21 פברואר 2010 | 09:05 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

ברלין אקספרס

פסטיבל ברלין ננעל אתמול עם טקס חלוקת הפרסים. הזוכה בדב הזהב: הסרט הטורקי "דבש" שביים סמיח קפלנוגלו. בפרס הבימוי זכה רומן פולנסקי על "סופר צללים". פולנסקי לא יכול היה להגיע לקבל את הפרס כי הוא שרוי במעצר בית בשוויץ, אבל הוא אמר לעיתונאים שגם אם היה יכול להגיע הוא לא היה מגיע "כי בפעם האחרונה שהגעתי לפסטיבל כדי לקבל פרס עצרו אותי". הנה רשימת כל הפרסים והזוכים. אין שם אף שם מוכר (לפחות לא כעת). ועד כמה שאני זוכר, ולמרות שהסרט שזכה בשנה שעברה ("חלב הצער") מועמד כעת לאוסקר, כבר שנים לא זכה סרט משמעותי באמת בדב הזהב.



ובמקביל לפסטיבל מתקיים שוק הסרטים האירופי. "The Kids Are All Right" של ליסה צ'ולודנקו ("שחייה לילית"), זוכה פרס טדי לקולנוע קווירי, נקנה להפצה בישראל על ידי קולנוע לב. ג'וליאן מור ואנט בנינג מככבות.



"The Experiment", רימייק דובר אנגלית בכיכובו של אדריאן ברודי לסרט האימה הגרמני של אוליבר הירשביגל, נקנה להפצה בישראל על ידי סרטי חמישה כוכבים.



סרטה האחרון של דוריס דורי, "פריחת הדובדבן", עלה בסוף השבוע בארץ. והנה כבר בדרך סרטה הבא. יונייטד קינג קנו בברלין את זכויות ההפצה של "Hairdresser", סרטה החדש של דורי. יונייטד קינג קנו גם את סרט האקשן "Reign of Assassins" שהפיק ג'ון וו; את סרט הנעורים "Road, Movie"; את סרט המתח "The Grey", בו מגלם בראדלי קופר ניצול התרסקות מטוס; ואת "סופר צללים" של רומן פולנסקי (שהזכויות לו נקנו כבר לפני ברלין).



סרטי שפירא קנו בברלין את הקומדיה "Timer".



על פי הדיווחים האחרונים מברלין אני לא רואה שמישהו קנה שם את הזכויות ל"Winter's Bone", שזכה בסאנדאנס, או ל"דבש", שזכה בברלין. שניהם מסוג הסרטים שנדיר למצוא על מסכי הקולנוע המסחריים בארץ. ונשאלת השאלה האם העובדה שרוב הסרטים מהדיווחים הנ"ל אנונימיים לגמרי (חוץ מסרטה של צ'ולודנקו, שיש סביבו איזשהו באז אמריקאי פוסט-סאנדאנסי), היא עדות לכך שמפיצינו פשוט הקדימו את זמנם וידעו לזהות כבר היום את מה שיהיה הדבר הבא בהמשך השנה? או שלא.



אשמח כמובן להתעדכן אם יש לכם דיווחים נוספים על רכישות של מפיצים ישראליים בברלין.





נושאים: בשוטף

10 תגובות ל - “ברלין אקספרס”

  1. איתן 21 פברואר 2010 ב - 9:31 קישור ישיר

    אני לא היייתי בברלין (עדיין). אבל הייתי בתל אביב. בסינמטק.

    "העצמות המקסימות" – פיטר ג'קסון ("מבט מגן עדן" בעברית מפיצית)

    רבע שעה מצוינת. ושעה ושלושת רבעי מיותרות.

    מה המוטיבציה של גיבורת הסרט ? מה היא רוצה/צריכה/יכולה לעשות כשהיא תקועה שם, בשכבת הביניים? מה אני, כצופה, צריך להרגיש כלפיה?

    מה שאני הבנתי מהסרט הוא תפיסת עולם שאומרת שהחיים יפים, וצריך לחיות אותם. אסור לעצור אף פעם, אפילו אם מתרחשת טרגדיה. להסתכל תמיד קדימה. אף פעם לא אחורה. גם כשקשה. זאת תפיסת עולם די רדיקלית, אבל הסרט, שמתחיל טוב, נעצר אחרי רבע שעה, ונשאר באותו מקום למשך כל שאר הזמן.אין דרך. אין תהליך. לא קורה שום דבר לגיבורה שיגרום לנו לעבור איתה דרך תובנות.

    מסקנות:

    פיטר ג'קסון: בפעם הבאה, לפני שעובדים קשה מאוד על אפקטים מיוחדים (יפים כשלעצמם), כדאי לכתוב תסריט.

