בדרך לאוסקר: מה הלאה?
עכשיו שגלובוס הזהב מאחורינו – עם רייטינג לא רע לאן.בי.סי עם 14 מיליון צופים, ועלייה ביחס לשנה שעברה – מה קורה הלאה עם הדרך לאוסקרים? כזכור, המירוץ לאוסקרים הוארך קצת בגלל אולימפיאדת החורף בוונקובר, שדחקה את האוסקר ל-7 במרץ (במקום סוף פברואר). אבל יש כמה תחנות משמעותיות בדרך לשם.
מחר (21 בינואר): מתחיל פסטיבל סאנדאנס. לא קשור ממש לאוסקרים, אבל זה המקום בו עיתונאים אמריקאים פוגשים מפיקים, יוצרים ואנשי אולפנים ויכולים לאמוד דרכם מה הלך הרוח של מצביעי האוסקר עצמם, שמילאו באחרונה את טפסי המועמדויות.
מחר (21 בינואר): פרסום המועמדויות לבאפט"א, פרס האקדמיה הבריטי. מאז שהבריטים העבירו את פרס הבאפט"א לפני האוסקרים הוא הפך בעיני לחזאי אוסקרים מוצלח יותר מאשר גלובוס הזהב. אנגליה היא המדינה השניה עם הכי הרבה חברי האקדמיה אחרי ארצות הברית, כך שלא מעט ממצבעי הבאפ"א הם גם מצביעי אוסקר (למעשה, קראתי פעם – לא יודע אם זה נכון – שבלונדון יש יותר חברי אקדמיה המצביעים לאוסקר מאשר בניו יורק, ובמקום שני אחרי לוס אנג'לס). בשעה שהאמריקאים חושבים שמירוץ האוסקרים בקטגוריית השחקנית הוא דו-קרב בין מריל סטריפ לסנדרה בולוק, אלה דווקא המצביעים הבריטיים שעשויים לדחוף קדימה את קארי מוליגן מ"לחנך את ג'ני" לזכייה.
23 בינואר: מועד סגירת ההצבעה למועמדים לאוסקר, וגם טקס פרסי גילדת השחקנים (SAG). בגלל שקטגוריות המשחק (סטיפ/בולוק, קלוני/ברידג'ס) עדיין צמודות, לפרס הזה יש חשיבות. השחקנים מהווים את הקבוצה הגדולה ביותר מבין חברי האקדמיה.
24 בינואר: פרסי גילדת המפיקים.
30 בינואר: פרסי גילדת הבמאים. באופן היסטורי, עם די מעט יוצאי דופן, מי שזוכה בזה יזכה באוסקר על הבימוי וגם באוסקר על הסרט. בגלל שהמירוץ קמרון/ביגלו די צמוד, זה פרס חשוב ומשפיע. זה המקום שבו יתברר האם קתרין ביגלו תעשה היסטוריה ותהייה האשה הראשונה שתזכה באוסקר על בימוי.
2 בפברואר: הכרזת המועמדויות לאוסקר (15:35 שעון ישראל).
20 בפברואר: מתחילה ההצבעה לאוסקר, עם טפסי הצבעה חדשים הדורשים מהמצביעים לדרג על פי היררכיה את עשרת הסרטים המועמדים לפרס הסרט.
21 בפברואר: חלוקת פרסי הבאפט"א בלונדון.
2 במרץ: נעילת ההצבעה לאוסקר.
7 במרץ: טקס האוסקרים. לייב בלוג של "סינמסקופ" כל הלילה. ספוילר: "אווטאר" יזכה.
נראה לי, יאיר, שלא היית ממש מרוכז כשהקלדת את הפוסט האחרון –
"האמריקאים חושבים שמירוץ האוסקרים בקטגוריית התסריט הוא דו-קרב בין מריל סטריפ לסנדרה בולוק" – התסריט?
סטיפ/בולוק? (צ"ל סטריפ)
הקבוצה הגדולה ביותר מבין חרי האקדמיה? (צ"ל חברי)
מי שזוכה בזכה יזכה באוסקר? (צ"ל מי שזוכה בזה, לא?)
קודם כל, בהמשך לאיתי: התכוונת כנראה לקטגוריית המשחק. ואני עדיין לא רואה את קארי מאליגן עוקפת את מריל סטריפ וזוכה באוסקר. היא כנראה תהיה מועמדת. אבל לא תזכה.
שנית: כבר כמה ימים אני מחפש בלו"זים השונים באינטרנט, ולא מצליח למצוא את הלו"ז של בחירת הסרט הזר. מתי מתפרסמת רשימת ה-9, שמתוכם ייבחרו ה-5 ? כרגע אני מהמר שהאנקה ייקח, ואם לא הוא, אז "נביא", אבל אולי "עג'מי" יכול לקבל מועמדות, כי למעט מאוד סרטים יש באז.
וחוץ מזה, אותי מעניינים גם טקסי הפרסים הספרדים והצרפתים שייתקיימו בפברואר. רשימת המועמדים לסזאר תתפרסם בימים הקרובים. רשימת המועמדים לגויה התפרסמה. הם כנראה לא השתגעו על "חיבוקים שבורים". אלמודובר קיבל 5 מועמדויות: איפור, תלבושות, מוזיקה, תסריט ושחקנית (פנלופה קרוז). "אגורא" של אלחנדרו אמנבר קיבל 13 מועמדויות (אף אחד מהן לא לשחקנים הישראלים).לפרס הסרט הזר מועמדים: "ברוכים הבאים לצפון", "הכניסו את האדם הנכון", "בין הקירות", ו"נער החידות ממומביי". עוד מועמדים בולטים: "הריקוד של ויקטוריה" של פרננדו טרואבה ("התקופה היפה בחיי" שזכה בעבר באוסקר), שהוא הסרט שספרד שלחה השנה לאוסקר, מועמד ל-9 פרסים. "הסוד שבעינייך" של חואן חוסה קאמפאנלה ("הבן של הכלה") מועמד ל-9 פרסים."מפת הצלילים של טוקיו" של איזבל קוישט מועמד רק לפרס אחד (סאונד). יש מועמדות לאפקטים ל-REC 2, סרט ההמשך לסרט המפחיד ההוא (שלא כל כך אהבתי, אבל היה לו כבר רימייק אמריקאי). ויש עוד כמה מועמדים לא מוכרים.
אז סרטי שני, מה קורה עם "אגורא" ?
ומה עם איזו תגובה שלך למבול התגובות המנומקות שקבלת על הפוסט הקודם? נשמעת מאד נחרץ, היית יכול לנסות לענות ואולי היה מתפתח פה דיון מעמיק ומעניין.. מה? נעלבת ועכשיו אתה עושה ברוגז ומתעלם?
מחשבה
הרי לא כולם רואים את כל הסרטים
אז ייתכן מאוד שX שיש לו זכות הצבע
רואה שהסרט זכה בפרס בתחרות זו אחרת ולכן מצביע לו מבלי לראות
לא הייתי ממהר כל כך להמר על אווטר, בגלל שיטת ההצבעה של דירוד עדיפויות. דירוגי עדיפויות זה שיטות הצבעה שעובדות נגד הפייבוריט. פייבוריט אומנם נהנה מונטום לדירוג במקומות הראשונים, אבל "מסומן" כאיום הכי גדול לכל מי שלא רוצה שהפייבוריט יזכה. לכן כל מי שיעשה הצבעה אסטרטגית, ולא רוצה שאווטר יזכה, ימקם את המוביל במקום האחרון. ככה סרט שזוכה להרבה מספרי 2 או שלוש יהנה מעדיפות. במצב כזה אפילו ללמעלה באויר יש עוד סיכוי.
אבל גם כמובן להארט לוקר. השאלה היא איזה סרט מעורר יותר התנגדות. ההשערה שלי היא שאווטר אומנם זוכה להרבה תמיכה, אבל גם מעורר הכי הרבה התנגדות מכל הסרטים. ובמצב של דירוג עדיפויות- להיות סרט עם הרבה התנגדות זה לא טוב.
שיטת דירוג העדיפויות נהוגה גם בפרס ההוגו המוענק לספרות מדע בדיוני ופנטזיה. בתיאוריה בהחלט יכול להיווצר מצב שבו הפייבוריט זוכה בסיבוב הראשון של ההצבעה אך מפסיד למועמד שקיבל הרבה הצבעות למקום שני או שלישי, אך מנסיוני עם ההוגו זה לא קורה הרבה בפועל, והזוכה הוא לרוב זה שזכה בסיבוב הראשון. זוהי, כמובן, פונקציה של קהל המצביעים, אך התחושה הלא-מבוססת שלי היא שהתגובות השליליות לאווטאר מגיעות מחוץ להוליווד ולא מתוכה, ולכן לא אופתע אם גם אווטאר ינצח בסיבוב הראשון.
היי יאיר,
מה לגבי "ממזרים חסרי כבוד" וטרנטינו?
אתה לא חושב שבאחד הארועים שהזכרת הקודמים לאוסקר הוא יצליח לגרוף פרס חשוב מלבד שחקן המשנה הטוב ביותר שאני לא רואה סיבה שהוא לא יזכה בזה גם באוסקר.
האם יש סיבה לקוות שהמאבק על בימוי יהיה גם עם טרנטינו בנוסף לקמרון וקתרין?
עמו,
לא זכית להרבה אהבה מאבא ואמא כשהיית ילד, נכון?
Are we talking about movies or
politics?Chill out,people
Raveh,expect surprises with the
oscars
I think it's the year of the Hurt Locker
and ex Mrs. Cameron
מה עם איזה פרגון לראשון שאמר שאווטאר יזכה?
הקרב על אוסקר השחקן בין ג'ף ברידג'ס לג'ורג קלוני מזכיר את הקרב שנה שעברה בין שון פן למיקי רורק. ברידג'ס ורורק הם כוכבי עבר שהקריירה שלהם הייתה בדעיכה בשנים האחרונות, שזוהי מעין הופעת קאמבק בשבילם. שניהם מככבים בסרט עצמאי וקיבלו ביקורות טובות. שניהם זכו בגלובוס הזהב, אך עוד לא זכו באוסקר.
פן וקלוני הם שחקנים שגם ביימו, מאוד אהובים בהלוויוד ומחזיקים כבר כמה שנים קריירה יציבה. השניים גם ידועים לטוב בשל פעילות הומניטרית בארצות שונות. ולשניהם כבר יש אוסקר בבית [או שניים].
הגיוני להמר על זכייה של קלוני, אבל אני בעד ברידג'ס.
'אגוה' של אמנבר מגיע בשלהי 2010.
התכוונתי 'אגורה', בלאט…
אין, ידעתי שתכתוב בסוף שאוואטאר יזכה!
אווטאר יזכה בוודאות.הסרט הכי טוב וגם בפרס הבימוי.וכמובן בכל הפרסים שקשורים לאפקטים ויזואליים,סאונד וכו'..