13 מאי 2010 | 10:00 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

הנמר האחר

ובינתיים, מאז אתמול, התפרסמו נתוני הקופה של סוף השבוע האחרון."איירון מן 2 " עדיין מוביל. הוא מכר כבר כ-40,000 כרטיסים. תהיה פילוסופית: האם כל סרט שמציג בקולנוע גת מצליח, או רק סרטים מצליחים (כלומר, להיטים בטוחים) מציגים בגת. בכל מקרה, "איירון מן 2 " ממשיך את הרצף של "אווטאר" ו"אליס בארץ הפלאות", של סרטים שהציגו בגת וצעדו בראש טבלת מכירת הכרטיסים השבועית. אני מניח ש"צעצוע של סיפור 3 "יהיה הבא בתור שם, וגורלו המסחרי יהיה דומה.


ובמקום השני, "דייט לילי". הסרט שכיכב השבוע בראש רשימת הסרטים שחיפשתם השבוע בבלוגי. 12,000 כרטיסים נמכרו, אבל רק ב-13 אולמות (לעומת 31 אולמות של "איירון מן 2 "), מה שהופך את "דייט לילי" לסרט שאולמותיו היו הכי מלאים סוף השבוע האחרון.


===========



בראד פיט היה אמור לככב ב"המעיין" שארן ארונופסקי, אבל פרש ברגע האחרון. כתוצאה מכך מממני הסרט חטפו רגליים קרות וארונופסקי היה צריך ללהק מחדש את הסרט ולהפק אותו בחצי הכסף. ואז בראד פיט היה אמור לככב ב"The Fighter" של דארן ארונופסקי, אבל פרש ברגע האחרון. אז גם ארונופסקי פרש. ועכשיו אנחנו מתבשרים שבראד פיט יככב בסרטו של ארונופסקי, "The Tiger". מה שמעלה את השאלה: תוך כמה זמן הוא יפרוש גם מהסרט הזה?


ואולי ארונופסקי מבין שפיט, בסופו של דבר, הוא הקמע שלו. הוא פרש מ"המעיין" ובזכות התקציב הנמוך יותר ניתנה לארונופסקי חירות גדולה יותר והוא יצר את אחד הסרטים היקרים והאבסטרקטיים והנפלאים של העשור האחרון. וגם: הוא התחתן עם השחקנית הראשית. פיט פרש מ"המתאגרף", ואז ארונופסקי החליט לעבור ל"המתאבק", עם התקציב הקטן יותר, שהפך להצלחה ביקורתית, והזניק מחדש את הקריירה של מיקי רורק (התפקיד שלו ב"איירון מן 2 "הוא רק בזכות "המתאבק"). כך שאולי ארונופסקי הבין שגם כשפיט פורש, הכל לטובה.


============


אן תומפסון מדווחת על בלוגרים, עיתונאים, מבקרים ובמאי אחד, על טיסה אחת מניו יורק לניס, בדרך לקאן. אותי ממש מבאס שאין אף דיווח בלוגי בעברית מקאן. אין שם אף אחד מקולנועני ישראל שיכול לספק דיווח שוטף, לפחות יומי? אני תורם את בלוגי למטרה, אבל מצידי שמישהו יפתח בלוג לא-משנה-איפה וידווח.


================


ויה "סינמטיקל": מכון הקולנוע האמריקאי העלה ליו-טיוב קטע שיחה עם וויליאם פרידקין המספר על צילומי סצינת המרדף ב"הקשר הצרפתי":






================


ואם אתם בירושלים הבוקר, אתם מוזמנים לקפוץ למרכז שזר ב-11:00, שם אני מרצה על "סלאח שבתי" ועל "מסעות ג'יימס בארץ הקודש", ואנסה למה אלה שניים מהסרטים המבריקים, החכמים והחתרניים שנעשו בישראל.


נושאים: בשוטף

10 תגובות ל - “הנמר האחר”

  1. עמית איצקר 13 מאי 2010 ב - 10:47 קישור ישיר

    אוף טופיק.
    אחד מהסרטים המסקרנים השנה בפסטיבל קאן הוא rubber
    http://amititzcar.bloge.co.il/

  2. רותם 13 מאי 2010 ב - 11:19 קישור ישיר

    לדעתי רצח מוצדק הוצג בגת.
    יש לי הרגשה שזה קצת יסתור את התיאוריה שלך

  3. רתם 13 מאי 2010 ב - 12:37 קישור ישיר

    היום בעכבר העיר – פרסום מבטיח במיוחד על פתיחת רב חן דיזנגוף המשופץ. מספר האולמות צומצם ל- 4, מושבים חדשים ומשופרים הותקנו ואפילו נוסף בית קפה. נשמע כמו אחרית הימים, נראה אם הבית קולנוע האהוב הזה אכן יגשים את ההבטחה. אגב, הפתיחה היא כבר בשבוע הבא!

  4. רודריק ג'יינס ג'וניור 13 מאי 2010 ב - 13:20 קישור ישיר

    אני אישית ראיתי את רצח מוצדק בגת. חיי השתנו מאז… אני לא אותו בן אדם… סרפיקו, השור הזועם… הכל הלך לעזאזל.

  5. פלוטו 13 מאי 2010 ב - 13:29 קישור ישיר

    וסרטים ישראליים?
    מספרים?

  6. נוי קוגמן 13 מאי 2010 ב - 18:15 קישור ישיר

    ל'המתאבק' אי פעם קראו 'The Fighte'?

  7. יותם 13 מאי 2010 ב - 20:01 קישור ישיר

    גם אני מחכה למספרים של סרטים ישראלים (אם יש לך דרך להשיג…)

  8. רותם 13 מאי 2010 ב - 20:15 קישור ישיר

    באמת? דווקא רצח מוצדק זה מה שגמר לך את רוברט דה נירו? הוא שנים לפני זה כבר בייש את צעירותו.

  9. idans 13 מאי 2010 ב - 21:41 קישור ישיר

    אתה לא גר ליד גת? עד אוואטר הוקרנו שם בעיקר שאריות, וניתן היה למצוא חנייה לפעמים ברחוב.

  10. Piedad Lozado 7 פברואר 2011 ב - 4:04 קישור ישיר

    You may have not intended to do so, but I think you have managed to express the state of mind that a lot of people are in. The sense of wanting to help, but not knowing how or where, is something a lot of us are going through.


השאירו תגובה