03 פברואר 2019 | 19:29 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

יממה של פרסים: אלפונסו קוארון בגילדת הבמאים, עלמה הראל בסאנדאנס, "ספיידרמן" ועוד

שלושה מסרטי סאנדאנס (מימין): "בריטאני רצה מרתון", "להפיל את הבית", "האני בוי" של עלמה הראל

עוד שלושה שבועות לאוסקרים ועונת הפרסים נכנסת להילוך הכמעט סופי. המון פרסים חולקו ביממה האחרונה, חלקם רלוונטיים לעונת האוסקרים הנוכחית, חלקם יהיו רלוונטיים לעונת האוסקרים הבאה.

1.

אלפונסו קוארון זכה הבוקר בפרס גילדת הבמאים (DGA) על בימוי "רומא". מבחינה סטטיסטית זה פחות או יותר מבטיח לו גם את האוסקר על הבימוי. זה גם ממשיך את הרצף שלו: הוא זכה בפרס הבימוי גם בגלובוס הזהב וגם בטקס בחירת המבקרים. השאלה שתישאר עכשיו פתוחה היא האם הזכייה שלו באוסקר על הבימוי גם תבטיח ל"רומא" גם זכייה בקטגוריית הסרט הטוב ביותר. או שמא ל"הספר הירוק" יש עדיין סיכוי להפתיע ולזכות.

ובכל מקרה, אל תנעלו עדיין את הימורי האוסקרים שלכם כי בעוד שבוע יחולקו פרסי הבאפט"א, ושם נוכל לגלות מה אומרים המצביעים הבריטיים, שאולי יתנו דחיפה ל"המועדפת" או ל"רפסודיה בוהמית".

עוד זוכים בפרסי גילדת הבמאים הבוקר:

"שלושה זרים זהים" זכה בפרס הבימוי התיעודי (במאי: טים וורדל).

בו ברנהם זכה בפרס בימוי סרט ביכורים על "כיתה ח'".

(כלומר, בראדלי קופר, שהיה מועמד גם לפרס הגדול וגם לפרס סרט הביכורים על "כוכב נולד", הפסיד פעמיים. באמת מדהים איך הסרט הזה מועמד לכל אבל לא מצליח לזכות בכלום).

זה היה טקס טוב לקומיקאים. חוץ מהזכייה של ברנהם, המוכר כסטנדאפיסט ורק אחר כך כבמאי, גם בן סטילר זכה בפרס על בימוי המיני סדרה "בריחה מדנמורה" וביל היידר זכה בפרס על בימוי הסדרה שלו, "בארי".

ספייק ג'ונז זכה בפרס גילדת הבמאים לבימוי פרסומות עבור הפרסומת הזאת לאפל. אנדרסון .פאק שר, FKA Twigs רוקדת.

אפרופו פרסומות: הלילה הסופרבול. מחר יהיו הרבה פרסומות חדשות.

2.

פסטיבל סאנדאנס ננעל אתמול בטקס חלוקת פרסים לסרטים שבשלב הזה עדיין אלמוניים. לפני שנה סרטי התעודה "שלושה זרים זהים", "Minding the Gap", "מחוז הייל, הבוקר, הערב" ו"על אבות ובנים" זכו בםרס זה או אחר בערב הנעילה של סאנדאנס, וכיום שלושת האחרונים ברשימה מועמדים לאוסקר והראשון מביניהם זכה בלילה בפרס גילדת הבמאים.

הסיפור הגדול מסאנדאנס השנה הוא מסע הקניות בן 50 מיליון הדולר שעשתה אמזון בפארק סיטי. אחרי שנה חלשה של אמזון, הצוות של אמזון הגיע לסאנדאנס ברשות מנהלת תחום הקולנוע החדשה של שירות הסטרימינג, ג'ניפר סאלקי, שהגיעה בחיפוש אחרי להיטים, ועם פנקס צ'קים פתוח לקנות אותם. בכמה מהמקרים, סיפרו אנשים המקורבים למכירות, הצוות של אמזון ניצח בהתמקחות את הצוות של נטפליקס, בין השאר כי אמזון מציעים גם חלון הפצה בבתי הקולנוע כחלק מההסכם שלהם.

וכך, להבדיל מהסרטים שזכו בפרסים מטעם חבר השופטים, הזוכים האמיתיים של סאנדאנס הם הסרטים שנקנו להפצה, ושעשויים להפוך ללהיטים העצמאיים הגדולים של השנה הקרובה (כמו קרה עם "מנצ'סטר ליד הים", "כיתה ח'", "חולי אהבה" ו"ללא עקבות" בשנים הקודמות).

מהנקודה המקומית: הבמאית עלמה הראל הגיעה לסאנדאנס עם הסרט העלילתי הראשון שלה, "Honeyboy", פרויקט משותף שלה עם שיאה לבוף, המבוסס על זכרונות ילדותו (אל תתבלבלו עם "Honeyland", סרט תיעודי על כוורנים שהיה הזוכה הגדול בתחרות התיעודית הבינלאומית). הראל זכתה על הסרט בפרס החזון, וגם הסרט הזה נקנה על ידי אמזון.

הזוכים:

הפרס הגדול (דרמה): "חנינה"

פרס הקהל: "בריטאני רצה מרתון"

בימוי: ג'ו טלבוט, "השחור האחרון בסן פרנסיסקו"

הפרס הגדול (דוקו): “One Child Nation”

פרס הקהל: "להפיל את הבית" (על המירוץ לקונגרס של אלכסנדרה אוקזיו-קורטז, בקרוב בנטפליקס).

כל השאר הפרסים.

חוץ מחביב הקהל "בריטאני רצה מרתון", אמזון הימרו גם על "לייט נייט", שמסתמן כלהיט הגדול של הפסטיבל: סרט שכתבה מינדי קיילינג בו היא גם מככבת למד אמה תומפסון, שמגלמת מנחת תוכנית אירוח ותיקה והתסריטאית שמנסה לעזור לה להציל את משרתה.

3.

פרסי גויה חולקו הלילה במדריד. הסרט הזוכה הוא "צ'מפיונס", שביים חאווייר פסר, שהיה נציג ספרד לאוסקרים והלהיט הגדול ביותר של ספרד השנה, ובכלל. בגלל הפופולריות העצומה של הסרט היו שחשבו שאין לו סיכוי לזכות, אבל הוא זכה. עם זאת, המתחרה הגדול שלו, "The Realm", קטף את רוב הפרסים הגדולים בטקס.

4.

"ספיידרמן: ממד העכביש" היה הזוכה הגדול של פרסי האנני, האוסקר של האנימציה. יזכה גם באוסקר.

5.

"רפסודיה בוהמית" ו"המועדפת" זכו בפרסי אגודת העורכים האמריקאית. לא אתפלא אם "רפסודיה בוהמית" יזכה באוסקר על העריכה.

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה