22 אוקטובר 2009 | 14:14 ~ 13 תגובות | תגובות פייסבוק

הטיל של ניל

ארכיון הבלוג בין דצמבר 2008 לספטמבר 2009 עדיין כלוא במרתפי תפוז ואני לא יכול ללנקק אליו, ובגלל ש"מחוז 9 ", סרט המדע בדיוני הכי טוב שמופץ השנה בארץ (ומתמודד צמוד עם "ירח", מבחינתי, על תואר סרט המדע בדיוני הטוב של השנה), יוצא היום בבתי קהולנוע אני פשוט מעתיק ומעלה מחדש את הפוסט "הטיל של ניל", בו הצגתי ארבעה סרטים קצרים נפלאים של ניל בלומקמפ, איש האפקטים, שהפך לבמאי פרסומות, שהפך לבמאי של "מחוז 9 ". הנה הפוסט ההוא:


פורסם ב-16 באוגוסט 2009


"מחוז 9 " הוא הסרט שמסעיר את אמריקה בסוף השבוע האחרון. סרט מדע בדיוני יחסית דל תקציב שהפיק פיטר ג'קסון ושביים ניל בלומקמפ. אבל למרבה ההפתעה דווקא בלומקמפ – יליד דרום אפריקה שזהו סרטו הארוך הראשון – הוא זה שמושך את כל תשומת הלב התקשורתית, ונדמה שנולד כוכב קולנועי חדש. הסרט זוכה לביקורות מסחררות מרוב שהן חיוביות, ומרגע שמבקר אחד (ארמונד ווייט) כתב נגדו באופן שלילי, התעוררה סערה אינטרנטית נגד ווייט וביקורותיו.

הסרט מופץ בעולם על ידי אולפני סוני, שמיוצגים בארץ על ידי א.ד מטלון. אלא שבאתר של מטלון אין לסרט הזה זכר. אם הסרט נמצא בידיים של מפיץ אחר בארץ, זה הזמן להוציא הודעה לעיתונות, כי זה כרגע הסרט שכל העולם (האינטרנטי לפחות) מדבר עליו.


בלומקמפ התחיל את דרכו כאיש אפקטים, לפני שפנה לבימוי. הוא מוכר בעולם בתור זה שביים את פרסומת הרובוטריק הרוקד של סיטרואן. בכל סרטיו הקצרים נחשף הטאץ' שלו: מצלמה רועדת, שכאילו מצלמת משהו אמיתי בחטף, אבל השוט עצמו מערבב בין לייב אקשן ואנימציה – כל סרטיו נראים כמו סרטי תעודה, סינמה-וריטה, עם חייזרים ורובוטים. דמיינו את "להציל את טוראי ראיין" אבל נגד חיזרים/מפלצות/רובוטים ולא נגד נאצים. אחרי שביים את סרט הפתיחה למשחק המחשב "היילו 3 " הוא נשכר על ידי פיטר ג'קסון לביים את הסרט על פי משחק המחשב. כשהפקת הסרט "היילו" קרסה, אחרי שהאולפן ראה שזה יהיה עסק יקר מדי, בלומקמפ הציע לג`קסון להרחיב את הסרט הקצר שלו, "חי ביוהנסבורג", לסרט באורך מלא. וכך נוצר "מחוז 9 ".


הנה, עד שנדע האם אי פעם נראה את "מחוז 9 " על מסך קולנוע בישראל, פסטיבל סרטיו הקצרים של ניל בלומקמפ:


(תזכורת: הפוסט הזה עלה ביום ראשון בצהריים, ממש במקביל לפרסום הידיעה – שלא נשלחה אלי – ש"מחוז 9 " יפתח את פסטיבל אייקון ושיופץ בארץ על ידי יונייטד קינג, כך שיצאתי קצת טמבל מהטיימינג. אבל העיקר, שהנה הסרט כאן בבתי הקולנוע. והוא סופר-מומלץ. וכדאי מאוד מאוד לראות את הסרטים הקצרים האלה, לפני או אחרי הצפייה ב"מחוז 9 ", כי הם מציגים את אחד הבמאים הכי מפתיעים שפתאום צצו לנו).


"חי ביוהנסבורג" (הסרט הקצר שהורחב ל"מחוז 9 ")





"היילו 3 ", סרטון התדמית/שיווק/פיילוט לסרט שלא קרה





"טטרה ואאל"





"צהוב" (סרט מד"ב קצר, עם דיאלוגים בעברית, במימון אדידס)



נושאים: בשוטף

13 תגובות ל - “הטיל של ניל”

  1. ע. 22 אוקטובר 2009 ב - 15:09 קישור ישיר

    ונדרס מגיע לארץ!
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000507089&fid=3317

  2. איתי 22 אוקטובר 2009 ב - 15:58 קישור ישיר

    אם מחוז 9 הוא סרט המדע בידיוני הטוב של השנה, אנחנו כניראה בשנה הכי גרועה למדע בידיוני בכל הזמנים.
    לסרט יש את אחד התסריטים הגרועים ביותר שראיתי. לקחו רעיון טוב ופשוט הרסו אותו עד כמה שאפשר להרוס רעיון.
    יש בו אולי שתי סצנות אקשן לא רעות, שמוצבעות טוב, אבל חוץ מזה הוא פשוט זבל.

