21 ינואר 2010 | 17:09 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

"למעלה" באוויר

פסטיבל ברלין פרסם את רשימת הסרטים המשתתפים בפורום הקופרודוקציות, ויש שם לא מעט פרויקטים ישראליים, הנמצאים בשלב טרום הפקה ושמגיעים לברלין לחפש תמיכה אירופית לתקציבם. במסגרת הראשית נמצאים "הירושה", סרט הבכורה כבמאית של היאם עבאס, ואת "בית לחם" של יובל אדלר. בקטגוריית שוק הטלנט-קמפוס מופיעים גם פרויקטים של טל גרניט ועמיאל ליבנה. אם מישהו יכול להוסיף פרטים על הפרויקטים האלה, אשמח לדעת עוד עליהם.


============


"אווטאר", "לחנך את ג'ני", "פרשס", "תלוי באוויר" ו"The Hurt Locker". אלה הסרטים המועמדים לבאפט"א, כפי שהתפרסמו הבוקר. המירוץ שאנחנו כבר מכירים, בלי הפתעות. מי יהיו המועמדים אנחנו כבר יודעים. עכשיו צריך להתחיל לראות מי יהיו הזוכים. בכל זאת, נקודה למחשבה: העובדה שניל בלומקמפ מועמד לבאפט"א על בימוי "מחוז 9 " (למרות שהסרט עצמו לא מועמד) עשויה לרמוז שכרגע ל"מחוז 9 " יש יותר סיכוי להשתחל לעשירייה באוסקר מאשר ל"Nine".


============


ב-7 במרץ יש סיכוי ששלדון טרנר יזכה באוסקר, יחד עם ג'ייסון רייטמן, על התסריט המעובד הטוב ביותר ל"תלוי באוויר". וזאת למרות שטרנר ורייטמן לא רק שכנראה מעולם לא עבדו יחד, הם גם לא ממש מדברים זה עם זה, ורייטמן מנסה ככל יכולתו להקטין את נוכחותו של טרנר מהדיבור על הסרט. אלה סיפורי הפולקלור שהוליווד תמיד מלאה בהם, בייחוד במצב הקיים בו לא מעט תסריטאים משכתבים תסריטים, ואז מישהו צריך ללכת ולבדוק מה בדיוק היתה ההשפעה של כל אחד מהם על התסריט הגמור. סכסוך מפורסם כזה היה כשקוונטין טרנטינו ורוג'ר אייברי זכו יחד באוסקר על כתיבת "ספרות זולה". השניים אמנם התחילו לעבוד יחד, אבל רבו וניתקו מגע, אבל הקרדיט נשאר. "הלוס אנג'לס טיימס" מציג שלושה סרטים ממירוץ האוסקרים הנוכחי, שהתקיים איזשהו מאבק קרדיטים מאחורי הקלעים. הכי בולט הוא המאבק בין טרנר ורייטמן. רייטמן כתב את התסריט לבד, אבל כבר היה עיבוד קודם לאותו ספר מאת טרנר, וכנראה שרייטמן השתמש בכמה אלמנטים שהיו קיימים בדראפט של טרנר. סיפור שני הוא הניסיון של הארווי וויינסטין לדחוק את הקרדיט של מייקל טולקין מהרולר של "Nine", ולהשאיר שם את אנתוני מינגלה ככותב ראשי. וזאת למרות שטולקין כתב את הדראפטים הראשונים של התסריט בצמוד עם הבמאי רוב מרשל. ומינגלה עשה רק שכתוב אחד של התסריט לפני שמת. טולקין ומרשל התסכסכו סביב הנושא הזה וניתקו מגע, וטולקין – שבאופן אירוני עסק בנושא דומה לזה בתסריט שלו ל"השחקן" – פנה למשפחתו של מינגלה כדי לפתור את הסכסוך. ומתברר שלקמרון היתה תסריטאית שעובדת במשרד שלו שעזרה לו בכתיבת "אווטאר", אבל אין לה קרדיט בכתיבה, אלא רק כשותפה להפקה, וקמרון יפיק תסריט פרי עטה. האמת, זה סידור די נפוץ בחברות הפקה, לא עד כדי כך יוצא דופן.


