19 אוקטובר 2009 | 10:40 ~ 35 תגובות | תגובות פייסבוק

לכבות מכשירים

זה אחד הפוסטים המופלאים ביותר שראיתי בעברית: שרון רז, שעוקב בבלוגו אחרי בתי קולנוע נעלמים בארץ, ריכז רשימה מצולמת של כל 62 בתי הקולנוע שפעלו אי פעם, עבר והווה, ופועלים ברחבי תל אביב-יפו (פלוס תוספות ועדכונים). מרגש ומאיר עיניים.


=============


והנה אייטם שבעיתונים היומיים יכלו לתת לו את הכותרת "חופשה מהסרטים": הפאב-מלון מהכפר הסקוטי פנאן, שכיכב בסרטו הנפלא של ביל פורסיית, "גיבור מקומי" מ-1983, ייפתח בקרוב שוב לעסקים. זאת לאחר שבעליו האחרונים מכרו אותו ב-2007 והיגרו לקנדה. המלון קיים כבר 200 שנה ברצועת החוף הצפונית של אברדינשייר, כולל תא הטלפון האדום שבחזיתו. ואם מעולם את ראיתם את "גיבור מקומי" (שבמשאל שהתקיים במסגרת פסטיבל הקולנוע הבריטי לפני כמה שנים בחרתי בו כסרט הבריטי הטוב בכל הזמנים), אתם פשוט חייבים.


==============


לא, באמת. אני חושב להכין כאן עמוד קלון ולציין בכל פעם שאני נתקל באחד העיתונים בכותרת "חי בסרט" או "חיים בסרט". זה פושה בכל העיתונים, מ"ידיעות" (הפניית השער לראיון של שמוליק מעוז על "לבנון" לפני שבועיים) ועד "דה מרקר (בוקסה על פעילות מוקי גרדינגר בידיעה עליו מלפני שבוע). זה כבר כחמש שנים שצירוף המילים הכה-נדוש הזה לא מפסיק להיות מוצמד לכל ידיעה בסקציית הניוז שקשורה איכשהו לקולנוע (ואם לא קשורה לקולנוע יתנו את הכותרת "משהו מהסרטים". כמו "מרדף מהסרטים", וכו') אני לא מאמין שיש עדיין עורכים בעיתונים שחושבים שהם הראשונים שנותנים את הכותרת הזאת ושהיא מה-זה שנונה ומצחיקה. ואני לא מאמין שהעורכים הראשיים בעיתונים היומיים עוד לא הוציאו מזכר שבו הם אוסרים על השימוש בצירוף הכה נדוש ורופס מחשבתית הזה.


============


הנה זה מתחיל: שתי ידיעות נפרדות, על רשתות קולנוע, אחת בדרום קרוליינה והשנייה באלבמה, שאוסרות על שימוש בטלפונים סלולריים בתוך אולמות ההקרנה. מי שנתפס משוחח או כותב הודעת טקסט, מתבקש לעזוב את האולם. שזה רעיון אדיר ונהדר ואני מקווה שהוא יהפוך לסטנדרט העולמי ובהדרגה יגרום לכך שאנשים פשוט יפסיקו לדבר בטלפון בזמן סרטים. אבל… איך בדיוק אוכפים את זה? קודם כל, איך גורמים לכך שאכיפת העניין לא תהפוך להפרעה גדולה יותר מהשיחה בטלפון. ושנית, מה עושה סדרן שמבקש מלקוח להפסיק לדבר ולצאת החוצה וזה מסרב להיענות לו. ובקצב הזה, תוך כמה זמן נלנקק כאן לכותרת "סדרן נורה אחרי ויכוח שהתפתח בינו ובין צופה שדיבר בסלולרי בזמן סרט"?


=============


ואת המסע שלנו אל העבר (בתי קולנוע הרוסים) והעתיד (סלולרים כבויים) נסיים עם דאגלאס אדאמס עליו השלום. מאוצרות גוגל-וידיאו: סרט תיעודי משעשע למדי מאי שם בסוף שנות השמונים בו דגלאס אדאמס מנסה להבין מה זה בדיוק "האינטרנט".




נושאים: בשוטף

35 תגובות ל - “לכבות מכשירים”

  1. פרנק 19 אוקטובר 2009 ב - 11:35 קישור ישיר

    איזה כיף! טום בייקר בתפקיד ה"אינטרנט"!

  2. עומר 19 אוקטובר 2009 ב - 12:36 קישור ישיר

    יוזמה מבורכת לגבי הפלאפונים בבתי הקולנוע!!!

  3. רותם 19 אוקטובר 2009 ב - 16:02 קישור ישיר

    הבעיה, כפי שציינת היא שהפסקת המטרד יגרום למטרד גדול יותר- ולא רק בישראל. היתרון היחיד שיש בזה היא במידה וזה יחנך לפעם הבאה.

  4. תודה 19 אוקטובר 2009 ב - 16:52 קישור ישיר

    תודה על מכונת הזמן הזו.