    סירשה רונאן: קשה לבוא אליה בטענות. אין לה עם מה לעבוד. נדמה לי שהיא מקסימה. נדמה לי שהיא עוברת בהצלחה את הגיל הקריטי שבו יוחלט אם ילדת הפלא תהפך לשחקנית פלא (ולא תישכח, כמו, נגיד, היילי ג'ואל אוסמנט). נדמה לי. "העצמות המקסימות" לא יכול להיות מקרה המבחן לזה.

    סטנלי טוצ'י: הוא מועמד לאוסקר על תפקידו בסרט זה. בצדק. הוא מעצב את דמות הפסיכופט בשילוב של אנושיות חמה וקרירות לב מקפיאה. אבל צריך לתת גם קרדיט לפיטר ג'קסון, שמצלם אותו ובעיקר מאיר אותו נהדר.
    לא אהבתי את סטנלי טוצ'י בעבר. השנה ראיתי אותו בשני סרטים. בשניהם הוא היה טוב מאוד (והאמת, העדפתי אותו בסרט השני, "ג'ולי וג'וליה").

    סוזן סרנדון: מתי הפכה השחקנית הזו לרעה כל כך? סטנלי טוצ'י סיגל לעצמו בסרט הזה כמה תנועות שחוזרות על עצמן, ועוזרות לאיפיון הדמות (למשל, תיקון חוזר ונשנה של המשקפיים על אפו). סוזן סרנדון מעשנת. בלי סוף היא מעשנת. וזהו. וזה לא מספיק. (וזה אחרי שב"בעמק האלה" היא בכתה. בלי סוף היא בכתה. וזהו).

    "העצמות המקסימות": האמת, "מבט מגן עדן" הוא שם טוב לסרט הזה. שם אנמי לסרט אנמי.

    שבוע טוב.

  2. ערן קאלימי 21 פברואר 2010 ב - 10:36 קישור ישיר

    טוב, אני לא מגיב כאן הרבה כפי שרציתי (בכ"ז, קשים חייו של עורך שעובד בבית עם שני ילדים מתחת לגיל שנתיים וחצי), אבל איתן חייב אותי להסכים עימו.
    ההופעה של טוצ'י בג'ולי וג'וליה (שזה סרט מאד בינוני לאעמי) היא לא פחות ממרהיבה. הכימיה בינו לבין מריל סטריפ פנטסטית!
    זהו, עכשיו חיתול ואז לסיים ראפקאט.

  3. רונן 21 פברואר 2010 ב - 13:44 קישור ישיר

    לא היה איזה סרט ישראלי קצר שזכה במשהו בברלין? היה על זה איזה פרסום לפני כמה ימים.

  4. רובין 21 פברואר 2010 ב - 16:30 קישור ישיר

    קולנוע לב מפיץ את סרטי פוקוס כך שאוטומטית הוא יפיץ גם את הסרט החדש של צ’ולודנקו. לגבי Winter's Bone הוא מופץ ע"י פורטיסימו כך שבטח יונייטד יקנו אותו לישראל

  5. רודריק ג'יינס ג'וניור 21 פברואר 2010 ב - 17:40 קישור ישיר

    אכזבתי גדולה מהתגובות ל"מבט מגן עדן", סרט שציפיתי לראות אותו בעיקר בגלל הבמאי והרעיון הכללי של הסרט. הוריד לי לגמרי את הרצון לראות את הסרט, אפילו באינטרנט. אקנח בבדיחה ממוחזרת: יכול להיות שעם הקילוגרמים שהשיל, פיטר ג'קסון השיל גם את ההשראה שהייתה לו מימי שר הטבעות (וגם קינג קונג)?

  6. מיכאל 22 21 פברואר 2010 ב - 23:41 קישור ישיר

    יאיר, טעות בידייך. אין שום סרט בשם
    the grey, רק ב2012 יוצא סרט בשם זה.
    ובראדלי קופר לא משחק בשום סרט בשם זה,
    לפחות לפי IMDB
    אז מה זה סרט המתח the grey שדיברת
    עליו?

  7. רונן 22 פברואר 2010 ב - 13:59 קישור ישיר

    "הילדים בסדר" עם ג'וליאן מור ואנט בנינג הוא סרט מקסים שיהיה להיט בישראל.  

  8. הנרי 22 פברואר 2010 ב - 14:50 קישור ישיר

    הסרט הקצר והמצויין "הירידה" זכה בפרס דב הכסף. ההתעלמות ממנו מאד תמוהה.

  9. מיכאל 22 22 פברואר 2010 ב - 15:47 קישור ישיר

    מאוד אהבתי את 'שחייה לילית' של ליסה צו'לדנקו, כך שאני מממש סקרן בנוגע לחדש שלה.

  10. אבא של אלון 22 פברואר 2010 ב - 22:22 קישור ישיר

    רובין צודק לגבי winter's bone
    הסרט נקנה להפצה על ידי יונייטד קינג
    אולי יוצג ואולי ישכב במחסנים לצידם של כמה וכמה וכמה סרטים נוספים.


השאירו תגובה