========


בשורה טובה: "The Blind Side", המגה-להיט של סנדרה בולוק (עליו היא עוד עשויה לזכות באוסקר, מי יודע), יגיע גם יגיע ארצה ב-1.4.


============


סרט הזה נורא מסקרן אותי: סטיבן סודרברג ביים סרט תעודי, שיוצג השבוע בבכורה בפסטיבל סלאמדאנס, על ספולדינג גריי, השחקן והמונולוגיסט שמת – כנראה התאבד – לפני שש שנים. אני מת על שלושת סרטי ההופעה של גריי – "שוחה לקמבודיה" שביים ג'ונתן דמי, "מפלצת בקופסה" שביים ניק ברומפילד ו"האנטומיה של גריי" שביים סודרברג (לורי אנדרסון ודיוויד בירן הלחינו את עבודותיו), וסודרברג מציג את הסרט שלו כ"המונולוג האחרון שלו".


============


רוג'ר איברט אירגן בבלוג שלו פסטיבל סרטי גאי מאדין.


===========


ועוד קצת "אווטאר": הנה סקירה של עשרה ספרי מדע בדיוני שאולי השפיעו על בניית העולם והעליל של "אווטאר". והנה הפנדורפדיה, אנציקלופדיית "אווטאר" בהתהוות.


=============


זהו. קונן אובריאן בחוץ. הוא יקבל 32 מיליון דולר פיצויים. הצוות שלו עוד 12 מיליון דולר (רגע, נדייק: המפיק שלו יקבל 4.5 מיליון דולר, ושאר 200 האנשים בצוות התוכנית יתחלקו ב-7.5 מיליון דולר). הכי מדהים: אן.בי.סי מעדיפה את קווין יובנקס על פני מקס וויינברג. לא מבין. ויס כבר מפמפמים את הפרומואים: ביום שלישי (26.1) ב-20:45 תשודר התוכנית האחרונה של קונן בתור מנחה ה"טונייט שואו", אחרי שבעה חודשים באוויר. בתוכנית, שתשודר מחר באמריקה, יתארחו וויל פרל, טום הנקס וניל יאנג. האמת, אם הייתי יס, הייתי מארגן תוכנית ספיישל של כל המונולגים של אובריאן בשבועיים האחרונים. מעין "ספיישל פיטורים", שמכיל כמה רגעים די מבריקים של קומדיה, וסאטירה אנטי תאגידית, ושלל בדיחות שנוגסות ביד שמאכילה אותן. כמו למשל הרגע הזה, מהתוכנית של אמש, בו קונן מחליט שהוא מציג דמויות חדשות לתוכנית, שהן לא ממש מצחיקות, אלא בעיקר יקרות מאוד לאן.בי.סי.


=============


לידיעת אלון נוימן ודרור קרן: קולותיכם מופיעים בסוף סרטון הפרומו שפיקסאר מפיצה באינטרנט לקדם את "צעצוע של סיפור 3 " בגרסותיו המדובבות.



ואפרופו פיקסאר: האם "למעלה" באמת יצליח להיות אחד מעשרת הסרטים המועמדים לאוסקר, או שלמרות הרחב הקטגורייה לעשרה סרטים עדיין יתברר שהגווארדיה ההוליוודית היא אנטי-אנימציה (ולכן יצרה את קטגוריית סרט האנימציה בתור גטו, כדי שלא יקרה שוב מה שקרה ב-1992 כש"היפה והחיה" היה מועמד לפרס הסרט, וגזל מקום של סרט שמשתתפים בו שחקנים בשר ודם). "למעלה" מועמד לארבעה פרסי באפט"א – סרט אנימציה,מוזיקה, סאונד ותסריט מקורי (בגלובוס הזהב הוא זכה בשני הפרסים הראשונים). אני מניח שהוא יהיה מועמד לאותן ארבע קטגוריות גם באוסקרים (בגלל שקטגוריית הסאונד באוסקר מפוצלת לשניים יש סיכוי שהוא יהיה מועמד לחמש קטגוריות), נשאלת השאלה האם תהיה לו גם קטגורייה שישית, של הסרט הטוב ביותר. לי יש תחושה נורא חזקה שהוא יהיה בסוף בחוץ. אינטואיציה. אבל פרשני האוסקר האמריקאים, שגם מדברים בפועל עם מצביעים ולא פועלים רק על סמך אינטואיציות, משכנעים שהסרט יהיה מועמד, ובזאת יהיה סרט האנימציה הראשון מאז "היפה והחיה" שהיה מועמד לאוסקר. "למעלה", אגב, נמצא לצפייה בדף הסמוך לי. כמו "אווטאר", גם הוא מתרחש בג'ונגל.


==========


ואם אתם באמריקה וקוראים את הבלוג הזה הנה ניסוי מעניין של יו-טיוב: חמישה סרטים עצמאיים – שלושה מהם יוקרנו השבוע בפסטיבל סאנדאנס – יוצעו ממחר לצפייה בתשלום ביו-טיוב. כלומר, שהבכורה שלהם תהיה באינטרנט לפני פסטיבל סאנדאנס. א) מעניין איך תהיה איכות ההקרנה. ב) מתי מתי מתי האינטרנט הזה כבר יהיה גלובלי ולא חסום בין מדינות?

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “"למעלה" באוויר”

  1. גיל, אטלנטה 21 ינואר 2010 ב - 17:39 קישור ישיר

    לגבי "מתי מתי מתי האינטרנט הזה כבר יהיה גלובלי ולא חסום בין מדינות?" — לצערי הרב, המבצע של סינמסקופ על "מסעות גיימס בארץ הקודש" באתר של אורנג לא ניתן היה למימוש בארה"ב (מאוד רציתי לראות אותו, גם בזכות הפירגון שלך, יאיר). למעשה, אשת קשרי הלקוחות של אתר אורנג כתבה לי אתמול ש "לא ניתן לצפות בסרטים וסדרות באתר orange time מחו"ל."

  2. איתן 21 ינואר 2010 ב - 20:15 קישור ישיר

    הי, אודרי טוטו מועמדת ל – Bafta.ו"קוקו לפני שאנל" מועמד לעוד 4 פרסים נוספים. נראה לך שטוטו יכולה להשתחל לרשימת המועמדות הסופית של האוסקרים? הסרט כבר יצא בארה"ב, והולך לא רע (יחסית לסרט זר), וטוטו כבר מוכרת מסרטים קודמים. ואולי גם מועמדות על תלבושות ?

    קשה לי להאמין שטוטו תזכה (נראה לי שזה די בכיס של מריל סטריפ, לא?), ומצד שני, האוסקר כבר הלך לשחקנית צרפתיה, ולא כל כך מזמן (מריון קוטיאר, על "החיים בורוד").

    הסופשבוע הזה הולך להיות לי עמוס. יש את החדש של איסטווד. ויש עוד שני סרטים בבכורות שאני רוצה לראות. יהיה מעניין.

  3. מיכאל 22 21 ינואר 2010 ב - 20:45 קישור ישיר

    'ממזרים חסרי כבוד' לשלטון ולאוסקר!

  4. רותם 22 ינואר 2010 ב - 1:03 קישור ישיר

    אני בעד הסרט "קוקו לפני לנו" 🙂
    ונראה לי שבמקרה של ניין הם רבים מי לא יקבל את הקרדיט לזוועה הזו לא?

  5. Eran 23 ינואר 2010 ב - 1:11 קישור ישיר

    הזוכה באוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר צריך להיות אווטאר, לא?

  6. James27Henrietta 6 יולי 2010 ב - 11:06 קישור ישיר

    I propose not to hold off until you get enough amount of money to buy different goods! You can take the mortgage loans or just auto loan and feel yourself fine


השאירו תגובה