06 אפריל 2010 | 11:22 ~ 12 תגובות | תגובות פייסבוק

מקלחת


הבי.בי.סי רץ להקדים את העולם וחוגג כבר באפריל יום הולדת 50 ל"פסיכו" של היצ'קוק, חודשיים לפני הזמן. תחת הכותרת "איך 'פסיכו' שינה את פני הקולנוע" מציגה הכתבה איך כל ההתייחסות לסקס ואלימות (ומוזיקה) בקולנוע השתנו אחרי "פסיכו", שהוא למעשה סרט הסלאשרים הראשון בעולם.


============


ובינתיים, באוסטרליה. סטיבן סודרברג ניצל את השהות שלו בתור במאי בתיאטרון הלאומי בסידני, אותו מנהלים קייט בלאנשט ובעלה ובו הוא ביים באחרונה הצגה בהשתתפות בלאנשט, כדי לצלם סרט מהיר ומאולתר עם שחקני התיאטרון, שעוסק בניסיונותיו של תיאטרון אוסטרלי להעלות עיבוד ל"שלוש אחיות" של צ'כוב. מי שראה טוען שהסרט מצחיק מאוד, וכן שסודרברג מתכנן כרגע להשאיר את הסרט כמתנה לחבריו מהתיאטרון ולא להפיץ אותו באופן פומבי. לא מאמין לו.


=============


הטקסט שהכי נהנתי לקרוא החג היה מאמר שכתב מתיו קלמן, כתב "הדיילי מייל" ו"טיים מגזין" בישראל למוסף החג השני של "ידיעות אחרונות", ובו הוא סוקר את סרטי הקולנוע הישראליים של העשור האחרון. אני אוהב כשניתנת לי ההזדמנות להסתכל על הקולנוע הישראלי מבחוץ, בעיניים שאינן מושפעות מחשבונאות פנימית, ושרואה דברים שאנחנו לוקחים כמובנים מאליהם. האופן שבו מביט קלמן בסרטים הישראליים ומעבר לכל העלילות רואה גם נופים, היה מרתק עבורי. האופן שבו הוא מחפש את המדבר, למשל, ומוצא אותן בסרטים כמו "סוף העולם שמאלה" ו"ללכת על המים". או ההתלהבות שלו מ"מישהו לרוץ איתו" בזכות האופן שבו הסרט משתמש בלוקיישנים הירושלמיים. ההתלהבות שלו מ"מישהו לרוץ איתו" גרמה לי לרצות לצפות בו שוב. חבל שהטקסט לא קיים ברשת וניתן ללינקוק.


ועוד מקריאת החג: לפני שבוע זעפתי על קוצר הרואי של רוגל אלפר, שכתב בגנות סרטי התלת מימד והאשים אותם שהם יהרסו את העולם – לא רק את הקולנוע, אלא את כל ההתייחסות של הדורות הבאים לאמנות כלשהי. השבוע אני מוריד בפניו את הכובע על מה שכתב במדורו ב"העיר" על האופן שבו תל אביב היא אולי מרכז תרבותי וכלכלי, אבל מבחינה פוליטית היא נמצאת בפריפריה. גם הטקסט הזה עדיין לא קיים ברשת.

נושאים: בשוטף

12 תגובות ל - “מקלחת”

  1. ע. 6 אפריל 2010 ב - 14:09 קישור ישיר

    אז השבוע זה כן בסדר לאהוב את רוגל אלפר?

  2. רותם 6 אפריל 2010 ב - 15:42 קישור ישיר

    שבוע שעבר אורי קליין דיבר על ספר באותו נושא של פסיכו:
    http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,1019,209,47797,.aspx

  3. רב מג 6 אפריל 2010 ב - 16:26 קישור ישיר

    ע. אתה פוץ גדול.

  4. Eran 6 אפריל 2010 ב - 18:19 קישור ישיר

    new Star Wars TV series is… a sitcom???

    http://www.collider.com/2010/04/05/animated-star-wars-comedy-tv-series-being-developed-by-robot-chicken-creators-seth-green-and-matthew-senreich/

  5. hamlet 6 אפריל 2010 ב - 19:20 קישור ישיר

    So when Alper thinks like you,
    he's a cool guy…when he doesn't
    he's an old school nerd who can't
    understand progress…???
    take some pills against EGO.

  6. ע. 6 אפריל 2010 ב - 20:17 קישור ישיר

    רב מג, אתה רב פוץ. וברצינות: הדברים כאן הופכים להיות פחות ופחות ענייניים. כל הביקורת על המבקרים נועדת רק להאדיר את בעל הבלוג, וזה נהיה מוגזם, וגם מיותר. אפשר גם לפרגן, לא רק לעלוב.

  7. פ. 6 אפריל 2010 ב - 23:13 קישור ישיר

    אף אחד לא מחויב לקרוא את הבלוג הזה. אתם מוזמנים ללכת למקום אחר. אני דווקא נהנה כאן. שלום וביי.

  8. רב מג 6 אפריל 2010 ב - 23:43 קישור ישיר

    לא נכון, הקטנוניות כולה בעיניים שלכם, רווה אוהב קולנוע ומתעניין בביקורות קולנוע, הפוסטים שלה לא נועדו להעליב אלא לעורר דיון.

  9. mook 7 אפריל 2010 ב - 0:29 קישור ישיר

    לא שאני טוען אחרת, אבל אם הפוסטים פה נועדו לעורר ולעודד דיון, קצת מוזר שזה הבלוג ה-י-ח-י-ד מתוך ששת הבלוגים תחת המטרייה של אורנג' שאי אפשר להגיב בו ישירות לתגובה מסוימת וצריך לפתוח תגובה נפרדת בשביל זה, וזה די מבאס ומוציא את כל החשק לכתוב תגובה ולהתייחס לדברים שנכתבו ע"י אחרים (שלא לדבר על לעקוב בצורה נורמלית אחרי דיונים שבכל זאת מתפתחים בתגובות).

  10. שאול 7 אפריל 2010 ב - 1:36 קישור ישיר

    ?? ומה עוד

  11. רוני 7 אפריל 2010 ב - 1:39 קישור ישיר

    קוו ואדיס?

  12. Shalonda Brian 7 פברואר 2011 ב - 4:04 קישור ישיר

    Hi I found your site by mistake when i was searching Google for this issue, I have to say your site is really helpful I also love the theme, its amazing!. I dont have that much time to read all your post at the moment but I have bookmarked it and also add your RSS feeds. I will be back in a day or two. thanks for a great site.


השאירו תגובה