  5. ע. 19 אוקטובר 2009 ב - 17:31 קישור ישיר

    אי אפשר להפוך את האולמות לשטח בלי קליטה סלולרית (למרות שאז יהיו צופים שישחקו סנייק)?

  6. אוטו פוקוס 19 אוקטובר 2009 ב - 19:23 קישור ישיר

    סדרן שצופה מסרב להיענות לבקשתו, ולא משנה מה הבקשה או עד כמה חמורה ההפרעה, לא יכול לעשות כלום. אין לו סמכות או יכולת חוקית לעשות דבר, בין אם זה טלפון סלולרי, תינוק בוכה או חבורת נערים צעקנית. הדבר היחיד האפשרי הוא להורות לצופה המפריע לצאת משטח בית הקולנוע, ובמידה והוא מסרב, לקרוא למשטרה שתעיף אותו ולהגיש תלונה.

    מאחר ודבר זה יכול לקרות רק בעלילת סרט מד"ב המתארת את מדינת ישראל ביקום מקביל, אני ממליץ על פעולה עצמאית: במקרה של הפרעה חמורה, אני בד"כ קם ממקומי, יוצא מהשורה, נכנס לשורה של המפריע ומגיע עד אליו. אז אני פונה אליו ישירות, ומבקש ממנו בנימוס וברוגע להפסיק להפריע.

    שימו לב – לא להסתובב אחורנית לסנן משהו בעצבים, ולהסתובב בחזרה, כמצופה וכמקובל. זה רק יצחיק אותם. צריך לקום, להגיע ישירות אל המפריע, ולבקש בנימוס תקיף. עד כה, לא קרה לי שזה לא פעל.

  7. יניב אידלשטיין 19 אוקטובר 2009 ב - 21:17 קישור ישיר

    אפשר פשוט להתקין משבש שחוסם את הקליטה באולם.
    למרות שאני חוטא בסימוס באולם מדי פעם. לפעמים חייבים!!!

  8. קארמה בדוקה 20 אוקטובר 2009 ב - 0:45 קישור ישיר

    בסרט טוב באמת אנשים לא מתקשרים.

  9. דנה 20 אוקטובר 2009 ב - 14:42 קישור ישיר

    הסרט של דאגלאס אדאמס מדהים. הוא הקדים את זמנו ועוד השאיר לנו רעיונות להמשך…

  10. אורון 20 אוקטובר 2009 ב - 17:54 קישור ישיר

    אוף, האינטרנט של דאגלס אדמס פי אלף יותר מגניב מהאינטרנט שיש היום! (מסך מגע, לינקים אגריסביים ומעופפים, שום טקסט משעמם אלא רק סרטונים ואפס טוקבקיסטים…) לתשומת ליבם של החבר'ה מאפל.

    זה היה מעורר השראה, תודה רוה.

  11. שרון רז 23 אוקטובר 2009 ב - 16:10 קישור ישיר

    יאיר – תודה רבה.

    ולגבי גיבור מקומי- סרט נהדר ובמאי נהדר. גם החברה של גרגורי סרט נהדר, וגם היה לו סרט על שדרן רדיו בגלזגו, משהו עם אוטו גלידה, פושעים והרבה אפור מלנכולי ואווירה נהדרת קצת כמו בסרט האנגלי ההוא יום שני הסוער או משהו כזה, ג'אז, אלימות והרבה אפור. אחח, סקוטלנד. לא הגעתי אף פעם למלון ההוא באברדינשייר, למרות שלעיר אברדין כן הגעתי. שוב תודה.

  12. סטיבי 24 אוקטובר 2009 ב - 2:51 קישור ישיר

    "that sinking feeling", סרטו הראשון של פורסיית, אף הוא משובח, אם כי פחות מהאחרים שהוזכרו (אבל קשה להתחרות בהם, והוא גם היה סרט בכורה, חסר תקציב ועם צוות של חובבים/חובבנים). אגב, הוא סוף סוף יצא לא מזמן בדי.וי.די, אבל לצערם הרב של צופים מיועדים ושל רוכשים שלא בדקו לעומק, הוא כולל רק את הגרסה האמריקאית של הסרט, שבה דובבו סקוטים בעלי מבטא אדינבורואי עדין את המבטא וההגייה הגלזגואיים הנפלאים שאחראים לחלק נכבד מייחודו ומקסמו של הסרט (שלא לדבר על היעדר סינכרון הדיבור שנגרם בשל הדיבוב).

  13. יוני 13 אוקטובר 2010 ב - 11:37 קישור ישיר

    מטורף כל הסרט הזה

  14. nj painting 4 פברואר 2011 ב - 0:47 קישור ישיר

    Hi there, You have done an incredible job. I will certainly digg it and personally recommend to my friends. I'm confident they'll be benefited from this web site.

