16 דצמבר 2016 | 06:50 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

תשעה סרטים עלו לשלב הבא באוסקר לסרט הזר. ״סופת חול״ בחוץ (וגם ורהובן ואלמודובר)

למיס עמאר ב״סופת חול״ של עילית זקצר

למיס עמאר ב״סופת חול״ של עילית זקצר

הוועדה הממיינת את הסרטים הזרים באוסקר פרסמה הלילה את תשעת הסרטים שנכנסו לרשימה הקצרה (השורט-ליסט) מתוכה ייבחרו חמשת המועמדים הסופיים. 85 סרטים הוגשו השנה מהמדינות השונות לתחרות בקטגוריית הסרט הזר. הסרטים חולקו בין שש ועדות שצפו בהם, דירגו והעלו אחד לשלב הבא. יושב ראש הוועדה הוסיף עוד שלושה סרטים נוספים. בתשעה הסרטים האלה יצפו עכשיו קבוצה חדשה של לקטורים במהלך סוף שבוע אחד, והם יבחרו מתוכם את חמשת המועמדים לאוסקר. את הזוכה מתוך החמישה בוחרים 6,000 חברי האקדמיה. זו הרשימה, על פי הסדר שאני מאמין של סיכויי הסרטים לזכות באוסקר:

״טוני ארדמן״, גרמניה

״סוכן מכירות״, אירן

״חיי כקישוא״, שוויץ

"זה רק סוף העולם״, קנדה

״גן עדן״, רוסיה

״איש ושמו אובה״, שוודיה

״Land of Mine״, דנמרק

״טאנה״, אוסטרליה

״בחירת המלך״, נורווגיה

זו רשימה די דרמטית ואף שערורייתית. מנקודת מבט מקומית היא מתסכלת כי ״סופת חול״ של עילית זקצר, הנציגה הישראלית, לא שם. וזאת למרות העובדה שזה אחד הסרטים הכי מדוברים בזירה הבינלאומית בשנה האחרונה, מאז שזכה בפרס הראשון בתחרות הבינלאומית בסאנדאנס. אבל היא שערורייתית כי היא השאירה בחוץ את ״היא״ של פול ורהובן ואת ״נרודה״ של פבלו לוריין, שני סרטים שרבים צפו שעשויים להיות הזוכים בקטגורייה הזאת ולא סתם מועמדים. גם ״חולייטה״ של אלמודובר לא נכנס. לפני כיומיים ניסתה אן תומסון ב״אינדי-ווייר״ להמר מי יהיו תשעת הסרטים השורט-ליסט של האקדמיה, והיא הימרה ש״סופת חול״ יכנס, כמו גם ״היא״, ״נרודה״ ו״חולייטה״. רק ארבעה מתשעת הסרטים ברשימה שלה אכן נכנסו. במקומם נבחרו סרטים אלמוניים למדי כמו ״טאנה״ האוסטרלי ו״בחירת המלך״ הנורווגי.

הרשימה הזאת, לכאורה, ממקדת את התחרות בין הנציגים של גרמניה ושל אירן. ״סוכן מכירות״ (שיעלה בישראל במרץ) הוא סרטו של אסגר פרהדי, שכבר זכה באוסקר הזר עם ״פרידה״. ״טוני ארדמן״, שביימה מארן אדה (ושיעלה בישראל בפברואר) סחף בתחילת השבוע כמעט את כל הפרסים בטקס פרסי האקדמיה האירופית לקולנוע. אבל האם חברי האקדמיה האמריקאית יסתדרו עם קומדיה גרמנית באורך שלוש שעות? ״זה רק סוף העולם״ של קסאבייה דולן, זכה השנה בגרנד פרי בפסטיבל קאן. ״גן עדן״ של אנדריי קונצ׳לובסקי, נציג רוסיה, סרט בשחור לבן שזכה בפרס השני בפסטיבל ונציה השנה, יוקרן בשבוע הבא בפסטיבל הקולנוע היהודי בירושלים (הוא כבר הוקרן בפסטיבל חיפה). ״איש ושמו אובה״ זכה בתחילת השבוע בפרס הקומדיה בפרסי האקדמיה האירופית, ו״חיי כקישוא״, שמוקרן השבוע בסינמטקים כחלק מהמחווה ל״השבועיים של הבמאים״, זכה בסרט האנימציה מטעם אותה אקדמיה.

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “תשעה סרטים עלו לשלב הבא באוסקר לסרט הזר. ״סופת חול״ בחוץ (וגם ורהובן ואלמודובר)”

  1. Spartak 16 דצמבר 2016 ב - 14:15 קישור ישיר

    איזה אכזבה!"היא" הוא סרט מאוד אלים עם משמעות פרובלמטית. ללארין יש את "ג'קי", אז אולי החליטו שמספיק תהילה בשביל בן-אדם אחד וקשה לי לראות את חסרונה של "חולייטה".
    לא הייתי מזלזל ב"בחירת המלך" ו"Land of Mine" (הנפלא) שניהם סרטי מלחמת עולם השנייה ואלא אם כן שניהם יהיו ברשימה הסופית ויחסלו אחד את השני ("גן עדן" הוא סרט מלחמה קצת אחר, אבל גם הוא מסכן את סיכויהם של הסקנדינבים), הם בהחלט יכולים להביא הביתה את הפסלון.
    "טאנה" תפס את המשבצת של הסרט הפיוטי של הוועדה, אבל בעיניי הוא היה כל-כך גרוע שקיוויתי שזה לא יקרה. מלבד הצילום הבאמת יפה של הרי הגעש המקומיים והנק' האנטרופולוגית, הסרט צפוי להחריד עם משחק בינוני ומטה ברובו.
    גם "איש ושמו אובה" כל כך מנסה להתחבב על הצופים שהיה בא לי להקיא.
    אני שמח בשביל "חיי כקישוא".

    ו"זה רק סוף העולם" גם צריך מופץ בלב (העבירו אותו מנובמבר לאפריל (תאריך לגניזה?), אולי אם יהיה מועמד שוב יקדימו.

  2. Shai 16 דצמבר 2016 ב - 20:21 קישור ישיר

    Did you watch Toni Erdeman? Because if you did you would have know that there is no way that film is a comedy, more a drama with some funny undertone. If you expect to laugh out for 2.5 hours, you are up for a big disapointment

  3. ערן 16 דצמבר 2016 ב - 20:54 קישור ישיר

    דנמרק. אין בכלל שאלה.

  4. אקי 17 דצמבר 2016 ב - 1:54 קישור ישיר

    "״סופת חול״ של עילית זקצר, הנציגה הישראלית, לא שם. וזאת למרות העובדה שזה אחד הסרטים הכי מדוברים בזירה הבינלאומית בשנה האחרונה," ב ר צ י נ ו ת?

  5. גיל 18 דצמבר 2016 ב - 1:53 קישור ישיר

    "נרודה" ??? בל ניסחף, מי שצפה שסרט זה עשוי לזכות אולי צפה בסרט אחר….


השאירו תגובה