08 מרץ 2016 | 17:59 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

מסרים חברתיים בסרטים מוזיקליים: ״פרינסס שואו״, ״מי יאהב אותי עכשיו״ ו״ג׳נקשן 48״ בקרוב בבתי הקולנוע

Screen Shot 2016-03-08 at 5.57.13 PM

לפני שבועיים הצגנו לכם שלוש סצינות ראשונות מתוך ״ג׳נקשן 48״, סרט הגנגסטה-היפ-הופ הלודי של אודי אלוני, שזכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל ברלין האחרון ויוצג באפריל בפסטיבל טרייבקה. ועכשיו מגיע לסרט – ש״אל ג׳זירה״ אמר עליו שהוא ״מבריק״ – טריילר רשמי ומלא לקראת הפצתו המסחרית ב-15.5. על פי מה שאני קורא ושומע, וגם הטריילר מעיד על כך, עושה רושם שאודי אלוני הצליח ליצור סרט סוחף בעל פוטנציאל מסחרי. אבל אלוני יעשה הכל כדי להבריח את הקהל הישראלי מהסרט שלו בראיונות שהוא נתן, נותן וייתן בתקשורת המקומית. סוג של תסמונת הרס עצמי. אבל הנה הטריילר לסרט שכתב הראפר תאמר נאפר, המבוסס על חייו ושהוא משחק בו בתפקיד הראשי:

==================

גם ״מי יאהב אותי עכשיו?״, הסרט התיעודי החדש של האחים תומר וברק הימן, זכה בפרס הקהל בפסטיבל ברלין (בקטגוריה התיעודית) וגם הוא יופץ מסחרית בקרוב: ב-7 באפריל יופץ הסרט ברשת קולנוע לב, שם הוא יחליף את סרטם הקודם של האחים הימן, ״מיסטר גאגא״ על אוהד נהרין. ״מיסטר גאגא״ יירד מהמסכים בעוד חודש אחרי שמכר כ-75,000 כרטיסים והפך, בצמוד ל״שומרי הסף״, לאחד סרטי התעודה הכי מצליחים בישראל.

שבוע לפני כן, ב-1.4, יעלה בהקרנות מסחריות בארץ ״פרינסס שואו״ של עידו הר, בהפקת לירן עצמור. שני הסרטים האלה, ״מי יאהב אותי עכשיו?״ ו״פרינסס שואו״ עוסקים בנושאים חברתיים דרך סיפורים מוזיקליים (ושניהם נעים על הציר שבין ישראל לחו״ל), שניהם מוגדרים קראוד-פליזרים. ״פרינסס שואו״ סוחט תשואות בכל מקום בו הוא מוקרן וחברת ההפצה האמריקאית מגנוליה תפיץ אותו בארה״ב ב-27 מאי (לא לפני שהם שינו את שמו באנגלית מ״Thru You Princess״, כך הוא הוקרן בפסטיבל בעולם עד כה, ל״Presenting Princess Shaw״). לסיכום: שני סרטי תעודה ישראליים מופצים מסחרית בבתי הקולנוע בהפרש של שבוע זה מזה. רנסנס.

הנה הטריילר הישראלי החדש ל״פרינסס שואו״:

וככה נראה הטריילר האמריקאי שחברת מגנוליה העלתה באתר שלה:

איזה מהם טוב יותר?

================

חזרה ל״ג׳נקשן 48״: אחד השותפים להפקה הסרט והשותף לתסריט הוא הבמאי הישראלי-אמריקאי אורן מוברמן, שהפיק בשנה האחרונה את הסרטים של אודי אלוני, יוסף סידר ועדו פלוק ומפיק את סרטו הבא של גיא נתיב (מוסיפים לי דיוק מהקהל: מפיק סרטו של אודי אלוני הוא דודי זילבר, מוברמן הוא מפיק אחראי או מפיק שותף). בין לבין, מוברמן – שביים את ״השליח״, ״רמפארט״, ״מחוץ לזמן״, וכתב את התסריטים ל״אני לא שם״ (על בוב דילן) ו״אהבה וחסד״ (על בריאן ווילסון) גמר לצלם את סרטו הבא, ״ארוחת הערב״ (״The Dinner״), עם ריצ׳רד גיר בתפקיד הראשי. ועכשיו פורסם ב״וראייטי״ שחברת המכירות של הסרט מכרה אותו להפצה במהלך פסטיבל ברלין לקולנוע לב בישראל. קולנוע לב קנו גם את המותחן הפסיכולוגי של דיוויד פאר, ״The Ones Below״ (״השכנים מלמטה״), שהוקרן בפסטיבל ברלין האחרון. ו״אהבה וחברות״ של וויט סטילמן נקנה על ידי פורום פילם בישראל.

=================

אפרופו כל המוזיקה הזאת: בסוף השבוע יעלה בארץ הסרט ״נעורים״ של הבמאי האיטלקי פאולו סורנטינו (״יפה לנצח״). לקראת יציאת הסרט קיבצתי בפודקאסט הקולנוע השבועי שלי ב״רדיו הקצה״ כמה מהשירים הכי יפים מהפסקולים של סרטיו, כי השימוש של סורנטינו במוזיקה בסרטיו הוא לא פחות מגאוני. שעה של מוזיקה מעולה שבחר סורנטינו. האזינו או הורידו כאן

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “מסרים חברתיים בסרטים מוזיקליים: ״פרינסס שואו״, ״מי יאהב אותי עכשיו״ ו״ג׳נקשן 48״ בקרוב בבתי הקולנוע”

  1. אלון 8 מרץ 2016 ב - 19:26 קישור ישיר

    "פרינסס שואו" יכול להצליח בגדול בכל מקום בעולם. סרט עם מסר אוניברסלי, עלילה מאוד ייחודית ודמות מרגשת. ככה עושים דוקו!


השאירו תגובה