  15. Maryjane Blubaugh 4 פברואר 2011 ב - 1:02 קישור ישיר

    Amend A Tax Return helps you amend your income tax return. If you need to file an amended tax return, use Form 1040X, Amended U.S. Individual Income Tax Return.

  16. check credit report online 4 פברואר 2011 ב - 2:28 קישור ישיר

    I’ll stick a link to this blog on my website. I am sure my visitors will think of this info very great.

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה) 4 פברואר 2011 ב - 2:48 קישור ישיר

    i love your content.thank you

  18. virtual private server unix 4 פברואר 2011 ב - 5:11 קישור ישיר

    It is the best time to make a few plans for the future and it is time to be happy. I have read this publish and if I may I desire to recommend you some fascinating issues or advice. Perhaps you could write subsequent articles regarding this article. I wish to learn even more things about it!

  19. Soo Chittester 4 פברואר 2011 ב - 5:38 קישור ישיר

    Tax Withholding helps you re-evaluate you tax withholding and file your amended income tax return.

  20. alte rubensfrauen 4 פברואר 2011 ב - 13:12 קישור ישיר

    This is really interesting, You're a very skilled blogger. I've joined your rss feed and look forward to seeking more of your wonderful post. Also, I've shared your website in my social networks!

  21. strom preisvergleich 4 פברואר 2011 ב - 14:25 קישור ישיר

    I loved as much as you will receive carried out right here. The sketch is attractive, your authored material stylish. nonetheless, you command get bought an impatience over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again since exactly the same nearly very often inside case you shield this hike.

  22. Cheap Medical Insurance 4 פברואר 2011 ב - 15:36 קישור ישיר

    Wonderful web site. Lots of useful info here. I’m sending it to several friends ans also sharing in delicious. And obviously, thanks for your effort!

  23. mast cell 4 פברואר 2011 ב - 16:26 קישור ישיר

    Great Blog I love the lay out and the color scheme is it possible to get a copy of your theme? Please send me an email at JoanBm3@gmail.com

  24. wetterstation 4 פברואר 2011 ב - 17:14 קישור ישיר

    I surely agree with you and think you pointed out many interesting and exciting arguments. Of course, there are some issues which depend on your personal point of view towards orange | לכבות מכשירים | סינמסקופ but nevertheless, thank you for this text. For the coming, I would like to read many more texts related to this theme and printed in this easy to follow language. Hopefully, I am not the exclusive 1 providing you the regard for your blogging success, I will ensure this within the next days. So far, keep on working, I will definitely visit you site again.

  25. hp toner dolum 4 פברואר 2011 ב - 17:48 קישור ישיר

    This web page is mostly a stroll-through for all the information you wanted about this and didn’t know who to ask. Glimpse right here, and also you’ll positively discover it

  26. infrarot thermometer 4 פברואר 2011 ב - 17:54 קישור ישיר

    I surely accept you and think you established many interesting and exciting arguments. Of course, there are some issues which relay on your own point of view towards orange | לכבות מכשירים | סינמסקופ but still, thanks for this text. For the later, I would love to get some more posts related to this subject and created in this comfortable to read language. Hopefully, I am not the exclusive 1 giving you the regard for your blogging work, I will check this within the next days. So far, keep on working, I will definitely visit you site again.

  27. cheap games 5 פברואר 2011 ב - 19:22 קישור ישיר

    Excellent info once again! I am looking forward for your next post;)

  28. baby gates for stairs 5 פברואר 2011 ב - 21:42 קישור ישיר

    great in this stuff! come from. I also enjoy some of my colleagues We have been searching for such information, and could find nothing really. Not to overlook Surely see some new posts

  29. Kavitacija 5 פברואר 2011 ב - 21:50 קישור ישיר

    Hello There. I found your blog using msn. This is a really well written article. I will be sure to bookmark it and come back to read more of your useful info. Thanks for the post. I will certainly comeback.

  30. Matlock Airport Taxis 5 פברואר 2011 ב - 22:32 קישור ישיר

    Dear webmaster I arrived at your site from a related Google search, and wow! was I surprised to see so much informative information, which really blew me away! I've read several articles and read many replies from visitors to your site. I really like what I have seen! Good luck with your project, I will of course re-visit in the not too distant future.

  31. Jae Mccamish 6 פברואר 2011 ב - 0:56 קישור ישיר

    Great Site with great information. Good info And grat Site with well witen content.

  32. Diet Cookies 6 פברואר 2011 ב - 22:32 קישור ישיר

    Maintain the excellent job mate. This blog publish shows how well you understand and know this subject.

  33. ehliyet 7 פברואר 2011 ב - 0:16 קישור ישיר

    nice share, thank you.254

  34. Marni Willcox 7 פברואר 2011 ב - 4:03 קישור ישיר

    Hi I found your site by mistake when i was searching Google for this issue, I have to say your site is really helpful I also love the theme, its amazing!. I dont have that much time to read all your post at the moment but I have bookmarked it and also add your RSS feeds. I will be back in a day or two. thanks for a great site.


השאירו תגובה