17 ינואר 2016 | 12:09 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

עוד ארבע יצירות ישראליות בפסטיבל ברלין (וגם: סם שפיגל בקיימברידג׳)

״מושקי״ של עליזה חנוביץ׳ (מימין)

״מושקי״ של עליזה חנוביץ׳ (מימין)

פסטיבל ברלין ממשיך לטפטף עוד קטעים מתוך התוכנייה שלו, והנה כמה מסגרות נוספות שפורסמו בימים האחרונים ושמכילים נציגויות ישראליות:

1. בתחרות הסרטים הקצרים משתתף סרט ישראלי אחד: ״צומת הרוחות״ שביים רותם מורט, בוגר מכללת ספיר, סרט פאונד-פוטג׳ על זוג שנעלמו עקבותיו בסיני. הסרט הוצג בפסטיבל קולנוע דרום האחרון. זה הטריילר שלו:

2. עוד סרט קצר, הפעם במסגרת ״דורות, 14 פלוס״, המיועדת לסרטים לבני נוער. הסרט הוא  ״מושקי״, שכתבה, ביימה, שיחקה, הלחינה ושרה עליזה חנוביץ׳, בוגרת סם שפיגל, שמגדירה את סרטה ״קומדיה פוסט-חרדית״. הסרט מספר על חבדניקית צעירה (בגילומה של חנוביץ׳) שמגלה את הגרסה הישראלית החדשה ל״החטא ועונשו״ (החטא: סקס עם בחור חילוני בזמן המחזור; העונש: פטריה בנרתיק). בכותרות הסיום מקדישה חנוביץ׳, עולה חדשה, את סרטה להוריה בניו יורק ״בתקווה שלעולם לא יראו את סרטיי״.

3. הסרט התיעודי ״קפה נגלר״ בבימויה של מור קפלנסקי ובהפקת לירן עצמור, שכבר התחרה בפסטיבל חיפה, יוצג בברלין כחלק ממסגרת המוקדשת (זה השנה ה-11) לאוכל וקולנוע.

4. ובמסגרת חדשה, שהושקה בשנה שעברה, המוקדשת ליצירות טלוויזיה יוקרן ״התסריטאי״, הסדרה שיצר סייד קשוע ושביים שי קפון.

(הפרויקט הרביעי, מתברר, עדיין לא קיבל אישור סופי).

לפני כחודש דיווחנו כאן שסרטיהם החדשים של אודי אלוני (״Junction 48״) ושל עילית זקצר (״סופת חול״) יוקרנו במסגרת הפנורמה של פסטיבל ברלין לצד סרטו הקלאסי של דן וולמן, ״מחבואים״.

בין ״Junction 48״ של אודי אלוני ו״Winds Junction״ של רותם מורט, ״צומת״ היא מילת המפתח לקולנוע הישראלי בפסטיבל ברלין השנה.

================

ביום חמישי הקרוב ייפתח אירוע מחווה לכבוד בית הספר סם שפיגל באוניברסיטת קיימברידג׳. ד״ר ירון פלג, מהפקולטה ללימודי המזרח התיכון בקיימברידג׳, יזם סדרה בת שמונה מפגשים לרגל יובל ה-25 ליסוד בית הספר לקולנוע בירושלים. מדי יום חמישי במשך שמונה שבועות יתארחו נציגי ובוגרי בית הספר וייפגשו עם קהל בקיימברידג׳. את הסדרה יפתחו השבוע רנן שור והבמאית תמר קייֿ, ואחריהם יגיעו דן גבע, יעל קיים, נדב לפיד, יהונתן אינדורסקי, אלעד קידן, דוד אופק וטליה לביא.

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה