05 פברואר 2018 | 10:50 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

כותרות היממה: גיירמו דל טורו הבטיח לעצמו אוסקר; הסופרבול חשף את "משימה בלתי אפשרית 6", "עולם היורה 2", ועוד

"משימה בלתי אפשרית 6". טום קרוז שובר קרסול

גיירמו דל טורו זכה אתמול בבוקר (שעון ישראל) בפרס גילדת הבמאים על בימוי "צורת המים". זה הופך אותו כעת לזוכה הוודאי באוסקר על בימוי. למה? כל הסטטיסטיקות מראות בדיוק כמעט מוחלט שמי שזוכה בפרס גילדת הבמאים זוכה אחר כך גם בפרס האוסקר לבימוי. בכל תולדות הפרס רק שבע פעמים לא היתה התאמה בין הזוכה בגילדה ובין הזוכה באוסקר על בימוי. בפעם האחרונה זה קרה כשבן אפלק זכה בפרס גילדת הבמאים על "ארגו" אבל בכלל לא היה מועמד לאוסקר על בימוי. עד לפני כמה שנים מי שזכה באוסקר על הבימוי זכה גם באוסקר על הסרט, כך שפרס גילדת הבמאים היתה הפרס הכי חשוב בדרך לחיזוי זוכי האוסקר, אבל בשנים האחרונים יותר ויותר פעמים חל פיצול בין פרס הבימוי (הסרט האהוב) ובין פרס הסרט (הסרט החשוב). נשאלת השאלה האם זה מה שיקרה השנה, או ש"צורת המים" גם עומד לזכות באוסקר על הסרט? מכיוון שיש לנו בדיוק חודש עד האוסקרים (שיתקיימו ב-5 במרץ לפנות בוקר שעון ישראל) המון דברים עוד יכולים לקרות בדרך.

לא פחות מעניין: זו הפעם הרביעית בחמש שנים שבמאי מקסיקני זוכה בפרס גילדת הבמאים (האמריקאית) ובאוסקר. קדמו לו הזכיות של חבריו של דל טורו, אחיו הגדולים לשלישיית שלושת האמיגוס, אלפונסו קוארון (על "כוח משיכה") ואלחנדרו גונסלס איניאריטו (שזכה פעמיים רצוף על "בירדמן" ועל "האיש שנולד מחדש").

כתבתי על גיירמו דל טורו, על "צורת המים" ועל האוסקר המתקרב שלו, כאן.

ג'ורדן פיל זכה בפרס גילדת הבמאים לבמאי בסרט ביכורים על "תברח".

הסרט "עיר של רוחות", שזמין עכשיו לצפייה באמזון פריים וידיאו, זכה בפרס גילדת הבמאים על בימוי, אבל הוא בכלל לא מועמד לאוסקר.

==================

ופחות מ-24 שעות אחר כך התקיים שידור משחק הסופרבול, משדר הטלוויזיה הכי נצפה באמריקה (האוסקר הוא משדר הטלוויזיה השני הכי נצפה באמריקה, אבל הסופרבול עדיין מביא פי שניים יותר צופים). וזה משדר שדואג להביא אליו גם אנשים שאדישים לספורט (כמוני) בזכות הקרנות בכורה לפרסומות מושקעות וטריילרים לסרטים המדוברים של הקיץ הקרוב. אחת ההפתעות במהלך הערב היתה חשיפת הטריילר הראשון לפרויקט קלוברפילד החדש בהפקת ג'י.ג'יי אברמס (ומאת אורן עוזיאל), "פרדוקס קלוברפילד", ואז בסוף המשחק ובהפתעה גמורה הסרט עלה לצפייה בנטפליקס (גם בישראל). הפתעה נוספת היתה טיזר לטריילר החדש של "סולו", הספין-אוף הבא של עולם "מלחמת הכוכבים" שמציג את סיפורו של האן סולו הצעיר. הטריילר המלא יעלה הבוקר שעון ארצות הברית (אחה"צ שעון ישראל), ונדון בו אז.

הנה כמה מהטריילרים היותר מסקרנים שהוצגו הלילה בסופרבול:

"משימת בלתי אפשרית 6"

כריסטופר מקווארי, שעשה עבודה נהדרת בבימוי "משימה בלתי אפשרית 5", חוזר לשתף פעולה עם טום קרוז (הוא ביים אותו גם ב"ג'ק ריצ'ר" הראשון והמוצלח). לראות סרט אקשן חדש של טום קרוז נהיה דומה לצפייה בסרט של ג'קי צ'אן: קרוז אוהב לעשות בעצמו את רוב הפעלולים ולכן הטריילר בעיקר מציג את קרוז במצבים סכנה שאנחנו יודעים שהוא באמת היה בהם, והאמת זה די מרשים. בדקה 2:11, למשל, תראו את פעלול הקפיצה מגג לגג שהשתבש ובמהלכו שבר קרוז את הקרסול שלו, דבר שהשבית את ההפקה למשך כמה שבועות. זה מבין הטריילרים שפורסמו בינתיים מהסופרבול, זה החביב עליי:

"עולם היורה 2: נפילת הממלכה"

הבלוקבאסטרים הקיץ בסימן נפילה: "משימה בלתי אפשרית" קיבל את כותרת המשנה Fallout. "עולם היורה" קיבל את כותרת המשנה "Fallen Kingdom". תחושת קריסה באימפריה האמריקאית? הנה סרט ההמשך ללהיט הענק שביים קולין טרבורו, שהוחלף כאן על ידי חואן אנטוניו באיונה. 21.6 בארץ:

"גורד שחקים"

זה "המגדל הלוהט" פוגש את "מת לחיות" פוגש את "דה רוק עם רגל אחת". הפעלול בסוף? טום קרוז היה עושה אותו בלי מסך ירוק.

"מקום שקט"

ג'ון קרסינסקי מביים את עצמו ואת אמילי בלאט בסרט אימה מסקרן על משפחה שצריכה להיות בשקט מוחלט כי יש שם בחוץ מפלצות שצדות בני אדם לפי סאונד. 5.4 בארץ:

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “כותרות היממה: גיירמו דל טורו הבטיח לעצמו אוסקר; הסופרבול חשף את "משימה בלתי אפשרית 6", "עולם היורה 2", ועוד”

  1. hamlet 5 פברואר 2018 ב - 11:47 קישור ישיר

    דל-טורו על בימוי
    שלושה שלטים-הסרט


השאירו תגובה