    אם כבר סרט מדע בידיוני אקשני שמובצע באופן לא רע אז סטארטרק. יש בו חורים ותסריט טיפשי, אבל הוא סרט אקשן הרבה יותר טוב ויותר מהנה.

    אני ממש מחכה לראות את "ירח" ואני מקווה שהשוואה שלך בין טיבו ובין טיבו של "מחוז 9" היית בהשפעת סמי הזיה קשים.

  3. אודליה 22 אוקטובר 2009 ב - 16:57 קישור ישיר

    יש הסכמה עם איתי
    לא הצלחתי להחליט אם הסרט הזוי/מעיק או סתם מציק

  4. (יובל) 22 אוקטובר 2009 ב - 18:49 קישור ישיר

    סרט מעולה!

  5. GSH 23 אוקטובר 2009 ב - 3:56 קישור ישיר

    איתי, אם אקשן זה מה שאתה מחפש בסרטים (מה שמשתמע מהביקורת שלך בנוגע לשני הסרטים) אז ברור שמחוז 9 לא בשבילך. (ואני מהמר שגם בירח תסבול)
    אבל למי שלא מעוניין בסרטי אקשן – אני ממליץ בחום על מחוז 9.

  6. איתי 23 אוקטובר 2009 ב - 7:20 קישור ישיר

    GSH, הביקורת שלי על הסרט היא שהוא לא כלום חוץ מסרט אקשן. הוא מנסה להיות יותר מזה, אבל התסריט שלו כל כך גרוע. לכן הדבר היחיד שציינתי לטובתו הם 2 סצינות אקשן, והשוואה ל"סטארטרק" היית להראות שיש סרטי אקשן-מדע בידיוני טובים ממנו.

    "מחוז 9" לא מצליח להיות כלום חוץ מסרט אקשן, הוא מעביר ביקורת על החברה בצורה שטחית מאוד, יש לו תסריט מלא קיטש וחורים ומשפטים ממוחזרים מסרטי אקשן. יש לו רעיון תחילי ממש טוב, אבל הוא מבוצע רע ומהר מאוד הוא עוזב אותו כדי להיות סרט האקשן שהוא.

    "מחוז 9" מתאים לאנשים שלא מחפשים סרטי אקשן בערך כמו ש"רובטריקים" מתאים.

  7. איתן 23 אוקטובר 2009 ב - 8:30 קישור ישיר

    ומהצד האחר של הקולנוע…יש פסטיבלון סרטים סיני בסינמטקים. אתמול ראיתי את הסרט השני במסגרתו. שמו "עולם ללא גנבים".
    מאוד חבל. מדובר בסיפור שבמאים גדולים כמו פרסטון סטרג'ס, או לחלופין ארנסט לוביץ', היו עושים ממנו מטעמים: נסיעה אחת ברכבת. באחד הקרונות בחור צעיר ותמים עם חבילה קטנה ובה הרבה כסף. אחרי הכסף רודפות שתי חבורות יריבות של גנבים. ואחריהם, כמובן, המשטרה. וכמעט כל הסיפור מתרחש על הרכבת, במהלך נסיעה אחת. אבל פרסטון סטרג'ס כבר מזמן לא בחיים. וגם ארנסט לוביץ' לא. ומה שיש ב"עולם ללא גנבים" זה במאי אינפנטילי במיוחד (או במאית. אי אפשר לדעת עם השמות הסיניים האלו). "עולם ללא גנבים" הוא סרט כל כך מוגזם, כל כך מלא סלואו-מושנים, מוזיקה דרמטית מאוד, חיתוכי עריכה מהירים, שאין בו רגע אחד שאפשר להאמין לו. אני לא מחפש הגיון בסרטי פעולה, אבל קצת אינטלגנציה מהבמאי היתה יוצרת סרט יותר ראוי לצפיה. כמו שהוא, הוא בעיקר מביך.

  8. פרנק 24 אוקטובר 2009 ב - 3:19 קישור ישיר

    ההשוואה לסטאר טרק היא בדיוק העניין. סטאר טרק הוא סרט אקשן, לא מדע בדיוני. מד"ב הוא ז'אנר שמנסה לגרום לצופה לחשוב ולא מסתמך רק על פיצוצים.

  9. איתי 24 אוקטובר 2009 ב - 19:28 קישור ישיר

    ו"מחוז 9" הוא בידיוק זה, הוא סרט אקשן ולא סרט שיכול לגרום לצופה לחשוב.
    הוא מלא חורים, לא אמין בכלל והדיאלוגים בו מהגרועים שיש. כן, הוא מעביר מסר, אבל הוא מעביר אותו על השניה הראשונה של הסרט, בצורה ישירה ואז הוא הופך להיות סרט האקשן שהוא.

  10. web analytics 8 דצמבר 2010 ב - 4:42 קישור ישיר

    Dude this spam here are driving me crazy! Fix it!

  11. RealTimePlease 8 דצמבר 2010 ב - 8:13 קישור ישיר

    Buddy this spam comments here will drive me nuts! Get rid of it!

  12. Jewel Eriksen 7 פברואר 2011 ב - 4:03 קישור ישיר

    Hi I found your site by mistake when i was searching Google for this issue, I have to say your site is really helpful I also love the theme, its amazing!. I dont have that much time to read all your post at the moment but I have bookmarked it and also add your RSS feeds. I will be back in a day or two. thanks for a great site.


השאירו תגובה