06 ינואר 2010 | 09:30 ~ 12 תגובות | תגובות פייסבוק

אקורדים צורמים

צריך להוריד את הכובע בפני מרב יודילוביץ' שחשפה אתמול את הסיפור המבעית על פסטיבל הקולנוע באילת שיוזם יורם גלובוס. אדייק: העובדה שגלובוס יוזם פסטיבל באילת אינה רעה או מזעזעת. להפך, היא מבורכת. לו היה גלובוס משכנע גופים פרטיים (אל על? ארקיע? התאחדות המלונות?) ותקציבי עירייה ותיירות להשקיע בפסטיבל כזה – למרות התיוג הקרתני שלו כ"קאן באילת" – ואילו היה משקיע גם מכיסו, זה היה יכול להיות ניסיון מעניין. אגב, ניסיון שכבר נוסה ונכשל בעבר, ולא ברור למה הבהלה לנסות אותו שוב, במקום לנסות לחזק פסטיבל קיים עם קשריו של גלובוס, אבל ניחא, נגיד שמעניין היה לנסות אותו שוב (בהנחה שימצאו איפה להקרין סרטים בילת: יש רק בית קולנוע – כלומר, מרתף קולנוע – אחד באילת). אבל החוצפה היא שגלובוס פונה למשרדי ממשלה לגיוס 20 מיליון שקלים ליוזמה שלו, ועל פי הדיווח של יודילוביץ' במקום לטרוק לו את הדלת בפרצוף, הם מקבלים אותו לישיבות ודנים בהצעה שלו. 20 מיליון שקל לפסטיבל? מי כאן השתגע? ויודעים מה, אם פתאום יתברר שנמצאו 20 מיליון שקל פנויים למימון המדינה לפסטיבלים, שיחולקו בבקשה לפסטיבלים הקיימים והוותיקים בירושלים ובחיפה, במקום לממן גחמות פרטיות תוך הסתנוורות מאבק כוכבים פוטנציאלי. יקימו נא גלובוס וראש עיריית אילת פסטיבל במימון עצמאי, יקיימו אותו מספר שנים ואז יפנו לקבלת תמיכה ממועצת הקולנוע (גילוי נאות: אני חבר בה, והזעזוע שאחז בי למקרא הידיעה הזאת מגיע גם מהמקום הזה, של מה שעשוי להיות מחטף עוקף מועצה), ואם יעמדו בקריטריונים ובתנאי הסף יקבלו תמיכה.


===========


ויה סטיבי בתגובות: ענף המלחינים באקדמיה האמריקאית זרק לפח כמות נכבדת למדי של פסקולים שנפסלו מהתמודדות על האוסקר בקטגוריית הפסקול המולחן. רוב הפסילות הן על שימוש מופרז בשירים, או שימוש בקטעים שלא נכתבו במקור לסרט. בין הנפסלים: קרן או וקרקט בורוול על "ארץ יצורי הפרא", טי-בן ברנט על "Crazy Heart" (שני אלה עדיין יוכלו להתמודד בקטגוריית השיר המקורי), ג'ייסון שוורצמן על "אנשים מצחיקים", ערן ברון כהן על "ברונו", ניקולס הופר על "הארי פוטר והנסיך חצוי הדם", ושוב קרטר בורוול על "The Blind Side" (כך שנשאר לו רק את "יהודי טוב" כדי לקוות שהוא יזכה במועמדות). גם בריאן אינו נפסל, על הפסקול שלו ל"מבט מגן עדן" של פיטר ג'קסון, אבל למרות שגם הוא השתמש בלא מעט קטעים מתוך אלבומים שלו הפסילה היא טכנית: לאינו פשוט לא התחשק להגיש לאקדמיה את כל הטפסים והניירת הנדרשים כדי להיכנס לשקלול הזכאות. מצד אחד, איזה קול. מצד שני: איך הייתי רוצה לראות את בריאן אינו באוסקרים…

ואלה 81 הסרטים שכן עומדים בכל הקריטריונים ושזכאים להתמודד על מועמדות לקטגוריית הפסקול.


==============


תראו תראו: סם מנדס הולך לביים את סרט הג'יימס בונד הבא. האם לראשונה הבמאי יהיה חזק יותר מהמותג, או שגם מנדס ייבלע בתוך המכונה? עד כמה שאני זוכר, זו פעם ראשונה שבמאי זוכה אוסקר יביים סרט של ג'יימס בונד. ועל הדראפט הנוכחי של התסריט עובד פיטר מורגן ("המלכה", "פרוסט/ניקסון").  נשמע שבסרט הזה ג'יימס בונד הולך לשבת הרבה ולקטר כמה חייו קשים, לא?


============


ג'ון אוגוסט, התסריטאי של "צ'רלי בממלכת השוקולד", "סיפורי דגים" ו"גו", הוזמן השנה להצטרף לאקדמיה וזו השנה הראשונה שלו בתור מצביע לאוסקרים. בבלוג שלו הוא מספר על טופס ההצבע למועמדים שהגיע בדואר, על שיטת הניקוד, והדילמות של מצביע האוסקרים. מבט מעניין מבפנים.


============


ומה חשבתם, שלא יהיה "אווטאר" היום? ובכן, מתברר ש"אווטאר" לא רק צועד בדרך להפוך לסרט הקופתי בכל הזמנים, אלא שהוא שבר כבר שיאים נוספים: זה הסרט שזכה לעותק הפיראטי הכי מהר, והסרט שהגרסת הבוטלג שלו שברה את שיאי ההורדות מאתרי שיתוף קבצים. ואני חשבתי ש"אווטאר" היה אמור להיות הסרט שמביס את הפיראטים, ושעותקים פיראטיים הורסים את הסרטים בקופות, לא מזניקים אותם לראש טבלת הסרטים הקופתיים בכל הזמנים.

נושאים: בשוטף

12 תגובות ל - “אקורדים צורמים”

  1. איתן 6 ינואר 2010 ב - 10:05 קישור ישיר

    הי, אתה שיושב במועצת הקולנוע, קראת את זה ?
    http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,1019,209,43964,.aspx

    החדשות הכי עצובות שקראתי כבר הרבה זמן. שגלובוס ישקיע בזה במקום בשטויות.ושמישהו יסיים כבר את הסאגה הבלתי נגמרת שנקראת ערוץ 10. ושיתחילו לטפל כמו שצריך בערוץ 1. ושיבוא כבר המשיח (טוב, על האחרון אני מוותר).

    ============


    רוה לאיתן: הפוך: שיבוא המשיח ואז יהיה כסף לכולם. אבל לצערי למועצת הקולנוע אין סמכות על ערוצי השידור. זה משרד התקשורת ומועצת הרשות השנייה.

  2. מיכאל 22 6 ינואר 2010 ב - 10:45 קישור ישיר

    מה למנדז ולבונד? הזוי. נראה לי שזו מתיחה.

  3. עדן 6 ינואר 2010 ב - 11:15 קישור ישיר

    לפי ניקי פינק מנדז נשכר כיועץ מיוחד ועדיין לא כבמאי

  4. סטיבי 6 ינואר 2010 ב - 12:13 קישור ישיר

    לגבי מנדס, יש לזה אישור בכלל? כי בכל הידיעות שראיתי (אמש ומאז) כתוב רק בשיחות, במו"מ וכו'. לא סגור.

    אגב – גלובוס פותחים קולנועים חדשים במרכז הקונגרסים בחיפה זמן קצר אחרי שנסגרו הקודמים שלהם בגרנד קניון. מקורותיי בעיר דיווחו לי שהיו מודעות פרסום רציניות לעניין בעיתון המקומי הגדול (אך לא באלה הקטנים יותר), מתקמצנים כנראה?

  5. עמית איצקר 6 ינואר 2010 ב - 13:02 קישור ישיר

    הטריילר למאחורי הקלעים של הבוטלג של אוואטר. מעולה! יותר טוב מהסרט עצמו, זה בטוח
    http://www.youtube.com/watch?v=thsc60UTUIE

  6. צ'אק פלאניוק 6 ינואר 2010 ב - 13:26 קישור ישיר

    ראיתם את המבקר קולנוע החדש של ידיעות, סבר פלוצקר? הוא לא ממש התלהב מאוואטר

  7. דודי 6 ינואר 2010 ב - 16:20 קישור ישיר

    אוואטר סרט לא משו. נא להרגיע את ההתלהבות

  8. חיים 6 ינואר 2010 ב - 16:58 קישור ישיר

    לפי התגובות שלך ליוזמה של גלובוס הפכת משמאלן סוציאליסט לקאפיטליסט. אני בעד

    ================

    רוה לחיים: או שאני לא התנסחתי בבירור, או שאתה לא הבנת. אני בעד תמיכת המדינה באירועי תרבות ופסטיבלים. אני רק מתנגד לתמיכת המדינה במיליונרים שהוזים אירועים קיקיוניים ומופרכים, בשעה שיש אירועים אחרים כבר קיימים ושהוכיחו את עצמם, שיעשו ניסים ונפלאות עם תקציב כזה. אם גלובוס כ"כ מאמין שאילת יכולה להיות קאן – תוך התעלמות מהשאלה כמה שנים לכך לקאן להפוך לקאן – שיממן את הפסטיבל מכיסו ומכיס חבריו (או לפחות מכיס העירייה) למשך שנתיים ויראה לנו איך נראה החזון שלו, ואז שיבוא לבקש תמיכה על סמך הישגיו. וממילא, זה מה שמחייבים הקריטריונים של משרד התרבות לתמיכה בפסטיבלים.

  9. במחשבות 6 ינואר 2010 ב - 20:12 קישור ישיר

    20 מליון שקל?

    שווה ל100 סרטים עצמאיים. מדכא.

  10. אביב 7 ינואר 2010 ב - 8:09 קישור ישיר

    זה בכלל התפרסם בהארץ עוד לפני ynet
    סתם נתת להם קרדיט…

    http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,636,209,43975,.aspx

  11. אוריה 7 ינואר 2010 ב - 17:59 קישור ישיר

    סרטים מצליחים באמת קופתית מצליחים במקביל גם בפיראטיות. חוסר הצלחה בפירטיות שווה בהכרח גם חוסר הצלחה בקולנוע. אני מאלה שבאמת מאמינים שהצלחה בקולנוע והצלחה בהורדות הלא-חוקיות תלויים אחד בשני וביניהם קשר ישיר.

  12. ערן 7 ינואר 2010 ב - 20:44 קישור ישיר

    פסטביל קאן זה שם בצרפת .כאן זה כאן !וכאן(קקה) אילת צריך להגיע למבקר המדינה.20 מליון שח אלוהים ישמור


השאירו תגובה