13 נובמבר 2009 | 10:53 ~ 19 תגובות | תגובות פייסבוק

הפינות לשיפוטכם

הו, מתחילה העונה המגניבה. עונת האוסקרים. העונה שבה האולפנים משחררים את הסרטים שהם גאים בהם. אבל הכי חשוב: העונה שבה הם מתחילים לחזר במרץ אחרי כמעט 6,000 חברי אקדמיה הפרושים ברחבי העולם וישראל, ואנחנו – פשוטי העם שרק צופים באוסקר ולא משפיעים עליו – נהנים מהצ'ופרים. בייחוד עכשיו, כשהקמפיינים עברו לאינטרנט. תראו איזה דברים מגניבים האולפנים סידרו לנו:


אולפני וורנר העלו אתר קידום לעונת הפרסים (אוסקרים, גלובוסים ובאפט"א) בו אתם יכולים להוריד את התסריטים של "הארי פוטר והנסיך חצוי הדם", "המודיע" של סטיבן סודרברג ובקרוב גם את "ארץ יצורי הפרא". באתר גלובוס הזהב שלהם תמצאו בקרוב גם את התסריט ל"בדרך לחתונה עוצרים בווגאס". באתרים אפשר גם להאזין לפסקול המלא והמופלא שכתבו קרטר בורוול וקרן או ל"ארץ יצורי הפרא", ולפסקול של מרווין המליש ל"המודיע" (ואגב, אני שומע שאתם יכולים לשכוח מלראות את "המןדיע" בבתי הקולנוע בארץ. חפשו אותו בסינמטקים בדצמבר).


אולפני יוניברסל מקדמים באתר הפרסים שלהם את "אויבי הציבור" של מייקל מאן, את "אנשים מצחיקים" של ג'אד אפטאו (אני לא מאמין שג.ג גנזו את הסרט הזה), את "ברונו" של סשה ברון כהן ולארי צ'רלס, ואת "זה מסובך", שייצא רק בדצמבר, סרטה של ננסי מאייר עם מריל סטריפ ומנחי האוסקר, סטיב מרטין ואלק בולדווין. יוניברסל מאפשרים להוריד את התסריטים של "אויבי הציבור" ו"אנשים מצחיקים". אל תחמיצו את ההאזנה לפסקולים של שני הסרטים האלה: הפסקול של אליוט גולדנטל ל"אויבי הציבור" והפסקול של ג'ייסון שוורצמן ודיינה אנדרוז ל"אנשים מצחיקים".


פוקוס פיצ'רס הקימו אתר לקדם ארבעה סרטים: "יהודי טוב", "ללא שם", "9" ו"קורליין". שני האחרונים מכוונים בעיקר לקטגוריית האנימציה, ול"קורליין" יש סיכוי מצוין להיות מועמד. אבל האטרקציה הכי גדולה באתר שלהם היא האפשרות להוריד את התסריט של האחים כהן ל"יהודי טוב" – תסריט שלא מעט ממנו כתוב ביידיש – ולהאזין לפסקול של קרטר בורוול, שבין הסרט הזה ובין "ארץ יצורי פרא", היתה לו שנה מוצלחת מאוד. על פי דיווחים זרים, "יהודי טוב" אמור להיות אחד מעשרת הסרטים המועמדים לאוסקר השנה.


ליונסגייט השיקו אתר שמקדם גם הוא ארבעה סרטים, שניים מהם סרטי תעודה, אבל זה אתר צנוע יותר, בלי מוזיקות, אנימציות ופסקולים, אבל כן עם תסריטים. הסרט המרכזי של ליונסגייט במירוץ האוסקרים הקרוב הוא "Precious", שיש כאלה שמהמרים עליו כזוכה אפשרי. אפשר להוריד את התסריט. הסרט הנוסף הוא "אחים" של ג'ים שרידן, שהתסריט שלו לא נמצא להורדה (עדיין).


הסרטים שחסרים בינתיים הם "Invictus" של קלינט איסטווד (שמן הסתם יועלה לאתר של וורנר אלרי שהסרט ייצא), ו"Up in the Air" של ג'ייסון רייטמן – עוד סרט עם זמזום אוסקרים חזק – שיעלה באתר של פרמאונט בהמשך החודש.

נושאים: בשוטף

19 תגובות ל - “הפינות לשיפוטכם”

  1. רונן 13 נובמבר 2009 ב - 11:03 קישור ישיר

    והינה גם מגיעה עונת הדיוידיסקרינרים…

  2. איתן 13 נובמבר 2009 ב - 11:30 קישור ישיר

    באמת ? "Precious" זוכה אפשרי ? כן, גם אני קורא על התלהבות רבתי מהסרט הזה, וגם אני רואה את הסרט הזה ממלא את משבצת סרט האינדי (במיוחד עכשיו, כשיש 10 מועמדויות), אבל זכייה ?
    ולפי הטריילר, "אחים" של ג'ים שרידן נראה לי רימייק נורא לסרט אדיר. עוד לא קראתי ביקורות מקדימות, אבל לא נראה לי שהסרט הזה יככב באוסקרים.

    למרות ההסתייגות שלי מג'ייסון רייטמן, אני חושב שהוא יתפוס כמה מועמדויות. וגם קלינט איסטווד (טוב, הוא תמיד שם).
    אבל הסרטים שילכו השנה הכי חזק באוסקר, לדעתי, הם: "ארץ יצורי הפרא" של ספייק ג'ונז, ו"איש רציני" של האחים כהן. ועוד אחד שלא הזכרת: "העצמות המקסימות" של פיטר ג'קסון (כשהזכיות הקודמות של ג'קסון ושל האחים כהן אולי יפנו מקום לזוכה הראשי – ספייק ג'ונז).

    מצד שני, אני מה-זה-גרוע בהימורים…

  3. ברווז גומי 13 נובמבר 2009 ב - 12:43 קישור ישיר

    ומה עם Hurt Locker?

  4. רז 13 נובמבר 2009 ב - 12:46 קישור ישיר

    אני תוהה: מישהו באקדמיה אשכרה מתיישב *לקרוא* תסריטים של סרטים? אני קצת מפקפק בזה. אנשי האקדמיה צברו לעצמם מוניטין של עצלנים כרוניים, ונראהלי שצפיה בסרט עצמו תהיה כל מה שהם יעשו, גם כדי להחליט בנוגע למועמדות שלו בקטגוריית התסריט (אני מסכים בהחלט, אגב, שיש דברים שאפשר וצריך לשפוט בנוגע לתסריט שמנותקים מחוויית הצפיה בסרט, אבל לא ממש נראה לי שחברי האקדמיה עושים את זה).
    ואגב, השנה הוגש מספר שיא של 20 סרטים כמועמדים פוטנציאליים בקטגוריית סרט האנימציה, מה שאומר שאם האקדמיה לא תחליט לפסול חמישה מהם על סעיפים טכניים (היו דברים מעולם), תהיה קטגוריה של חמישה מועמדים השנה.

  5. עדן 13 נובמבר 2009 ב - 12:50 קישור ישיר

    Hurt Locker היה סרט טוב אבל הוא לא לגמרי עמד בציפיות שלי. אני אהיה די מופתע אם הוא יכנס לעשירייה ואני ממש לא בטוח שהוא צריך להיכנס אליה.

  6. ירדן 13 נובמבר 2009 ב - 13:44 קישור ישיר

    הסרט של האחים כהן לא תורגם ל"איש רציני", וגם לא "יהודי טוב" אלא "יהודי יקר"

  7. נוי קוגמן 13 נובמבר 2009 ב - 14:30 קישור ישיר

    נראה לי מאוד לא סביר ש"ארץ יצורי הפרא" יזכה באוסקר, ואני בפסק שיהיה מועמד. אני אהיה חכם יותר כשאראה אותו, אבל: 1) הביקורות אליו חיוביות, אבל מעורבות, לא משתפכות. ברוטן טומיטוס יש לו 70 אחוז. 2) הוא לא הרוויח סכומי עתק. 3) מצפים ממנו להיות לילדים, ולאוסקר לא מועמדים סרטי ילדים בדרך כלל. 4) מצפים ממנו להיות סרט לילדים, ואומרים שהוא אפל וכאלה, וזה בטח לא יעזור. 5) הוא סרט של ספייק ג'ונז. זה שביים את 'להיות ג'ון מלקוביץ'. זה היה סרט אדיר בעיני, אבל לא הייתי ממליץ עליו לאנשים, הממ, שפויים, ואומרים שגם 'אדפטיישן' אותו הדבר. זה קשור גם לקאופמן מן הסתם, ובכל זאת.

  8. דן 13 נובמבר 2009 ב - 14:50 קישור ישיר

    hurt locker הוא פספוס מוחלט של כל הסינמטקים והפסטיבלים כאן (אני כבר לא מדבר על מפיצים). חומר נפץ קולנועי חזק מאוד, שכדאי מאוד לראות.

  9. רפאל 13 נובמבר 2009 ב - 18:28 קישור ישיר

    מי יודע מתי מגיע
    A Serious Man
    לארץ?

  10. יריב 13 נובמבר 2009 ב - 20:18 קישור ישיר

    יאיר, האם תוכל להמליץ על אתר חובה לתסריטאי מתחיל?

    תודה.

  11. סטיבי 13 נובמבר 2009 ב - 21:55 קישור ישיר

    כפי שאפשר בקלות לראות באתר של לב, "יהודי טוב" יוצא ב-10/12.

  12. סטיבי 14 נובמבר 2009 ב - 0:13 קישור ישיר

    הידעתם? בחיפה נסגר קולנוע פנורמה; קולנוע גלובוס בגרנד קניון ייסגר בעוד כחודש – ובעצם לא יישארו בתוך העיר בתי קולנוע מסחריים/שייכים לרשת.

  13. okok4 14 נובמבר 2009 ב - 1:55 קישור ישיר

    @סטיבי – לא הפסד גדול. הפלאנט של yes הוא בכל מקרה האופציה היחידה לאנשים שאוהבים קולנוע.

  14. ורדית 14 נובמבר 2009 ב - 8:02 קישור ישיר

    רז, זה רעיון נפלא לאקדמיה הישראלית. שמישהו ירים את הכפפה וישלח לחברי האקדמיה, הצמאים להתפתחות, תסריטים של סרטים טובים שנעשים לאחרונה בארץ. יש מה ללמוד, תמיד יש מה ללמוד.

  15. Yo-man 14 נובמבר 2009 ב - 10:55 קישור ישיר

    דן – לגבי Hurt Locker, ראיתי אותו לפני כמה שבועות, ומאוד הפריע לי הסרט הזה שאין לו דבק. המשחק טוב, הכוונות טובות, אבל כל סצינה עומדת בפני עצמה, ואין קשר בין שלל הסצינות. אם היית מוריד 2 חלקים מאמצע הסרט (זהירות, ספוילר קטן) למשל ההתקפה במדבר או היציאה שלו מהבסיס לחיפוש אותו אדם, זה לא היה משנה דבר לעלילה. כנ"ל לגבי כל הסצינות בסרט.
    הבעיה, מבחינה תסריטאית, היא שאין התפתחות סיפורית.

    ולגבי פתיחת עונת ה-DVDscreener – יהההההה!!!!!

  16. אביחי 14 נובמבר 2009 ב - 17:43 קישור ישיר

    Avatar ייקח את כולם.

  17. אוריה 14 נובמבר 2009 ב - 20:24 קישור ישיר

    אוף טופיק (שים לב יאיר) –
    אנג לי בוחר את 'לבנון' כאחד מחמשת הסרטים האהובים עליו (בדה פקטו…). קראו כאן:
    http://www.rottentomatoes.com/m/taking_woodstock/news/1854837/6/five_favourite_films_with_ang_lee

  18. עומר 17 נובמבר 2009 ב - 6:10 קישור ישיר

    אנשים מצחיקים זה סרט ענק!! לא ברור לפי מה המפיצים מחליטים מה להפיץ ומה לא

  19. מיקי 21 נובמבר 2009 ב - 15:29 קישור ישיר

    אתם מתעלמים מ"הדרך" ובעיקר מויגו מורטנסן. אני חושב שהפעם יעשה צדק והוא יזכה באוסקר שהגיע לו על שר הטבעות השני.


השאירו תגובה