת חייו של הראפר תאמר נאפר, פלסטינאי תושב לוד. נאפר מגלם את התפקיד הראשי והוא גם שותף לכתיבת התסריט יחד עם אורן מוברמן, שגם שותף להפקה. זה הפרויקט הישראלי השני שמוברמן, ישראלי לשעבר שהתסריט שלו ל״השליח״ היה מועמד לאוסקר, מפיק בישראל. הוא גם המפיק של ״אופנהיימר״, סרטו של יוסף סידר (שיהיה מעניין לראות האם הוא יהיה בתחרות הרשמית). מוברמן ואלוני צירפו לחבילה גם את ג׳יימס שיימוס, המפיק והתסריטאי הכמעט קבוע של אנג לי, ומי שעמד על לא מזמן בראש אולפני פוקוס, חברת בת של יוניברסל. המפיק הישראלי הוא דודי זילבר, שהפיק גם את ״מחילות״ ואת סרטיו האחרונים של אבי נשר.

אם יש דמיון מסוים בין ״Junction 48״ ל״8 מייל״, הסרט על ועם אמינם, הרי שזה כנראה לא מקרי: ג׳יי רבינוביץ, מי שערך את ״8 מייל״ (ואת ״רקוויאם לחלום״) ערך גם את סרטו של אלוני, לצד יצחק צחייק (״סוף העולם שמאלה״, ״לצוד פילים״). לצד נפאר משחקת בסרט סמר קופטי, המגלמת את מנאר, בת זוגו של כארים, הראפר בגילומו של נפאר.

סרט ישראלי נוסף שיוקרן בפנורמה הוא ״סופת חול״ של עילית זקצר, שיגיע לברלין הישר מבכורתו העולמית בפסטיבל סאנדאנס. דיווחנו על הסרט כאן.

סרט מסקרן נוסף הוא ״Remainder״ (״שארית״), סרטו של אמן הווידיאו הישראלי-שחי-בברלין, עומר פסט, שכבר הוצג בבכורה בפסטיבל לונדון האחרון.

מסגרת הפנורמה, בניהולו של וילנד שפק, תציין השנה יום הולדת 30 לפרס הטדי, פרס המחולק לסרט הלהט״בי הכי טוב בפסטיבל, ולכבוד האירוע תוקרן תוכנית שמציגה את המיטב בסרטים הקוויריים מהעולם. אחד הסרטים שיוקרנו הוא ״מחבואים״, סרטו של דן וולמן מ-1979 (מה שאומר שיש לו עותק דיגיטלי חדש? אלה גם חדשות מצוינות).

פסטיבל ברלין ייפתח ב-11.2 עם סרטם של האחים כהן, ״הריעו לקיסר״. כפי שכבר דיווחנו, הבמאי אבי מוגרבי יהיה אחד השופטים בתחרות הסרטים הקצרים בפסטיבל.

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה