29 נובמבר 2016 | 13:18 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

ווס אנדרסון ודיוויד או. ראסל מביימים קצרים; הדס בן ארויה ואיתן ענר זוכים; ריצ׳רד גיר עומד במקום

אדריאן ברודי בסרט הקצר של ווס אנדרסון (צפו בפנים)

אדריאן ברודי בסרט הקצר של ווס אנדרסון (צפו בפנים)

אז מה קורה? השבוע אנחנו מסיימים את העבודה על הסדרה התיעודית ״מדברים סרטים״ ב 33 הפרקים (הפרקים האחרונים בסדרה ישודרו במהלך החודש הקרוב) ומתחילים לעבוד על עונה שנייה ל-2017, שעליה נעדכן בקרוב. מה שאומר שהמון כותרות הצטברו לנו מאז סוף השבוע. הנה הם:

1.

״אנשים שהם לא אני״, סרטה של הדס בן ארויה, זכה בפרס הגדול (הגרנד פרי) של פסטיבל מר דל פלטה בארגנטינה. זה חתיכת ביג דיל. פסטיבל מר דל פלטה הוא אירוע די משמעותי, ובכיר הפסטיבלים של דרום אמריקה. זהו הסרט הישראלי הראשון שזוכה שם בפרס הגדול. ב-20 השנים מאז שהפסטיבל התחדש (הוא הושק בשנות החמישים ובוטל בשנות השבעים והתחדש ב-1996) זכו בו יוצרים כמו כריסטיאן מונג׳ו (שאגב, יגיע השבוע לישראל עם סרטו החדש), סאלי פוטר ויז׳י סקולימובסקי. ועכשיו, הדס בן ארויה. אגב, הפרס נקרא ״אסטור הזהב״, על שמו של המוזיקאי אסטור פיאצולה. ״אנשים שהם לא אני״ יעלה בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ ב-29.12.

טקס הפרסים הכיל רגע משעשע בסיומו כשבן ארויה עתה לבמה כשהוקרא שמה, אבל בגלל שכל הטקס התנהל בספרדית היא לא ידעה במה היא זכתה ושהיא – שביימה סרט ללא תקציב, במשך שבוע, עם חברים, כפרויקט גמר לחוג לקולנוע – הזוכה הגדולה של הפסטיבל. כך זה נראה מכיוון הקהל:

בן ארויה וסרטה הפצפון ניצחה בתחרות את הסרט ״Moonlight״ (״לאור ירח״) של בארי ג׳נקינס, שיהיה מהסרטים הבולטים השנה באוסקרים, ושהסתפק בפסטיבל בפרס השחקן; ואת ״אקווריוס״, הסרט הברזילאי המדובר (שגדולים סיכוייו להיות בשורט-ליסט לאוסקר הזר), שהסתפק בפרס השחקנית. אחד השופטים בפסטיבל היה ג׳ונתן רוזנבאום, אחד ממבקרי הקולנוע החביבים עליי.

2.

ובאותה שעה בצד השני של העולם זכה ״לב שקט מאוד״ של איתן ענר בפרס הראשון בפסטיבל ״לילות שחורים״ בטאלין, אסטוניה. אניה בוקשטיין גם זכתה בפרס השחקנית בפסטיבל. בפעם האחרונה שסרט ישראלי זכה בטאלין היה עם ״עג׳מי״ של ירון שני וסקנדר קופטי ב-2009. ״לב שקט מאוד״ יופץ בישראל ב-29.1.2017.

3.

אם הזכרנו את ״לאור ירח״: הוא הזוכה הראשון לעונת הפרסים של סוף 2016. הסרט זכה אמש בפרש הסרט הטוב ביותר של פרסי גותאם, המוענקים מטעם עמותת הקולנוע העצמאי של ניו יורק. זה אחד הפרסים הכי זניחים של העונה כי הוא מחולק על ידי קבוצה קטנה ולא מייצגת. אלא שבשנתיים האחרונות, הסרט שזכה בגותאם גם זכה אחר כך באוסקר, אז עכשיו צריך לתהות האם העובדה ש״לאור ירח״ ניצח אמש את ״מנצ׳סטר ליד הים״ עשויה להעיד משהו על מצב המירוץ. קייסי אפלק זכה בפרס השחקן על ״מנצ׳סטר ליד הים״ ואיזבל הופר זכתה בפרס השחקנית על ״היא״. ״או.ג׳יי: תוצרת אמריקה״ זכה בפרס לסרט תיעודי. ״לאור ירח״ יופץ בישראל על ידי קולנוע לב בינואר.

4.

מתנות לחג המולד: המותגים הגדולים מפיקים פרסומות לכבוד חג המולד. יותר סרטי תדמית מותגיים מאשר פרסומות למוצרים ספציפיים. אבל הם משקיעים בכך לא מעט כסף ומגייסים במאים בעלי שם. למשל:

ווס אנדרסון מביים סרטון חג מולד ל-H&M. דמיינו את ״מלון גרנד בודפשט״ על רכבת. עם אדריאן ברודי:

 

דיוויד או. ראסל מביים סרט קצר (וגחמני למדי) לפראדה, בשחור לבן, עם מוזיקה מתוך ״ורטיגו״, ושלוש שחקניות שמגלמות שלוש דמויות בתוך אותה מציאות, או משהו כזה. נסו לזהות בו את סשה ברון כהן ואת ג׳ון קרסינסקי:

 

לאנס אקורד שהיה הצלם של ספייק ג׳ונז (״אדפטיישן״) ושל סופיה קופולה (״אבודים בטוקיו״, ״מרי אנטואנט״), ביים את הפרסומת של אפל, עם פרנקנשטיין שרוצה לחגוג את חג המולד:

 

5.

אנשי ההפקה של ״נורמן״, סרטו המתקרב של יוסף סידר, גילו שבאחת הסצינות בסרט, שצולם לפני כמעט שנתיים, יש סצינה שנראית קצת כאילו היא מגיבה לטנד ״אתגר בובות חלונות הראווה״ המטופש ששוטף את פייסבוק. נורמן אופנהיימר (ריצ׳רד גיר) מסתובב בחדר בו כולם עושים שמוזינג ומינגלינג, אבל הזמן עוצר מלכת. מבחינתי, הסצינה ששוחררה אמש, היא הצצה ראשונה לפסקול הסרט, אותו הלחין היפני ג׳ון מיאקה:

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “ווס אנדרסון ודיוויד או. ראסל מביימים קצרים; הדס בן ארויה ואיתן ענר זוכים; ריצ׳רד גיר עומד במקום”

  1. איתן 29 נובמבר 2016 ב - 13:35 קישור ישיר

    "אקוואריוס" לא יהיה באוסקר של הסרט הזר מהסיבה הפשוטה שברזיל בחרה לשלוח סרט אחר (כנראה כתוצאה של התנכלות פוליטית). אבל אולי, כמו שאיזבל הופר התקרבה אתמול למועמדות, אולי גם סוניה בראגה תהיה שם…

  2. דודי מיכ 3 דצמבר 2016 ב - 4:11 קישור ישיר

    אחלה פוסטים, כרגיל. רק שהייתי קורא לסרטונים אלה של דיויד או ראסל
    וגם ווס אנדרסון (המצוינים), פרסומות.
    אולי מצולמים יפה ויצירתיים עד כמה שפרסומות יכולות להיות. אבל עדיין פרסומות.


השאירו תגובה