27 דצמבר 2015 | 01:18 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

הסרט הבא של כריסטופר נולן? וגם: שיחה עם טרנטינו ופול תומס אנדרסון

כריסטופר נולן. מהחלל למלחמת העולם השנייה?

כריסטופר נולן. מהחלל למלחמת העולם השנייה?

ביום חמישי האחרון, ערב חג המולד, נפגשו קוונטין טרנטינו ופול תומס אנדרסון לשיחה עם העיתונאי פיטר המונד על הפצת סרטים ב-70 מ״מ. ביום שישי, חג המולד, הופץ סרטו של טרנטינו, ״שמונה השנואים״, במאה בתי קולנוע המותאמים להקרנת פילם 70 מ״מ. טרנטינו מזכיר שהוא לא הראשון שעושה את זה: כריסטופר נולן עשה את זה בשנה שעברה עם ״בין כוכבים״, ופול תומס אנדרסון עשה את זה שנתיים לפני כן עם ״המאסטר״. ההבדל הוא שנולן ואנדרסון הקרינו את סרטיהם ב-11 בתי הקולנוע באמריקה שעדיין מסוגלים להקרין סרטי 70 מ״מ, רובם בתי קולנוע המוקדשים לקולנוע קלאסי (Revival houses), ואילו במקרה של טרנטינו, אנשיו של הארווי וויינסטין יצאו למבצע למצוא מקרנות שמישות ולהתקין אותi בכמאה בתי קולנוע נוספים ב-44 ערים ברחבי אמריקה.

בתום סוף השבוע שבו סרטו של טרנטינו הוקרן אך ורק במאה בתי הקולנוע האלה ב-70 מ״מ, נראה שהמאמץ השתלם: ההקרנות, על פי הדיווחים, היו מלאות, וברובן סולד-אאוט. הסרט שאורכו כשלוש שעות, צפוי להכניס כחמישה מיליון דולר לסוף השבוע הזה, רק ממאה בתי קולנוע.

הנה השיחה של טרנטינו ואנדרסון, על הניסיון האחרון להשאיר את הקרנת הפילם בחיים, באמצעות פורמט 70 מ״מ (שכבר מזמן לא קיים בישראל, לכן כאן זהו רק דיון נוסטלגי):

אנדרסון נזכר במהלך השיחה בעובדה שהיו זמנים שבמאים רצו להפיץ את סרטיהם ב-70 מ״מ, פשוט כי הסאונד בפורמט הזה היה איכותי יותר. זה מה שעשה, למשל, ג׳ורג׳ לוקאס ב״האימפריה מכה שנית״.

====================

וכפי שאצר טרנטינו: כריסטופר נולן גם עושה את זה, והוא כבר מכין את מצלמות 70 המ״מ לסרטו הבא. נשאלת השאלה, מה יהיה סרטו הבא?

ובכן, אם נאמין לדיווחי התקשורת המגיעים מצפון צרפת, מתברר שכריסטופר וג׳ונתן נולן מסתובבים שם בשבועות האחרונים בהכנות לקראת צילומים שיתקיימו ביוני 2016. נולן, כך מדווחים לנו, מתכנן ל-2017 סרט על מלחמת העולם השניה שיעסוק במבצע דינמו, שהתקיים ב-1940, ובו פונו ברגע האחרון מחופי דאנקירק בצפון צרפת כ-300,000 חיילים בריטיים וצרפתיים שכותרו על ידי הצבא הגרמני.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “הסרט הבא של כריסטופר נולן? וגם: שיחה עם טרנטינו ופול תומס אנדרסון”

  1. שלו 27 דצמבר 2015 ב - 7:52 קישור ישיר

    מדהים שרואים את ההבדלים בין טרנטינו לאנדרסון רק מהשיחה איתם. גם הסרטים של קווינטין מתכבים עם המון סרטים אחרים ויחד עם המוסיקה תמיד מרגישים שיש אנציקלופדה קןלנועית מהלכת שביימה את הסרט הזה. בעוד שהסרטים של אנדרסון איטיים, נטולי פוזה ומלאי מחשבה.
    גם בראיון, טרנטינו לא מפסיק לירות עובדות וידע ופוזה ואנדרסון הרבה יותר צנוע.

  2. בוריס 8 ינואר 2016 ב - 12:40 קישור ישיר

    טרנטינו לא מדייק בעובדה אחת לגבי ה70 מ"מ.
    צריך להפריד בין איימקס 70 לבין פאנאויז'ן 70. נולן מצלם באיימקס 70 ובארה"ב נכון ללפני כשנתיים היו עדיין כ40 אולמות עם מקרנות איימקס 70 (הפריים של האיימקס 70 מוצב אנכית במקום אפקית, אפשר לראות את זה בעיקר בסרטים של נולן כשהוא קופץ מקטע שמצולם ב35 לקטע מצולם ב70, המסך מתמלא בעיקר לגובה). אגב, הלהיט הנוכחי בשוק האיימקס התלת מימדי הוא צמד מקרני 4K לייזר. נכון לכרגע יש 7 כאלה בארה"ב (כולל הקולנוע הסיני בהוליווד ומטראון בסן פרנסיסקו שגם מתפאר במערכת סאונד חדשנית מאוד של דולבי, שהמעבדות שלהם יושבות במרחק של כ6 בלוקים מהקולנוע). טרנטינו ואנדרסון צילמו ב70מ"מ סטנדרטי.


השאירו תגובה