26 ינואר 2010 | 15:13 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

הרס עצמי

לפני כמה ימים פרסמתי את הידיעה על הפרויקטים הישראליים שיחפשו משקיעים אירופאיים בפורום הקופרודוקציות של פסטיבל ברלין, וביקשתי מידע נוסף על הפרויקטים של טל גרניט ("מיתה טובה") ועמיאל ליבנה (תחנה מרכזית"), המוזכרים שם. וקיבלתי. ומה מתברר: שפסטיבל ברלין לא נורא נדיב עם הקרדיטים של השותפים ליצירה של הפרויקטים הנ"ל.



שרון מימון (השותף לכתיבה ולבימוי של "סיפור גדול"), הוא השותף לכתיבה ולבימוי של "מיתה טובה" (יחד עם טל גרניט), מעדכן אותי על הפרויקט שלהם:


את התסריט כתבנו שנינו, שרון מימון וטל גרניט, ואנחנו נביים אותו יחד (באתר של פסטיבל ברלין בטעות לא ציינו זאת). "מיתה טובה" הוא הפרויקט השלישי שנכתוב ונביים יחד אחרי "משכנתא" (זוכה פרס הדרמה פסטיבל ירושלים 2006) ו"להרוג דבורה" (זוכה הסרט הקצר פסטיבל חיפה 2009).

בנוגע לסדנת ה-Talent Project Market: מתוך 267 תסריטים שהוגשו מכל העולם נבחרו 11 תסריטים להשתתף בסדנה היוקרתית, אליה שנינו נוסעים. לפני יומיים הודיעו לנו כי מבין ה-11 תסריטים שהתקבלו נבחרו שלושה תסריטים מצטיינים, "מיתה טובה" ביניהם.  לשלושת הפרויקטים יוענק פרס פיתוח של 3,000 יורו.

התסריט "מיתה טובה" קיבל כבר פיתוח מקרן הקולנוע בירושלים. לפני כחודש הוצג הפרויקט בפני מפיקי תעשיית הקולנוע הישראלית במסגרת  "בסימן קריאה" שהופק ע"י שח"ם ואיגוד התסריטאים. הקאסט שלוהק: זאב רווח, רבקה מיכאלי, לבנה פינקלשטיין, אילן דר, אריה מוסקונה, רות פרחי ואילנית דדו-לנסקי.

"מיתה טובה" היא קומדיה שחורה המגוללת את סיפורם של קבוצת זקנים מדיור מוגן הממציאים מתקן להמתת חסד עצמית בכדי לעזור לחברם החולה לסיים את חייו. לאחר שהמתת החסד יוצאת לפועל בהצלחה, השמועה על המתקן הסודי רצה ברחבי הארץ ובית הדיור המוגן הירושלמי הופך למוקד לעליה לרגל.

 

d79ed799d7aad794-d798d795d791d794-7-large

זאב רווח, רבקה מיכאלי, לבנה פינקלשטיין, אילן דר, אריה מוסקונה, רות פרחי ואילנית דדו-לנסקי, באירוע הקראת התסריט ל"מיתה טובה", במסגרת "בסימן קריאה". צילום: אליו נודלמן

 

==========

 

אה, וזה מזכיר לי: "סיפור גדול" של מימון וארז תדמור, עולה מחר בצרפת במאה בתי קולנוע (תחת השם "סומו"). מתחריו בקופות שעולים לצידו הם "הנסיכה והצפרדע" של דיסני, "תלוי באוויר" של ג'ייסון רייטמן והסרטים החדשים של פרנסואה אוזון ובונג ג'ון הו.

 

==========

 

בחזרה לפורום הקופרודוקציות של פסטיבל ברלין.

 

 

גיא עפרן, התסריטאי של "תחנה מרכזית", מעדכן על הפרויקט שלו:


"תחנה מרכזית" של עמיאל ליבנה הוא פרויקט שקרן הקולנוע תומכת בו, בצירוף עם ARTE הצרפתית, והוא מספר על מאבטח בדואי שעובד בתחנה המרכזית של באר שבע בזמן שביתו עומד בפני הריסה.

האבסורד הוא שבפוסט בו שאלת על הפרוייקט כתבת גם על מלחמת הקרדיטים בהוליווד. והנה אני, שכתבתי את תחנה מרכזית,

רואה שבאתר של ברלין כתוב שעמי, הבמאי, הוא גם הכותב. אי אפשר להיות תסריטאי בימינו.

