08 מאי 2016 | 21:17 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

מבקרים זזים, בלוגים נעלמים ופול תומס אנדרסון נודד

מתוך ״Daydreaming״, קליפ/סרט של פול תומס אנדרסון ורדיוהד

מתוך ״Daydreaming״, קליפ/סרט של פול תומס אנדרסון ורדיוהד

שבוע חלף מאז ש״סינמסקופ״ ו״מאקו״ התפצלו ותראו מה קורה בעולם: אתר הקולנוע ״אינדיווייר״ החליט לחסל את הבלוגים שלו. המו״ל ג׳יי פנסקי, שכבר רכש את ״וראייטי״ ואת ״דדליין הוליווד״, קנה באחרונה גם את ״אינדיווייר״ והתחיל לעבוד עם צוות האתר על השקה מחודשת שתתרחש בקרוב. בין השאר התקבלה ההחלטה להיפרד מהבלוגים באתר. מי שעמדה מאחורי הבלוגיה של ״אינדיווייר״ היא אן תומפסון, שהעבירה לשם את הבלוג שלה ״Thompson On Hollywood״, אותו היא השיקה באתר של ״וראייטי״. בשנים האחרונות היא ליקטה לאתר כמ וכמה בלוגים מעניינים ביניהם את ״The Playlist״, ״נשים בהוליווד״ הפמיניסטי ו״Shadow And Act״ המוקדש ליוצרים שחורים. גם מבקר הקולנוע הוותיק לנארד מולטין קיבל שם בלוג.

תומפסון הודיעה שחיי הבלוג שלה הגיעו לסיומם, אבל היא תמשיך בתפקידי עריכה וכתיבה ב״אינדיווייר״. ״The Playlist״ עבר לכאן, ״Shadow And Act עבר לכאן ו״נשים בהוליווד״ עבר לכאן.

========================

ואגב כך, בשבועות האחרונות חלה תזוזה נרחבת של מבקרי קולנוע בכירים בין כלי התקשורת האמריקאית. ג׳סטין צ׳אנג, שהיה מבקר הקולנוע הבכיר של ״וראייטי״, עזב את העיתון ועבר ל״לוס אנג׳לס טיימס״; אואן גלייברמן, שהיה בעבר מבקר הקולנוע של ״אנטרטיינמנט וויקלי״, הוא ל״ווראייטי״ במקום צ׳אנג; דיוויד ארליך מ״רולינג סטון״ הצטרף לצוות המבקרים של ״אינדיווייר״, בראשות אריק קוהן; ולבסוף, יוג׳ין הרננדז, מי שהקים את ״אינדיווייר״ לפני 16 שנה ועכשיו מנהל את הסינמטק של לינקולן סנטר, מינה את ניקולס ראפולד לתפקיד עורך ״פילם קומנט״, כתב העת הקולנועי הוותיק שרואה אור מאז 1962 על ידי לינקולן סנטר בניו יורק.

========================

בשבוע שעבר כתבנו כאן על הסרט ״כיפה אדומה״ ועל תלאות ההפקה שעבר התסריט של ערן ב.י עד שהגיע למסך, כולל פרישת הבמאי באמצע. ארנון צדוק, הבמאי שפרש בשלב העריכה, סיפר שרק 60 אחוז מהתסריט צולם. ערן ב.י אמר שתמיד התסריט יהיה טוב מהסרט. ועכשיו יש לנו הזדמנות להשוות: אתר איגוד התסריטאים העלה לקריאה שלושה תסריטים שכתב ערן ב.י (כולל ״גיבורים קטנים״ שביים איתי לב), וביניהם ״כיפה אדומה״.

=======================

לפול תומס אנדרסון יש סרט קצר חדש בן שש דקות עם מוזיקה מאת רדיוהד (יהיו כאלה שינסחו את המשפט הקודם באופן שמרני יותר: פול תומס אנדרסון ביים קליפ לשיר החדש של רדיוהד). השיר/סרט "Daydreaming״ הוקרן בסוף השבוע בעותקי 35 מ״מ בחופן בתי קולנוע בארצות הברית. בית הקולנוע הרפרטוארי מיוזיק-בוקס פרסם צילום של קופסת הפח שהגיעה אליהם, אותה הם שיבצו להקרנה לפני הצגת חצות של ״מקס הזועם, כביש הזעם״:

 

וזה הסרט:

כזכור, פול תומס אנדרסון מרבה לשתף פעולה עם ג׳וני גרינווד, גיטריסט רדיוהד שהלחין את סרטיו האחרונים. אנדרסון גם ביים בשנה שעברה סרט תיעודי על הקלטת האלבום ״ג׳ונון״ של גרינווד עם שי בן צור (הסרט יוקרן בפסטיבל דוקאביב הקרוב).

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה