הופה, "עג'מי" בשורט-ליסט לאוסקר!
האם "עג'מי" יהיה הסרט הישראלי השלישי ברציפות שיהיה מועמד לאוסקר? למרות שהייתי סקפטי, הערב הסרט קפץ מדרגה ועלה לשלב ההצבעה הבא בתחרות על קטגוריית הסרט הזר. מבין 63 הסרטים שהוגשו לאקדמיה, עלו תשעה סרטים לשלב ההצבעה הבא, ממנו יבחרו חמשת המועמדים הסופיים. התשעה הם:
– "סרט לבן", מיכאל האנקה (גרמניה)
– "נביא", ז'אק אודיאר (צרפת)
– "עג'מי", סקנדר קובטי וירון שני (ישראל)
– "שמשון ודלילה", וורוויק תורנטון (אוסטרליה)
– "הסוד שבעיניך", חואן חוסה קאמפנלה (ארגנטינה)
– "העולם גדול והגאולה מעבר לפינה", סטפן קומנדרב (בולגריה)
– "קלין", ארמק טורסנוב (קזחסטן)
– "חורף בזמן מלחמה", מרטין קולהובן (הולנד)
– "חלב הצער", קלאודיה יוסה (פרו).
שמעו, ברשימה הזאת ל"עג'מי" יש סיכוי ממש טוב להגיע לחמישיה. הקרב עדיין יהיה בין "סרט לבן" ו"נביא", כשאני מעריך ש"סרט לבן" כרגע הוא המוביל לזכייה, ואם תהיה הפתעה היא תבוא מהכיוון של הסרט ההולנדי.
אל תזלזל בסרט הפרואני זוכה דב הזהב. אבל לפי דעתי זאת הולכת להיות השנה של הנקה!
החדש של ארי פולמן:
http://www.slashfilm.com/2010/01/20/first-look-the-congress-the-animated-sci-fi-adaptation-from-waltz-with-bashir-director-ari-folman/
הופה אינדיד
כיף לראות שמתגמלים עבודה טובה. אני גם לא מאמין שעג'מי יזכה אבל הוא בטוח יהיה בחמישיה. ואני בעיקר שמח שמתעלמים מהסרט המביך של אלמודובר.
שלושה מועמדים לגלובוס הזהב לא נכנסו לתשיעית האוסקר הזו. נקוה שגם הזוכה בגלובוס לא יהיה המנצח באוסקר. כנראה שהגלובוס מחפש שמות בומבסטים כמו אלמודבר בעיקר כדי לעשות לעצמו יחסי ציבור, בעוד שהאוסקר לא עושה חשבון לאף אחד. הכל פתוח. בהצלחה לעג`מי, אולי טוב שלא זכה בגלובוס כי עכשיו הוא יהיה אנדר דוג.
איזה כיף!
לסטיבי: תודה על הלינק. זה נראה מקסים, אבל ראית בתגובות את התהייה המשעשעת של cdb לגבי האימג'? הם כנראה חשפו משהו לא ממש גמור…
לא הייתי פוסל את סיכוייו של עג'מי. בקטגוריה הזו יש המון הפתעות כתוצאה משיטת ההצבעה המיוחדת. במובנים רבים, עג'מי יותר מרגש מבופור ומואלס עם באשיר (שאני חושב שמקביל לסטטוס שבו הסרט הלבן הוא השנה) ולכן יש סיכוי שהוא ייגבר. אני דווקא צופה שהמתחרה הגדול שלו הוא נביא של אודריאר.
ליאור – יש הבדל אחד מרכזי בין "הסרט הלבן" לבין "ואלס עם באשיר". הבמאי.
בשנה שעברה, "ואלס עם באשיר" היה פייבוריט לזכייה, אבל אף אחד בעולם ידע מי זה ארי פולמן לפני כן (שלא כמו עכשיו, ע"ע הלינק המעניין שסטיבי הביאה). השנה, "הסרט הלבן" הוא הפייבוריט לזכייה, ומיכאל האנקה מגיע עם רזומה ארוך מאחוריו, בחלקו ידוע ומוכר גם בארה"ב. "מחבואים" הוצג גם בארה"ב, והיה גם את הרימייק ההוא ל"משחקי שעשוע". כך שאני עדיין חושב ש"עג'מי" יהיה מועמד, ויקבל הרבה כבוד (הוא יוצא בהפצה מצומצמת בארה"ב בפברואר), אבל "הסרט הלבן" יזכה.
ואולי עגמי הוא באמת סרט נורה מוצלח [כמו שנדמה להרבה אנשים בארץ].
הבשורה המשמחת היא שחלק גדול מהסרטים ברשימה כבר נקנו להפצה: "חלב הצער", "שמשון ודלילה" ו"הסוד שבעיניים" שיעלה לאקרנים לקראת סוף פברואר. גם “העולם גדול והגאולה מעבר לפינה”, נרכש להפצה, למרות שעדיין אין לו שם עברי סופי (השם הוא מה שיאיר בחר לקרוא לו, ודווקא נראה מתאים ביותר) 🙂
וכמובן גם "סרט לבן" ו"נביא"….אבל זה היה ידוע לכולם 🙂
איייייזה סרט משעמם זה "חלב של צער". מה שכן, "העולם גדול וכו וכו" די מקסים ועל פניו מאוד מתאים לסרטי הסבתות של קולנוע לב שהקטגוריה הזאת כל כך אוהבת.
אני אומר: עג'מי בפנים.
בפעם המיליארד –
עג'מי, או כל סרט אחר שאיננו מציע שום פיתרון להררי הסבל שהוא מגבב –
לא יזכה בפסלון התועמלנים מקליפורניה.
אני לא מדבר על פיתרון אמת,
אלא על כל פיתרון שהוא,
אפילו צבוע ושטחי כמו הטיפשות האוואטרית.
==========
רוה לעייף: אז על פי התובנה הזאת גם "סרט לבן" ו"נביא" לא יזכו. דווקא מעניין.
לדעתי עג'מי, על אף כל הטרגדיות שבו, דווקא כן מכיל אופטימיות ופוטנציאל לפתרון. אבל זה לא מוגש בצורה הרגילה שהגיבור בא ומציל כולם.
כוכבי הסיפור הם בני אדם אנושיים, ולא "רשעים חסרי מצפון" שרוצים לפגוע אחד בשני – זה ממש לא מסר פסימי של יאוש. הפתרוןמסר הוא שיש נקודות מבט שונות וכדאי לנסות להתבונן קצת מעבר למבט האישי הצר.
כולל נביא והסרט הלבן. עג'מי ביי פאר מרתק מכולם, ומקורי יותר בשיטת המשחק והתסריט המאולתר. הסרט הלבן הוא פצצת שעמום, מאוד מכובד, מאוד אפי-גרמני-פנימי, מאוד "לא האנקה" (שבגללו הוא יזכה בפרס, כי אוסקר הוא עניין של "מי ראוי", ולא איזה סרט ראוי).
נביא טוב מאוד, סוחף – ועדיין לא טוב מספיק כמו עג'מי.
כמו שהיה ברור מהשניה שעג'מי הסתיים בצפיה הראשונה, זו תהיה הפתעה גדולה אם הוא לא ייכנס לחמישיה. מאוד גדולה. סרט מלא-מלא-מלא בעיות, אבל סרט כביר. לא ברור לי הקטן איך לא הרשתם את זה מיידית.
מצד שני-יאיר לא מחזיק ממנו אפילו בתור הסרט הישראלי הטוב של השנה ("סיפור גדול", לא?), אז אולי אני טמבל שלא מבין כלום.