 

===========

 

יוצרים ישראלים יקרים, בבואכם לברלין אנא שוו לנגד עיניכם תמיד את דמותו של יאיר לפיד, והיזהרו במה שאתם אומרים בפני מפיקים ומשקיעים פוטנציאליים. נוהגים להפסיק בין המילים "שואה" ו"כיבוש". אנחנו במיניסטריון האמת והתעמולה העיתונאי כבר שמנו עין על הסרט עם הבדואי, שבוודאי רוצה להכפיש את המדינה ולהציג אותה כהורסת בתים של ערבים. דיבה! אנחנו נטפל ביוצרים ובקרן שהשקיעה בהם בהזדמנות קרובה. וגם אתם, אלה עם הסרט על הקשישים, אנחנו יודעים באמת מה אתם מנסים להגיד ומה המטאפורה שאתם מחביאים. "בית אבות" עלק. חושבים שאם לא תכניסו ערבים לתסריט לא נשים לב להשוואה שאתם עושים בין תעשיית המוות הנאצית לכיבוש בשטחים. ובכן, שמנו לב. אנחנו שולחים לכם את הגרסה המשוכתבת שלנו לתסריט במייל ברגעים אלה. "טוב למות בעד ארצנו" קוראים לו עכשיו. אנא התייחסותכם. ולגומא רביד, שליהק את מוחמד בכרי לסרט שואה: אנחנו מבינים טוב מאוד מה אתה מנסה לעשות, ואנחנו בדרך אליך. נעשה כאן סדר אחת ולתמיד.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “הרס עצמי”

  1. אורי ב.ד. 26 ינואר 2010 ב - 15:40 קישור ישיר

    הם לא בדרך – הם כבר הגיעו לא?
    http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,636,209,44724,.aspx
    ולחובבי נופת הצופים, ואיש הבסדר של השנה (וראש הממשלה הבא שלכם):
    http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,1141,209,44725,.aspx

    שנסע למקום אחר?

  2. ניר 26 ינואר 2010 ב - 20:35 קישור ישיר

    די באמת, זה נשמע כמו "אוי אוי אוי, המקארתיסטים האלה לא מוכנים לתת לי מליון שקל כדי שאשווה אותם לנאצים". בינתיים, "יוצרים" דמיקולו שמארגנים חרמות על ישראל עדיין מקבלים ממנה מימון ואף פרסים נאים, ואם פה ושם מתעוררת איזו מהומה זוטא כשכספי המסים שלנו מממנים תועמלן כמו אייל סיוון הרי שהוא מרוויח פעמיים: גם מקבל חותמת של "חתרן" דמיקולו וגם מקבל בסופו של דבר את הכסף.

    רק אל תאיימו עלינו "שנסע למקום אחר?" – סעו, ונראה איזה תקציב תקבלו איפה שאתם לא מכירים את הבת דודה של גרבוז והשכנה של בן-דור.

  3. איילת 27 ינואר 2010 ב - 8:33 קישור ישיר

    יופי של תגובה ניר!.

    ואני שמחה לראות שקוראי בלוג הקולנוע המעולה של יאיר,לא עומדים דום מתוח לדעותיו הפוליטיות החברתיות.

    אורי ב.ד.- באמת אל תאיים ,אם מתחשק לך תסע. מבטיחים לא לבכות.

    ויאיר, אני קוראת נאמנה של הבלוג
    ונהנית ממנו מאד.וגם אני מחזיקה מיאיר לפיד- אפס גדול.ובכל זאת מוכרחה להגיד שאני מתבאסת ביומיים
    האחרונים מתגובותיך המתלהמות.
    טחו עינך מראות ,אך אכן יוצרי סרטים
    מתחנפים למי שצריך [וחלקם שונאי ישראל במסווה של צדקנים].
    אתה חושב שמישהו עם תסריט נניח
    רחמנא ליצלן -ימני בדעותיו, או סתם
    מאוזן מאד היה זוכה לאותה תמיכה כספית?
    ואו.[שזה נושא קצת אחר] להתקבל אפילו להופיע שלא לדבר על לזכות בפסטיבלים ארופאים?
    אני מבטיחה לך שלא.אני ששלחתי תסריט מעולה לאנימציה לקרן הפיס לפני כמה שנים. נידחתי. בכלל חשבתי שהתסריט שלי מדבר על בעיות נפשיות. אבל הסימליות שבתסריט הובנה לא נכון בועדה.
    וכמו שדיווח לי אח"כ מאיר עוזיאל,[שישב בועדה]
    הוא היה התומך היחיד של הסרט.ואני הייתי בהלם. בכלל לא התכוונתי לשום דבר פוליטי.
    יש בארץ דיקטטורה חזקה בנושא תרבות ואומנות.ומי שלא מישר קו. לא נימצא שם!!

  4. שלומי 27 ינואר 2010 ב - 11:38 קישור ישיר

    אני לא מבין מה הבעיה עם השיר של יאיר לפיד. אסור כבר לכתוב שירים ימניים?
    ואם הוא יילך לפוליטיקה – מה, הוא יותר גרוע ממי שנמצא שם? אפשר להיות יותר גרוע ממי שנמצא שם…? וממילא היום יש לו יותר כח משיהיה לו שם.
    אני כמובן לא אצביע לו, כי אני די סולד מאנשים שאומרים "אני היחיד ש…" ובאמת מתכוונים לזה. אם כי אני רגיל לשמוע את זה משמאלנים בדרך כלל…


השאירו תגובה