19 נובמבר 2009 | 08:00 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

בדרכים

אני אהיה מנותק מהמחשב שלי ובדרכי הארץ למשך רוב היום, אבל אני מחכה לפירסום השורט-ליסט של 12 עד 15 הסרטים התיעודיים שמתוכם ייבחרו המועמדים לאוסקר בקטגוריה הדוקומנטרית. הדוקמנטריסט איי.ג'יי שנק סיכם את המועמדים הבולטים בקטגוריה, ובהם "השמצה" של יואב שמיר ו"הגלגול" של נתי ברץ. האם הם ייכללו בשורט-ליסט? ואם כן, האם יגיעו למועמדות?

עדכון: הנה התפרסמה הרשימה. "הגלגול" ו"השמצה" לא שם. אבל גם לא "קפיטליזם: סיפור אהבה" של מייקל מור, או "טייסון" של ג'יימס טובאק. הסרטים הבולטים מבין 15 הסרטים בשורט-ליסט הם: "אוכל בע"מ", "The Cove", "החופים של אנייס", "ולנטינו: הקיסר האחרון" ו"בורמה VJ" (שלושת האחרונים הוצגו בפסטיבל ירושלים האחרון).


==========


טום אוניל, היחיד שטען בבירור לפני שנה ש"ואלס עם בשיר" יפסיד ל"פרידות" היפני, זורק פצצה: הוא מהמר כבר עכשיו ש"ממזרים חסרי כבוד" של קוונטין טרנטינו יזכה באוסקר. האמת? אני דווקא בעד. אבל אני ממש בספק אם יש לזה סיכוי לקרות. וסקוט פיינברג מצידו, מנסה למצוא סימוכים ורמזים לתחושה שלו שאולי דווקא "אוואטר" של ג'יימס קמרון יהיה הזוכה השנה. גם כאן, אני לא חושב שיש לזה סיכוי רב.


========


אם ראיתם את "הצוק האדום" של ג'ון וו ותהיתם מה ההבדל בין הגרסה בת ה-140 דקות שהופצה בישראל ובאמריקה ובין הגרסה בת ארבע השעות וחצי שהופצה בסין, בא גלן קני ומפרט כמה מההבדלים במילים ובתמונות.


==========


יהיה לנו סוף שבוע של שדים ומפלצות בבלוג. כדאי לקפוץ לבקר. ומה אתכם? לאיזה סרט אתם מתכננים ללכת בקולנוע בסוף השבוע?

נושאים: בשוטף

10 תגובות ל - “בדרכים”

  1. אבנר 19 נובמבר 2009 ב - 10:47 קישור ישיר

    הי הי הי
    אני אמרתי לך לפני חודש שאווטר יזכה באוסקר

    ============

    רוה לאבנר: אבל הוא לא יזכה, אז מה זה משנה?

  2. עמית איצקר 19 נובמבר 2009 ב - 11:14 קישור ישיר

    אני היום מתכננן לראות את Whip It של דרו ברימור. ממזרים לא יזכה באוסקר. לא נראה לי שיהודי הוליווד יתנו פרס לסרט הזה. זה לא סרט שואה. אולי יתנו לו על תסריט או על שחקן משנה.

  3. ארז 19 נובמבר 2009 ב - 12:02 קישור ישיר

    אוכל בע"מ יקרא בארץ מזון בע"מ וצפוי לצאת בדצמבר להשכרה ומכירה ב DVD.

  4. איתן 19 נובמבר 2009 ב - 12:18 קישור ישיר

    * קשה לי להאמין שטרנטינו ידבר באוסקר בגדול. (אולי בקטן, על שחקן המשנה). כנ"ל לגבי אווטאר. אני עדיין מחזיק מפיטר ג'קסון החדש, ומספייק ג'ונז. אחרי שראיתי השבוע את האחים כהן החדש, נדמה לי שהוא יקבל הרבה מועמדויות, אבל לא יזכה. הסרט (המצויין לטעמי) נדמה לי פסימי מדי, קודר מדי (למרות שהוא גם די מצחיק). אני לא מאמין שזקני הוליווד יקבלו את אימרת ה"אין אלהים" של האחים כהן.

    * גם אותי מעניין "Whip it", אבל אני קצת עסוק בסופשבוע, אז אני כנראה אראה אותו במהלך השבוע. אבל אולי אצליח לדחוס בסוף השבוע את "פעילות על טבעית". בכל מקרה, אני לא מתכוון לראות את הסרט בהצגה יומית. רק בלילה.

    * "הארץ" כהרגלם, מקדימים בשבוע. בטור "הסרטים החדשים" ב"גלריה" כתוב גם על סרט שעולה כנראה בשבוע הבא, ושמו "סקילתה של סוראיה מ.". הנושא מעניין אותי, אבל מישהו ראה ?

  5. הגמד 19 נובמבר 2009 ב - 16:08 קישור ישיר

    burn the witch!!! burn her!!
    אני לא אוהב להגיב הרבה, אבל תמיד נחמד לראות אנשים עם להט יוקד לביעור החמץ בשוק ביקורת הסרטים. מצד שני זה לא היה ממש מעליב… אז מספר עצות:1. היה עוקצני, אך מקורי בהעלבה – אתה פחות כמו שניצר ויותר כמו שנאוצר. 2.קלל כאילו אין מחר. 3. לך על הזווית האישית – אני חרד למדינה בא ילדי גדלים ואנשים כמוך… 4.בלי רמז לביקורת בונה, זה סתם מבלבל את מי שקורא. דרך צלחה, הגמד.

  6. רז 19 נובמבר 2009 ב - 17:59 קישור ישיר

    קשור-איכשהו: אולי כקונטרה לכנס "הקולנוע הישראלי – לאן?" הפסימי שנערך לאחרונה, שמוליק דובדבני מביא דיווח מפסטיבל הסרטים הישראלים ברומא, ממנו עולה כי מעולם לא היה מצבנו טוב יותר:

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3807649,00.html

  7. עמית איצקר 20 נובמבר 2009 ב - 11:08 קישור ישיר

    אז הלכתי וראיתי את "תחליקי" של דרו ברימור ומהסקנה היא שזה דיי קשקוש.

  8. סטיבי 20 נובמבר 2009 ב - 14:27 קישור ישיר

    מזל טוב – פורסמה תוכניית דצמבר של סינמטק תל אביב והם סוף סוף כתבו "עותק בינוני" על הסרטים באיכות גרועה שמוקרנים במסגרת המחווה לגל החדש הצרפתי (יש למשל את "אהבתיך, אהבתיך" של אלן רנה ואת "הסינית" של גודאר, אבל קשה לי להמליץ בלב שלם ללכת להקרנות האלה, שבהן בקושי אפשר לראות את התרגום במהלך הסרט והעותק שרוף ושחוק).
    אני כן יכולה להמליץ על "המודיע!", סרט די אדיר של סודרברג שכמובן נגנז בארץ.

  9. סטיבי 21 נובמבר 2009 ב - 4:49 קישור ישיר

    טובאק מתעצבן:
    http://www.nytimes.com/2009/11/20/movies/20docs.html?_r=1

  10. לירון 21 נובמבר 2009 ב - 12:26 קישור ישיר

    טום אוניל גם טען שאנטואן פישר, דרימגירלס וסוויני טוד יקחו את האוסקר. נכון לעכשיו, הייתי אומרת ש "Precious" הוא הפרונט-ראנר.


השאירו תגובה