29 מאי 2010 | 22:17 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

הקטן והגדול


איך אתם זוכרים את הדניס הופר שלכם? בתור שומר השער של קולונל קורץ ב"אפוקליפסה עכשיו"? בתור הפסיכופת המחובר לבלון חמצן ב"קטיפה כחולה"? בתור הרגע קטוע האצבעות ב"ספיד"? בתור "החבר האמריקאי" מסרטו של וים ונדרס? או בתור הבמאי שהפשיט את ג'ניפר קונלי ב"נקודה חמה"? בספרי תולדות הקולנוע, שמו של הופר יזכר בתור הבמאי (לצד פיטר פונדה) שעשה מהפיכה בקולנוע האמריקאי החדש עם "איזי ריידר". סרט מחתרתי, מאולתר, זול, ספונטני שהפך ללהיט ענק – לא רק מסחרית, אלא בעיקר מבחינת ההשפעה התרבותית שלו על דור שלם של יוצרים שבאו בעקבותיו. כשרוג'ר קורמן יגיע לישראל בשבוע הבא (במסגרת פסטיבל סרטי הסטודנטים) יהיה מעניין לשמוע על הזכרונות שלו מדניס הופר, במאי ושחקן שנדמה שהיה באמת טיפוס אקסצנטרי, אולי אפילו מטורף. הערב הוא מת בגיל 74.


יוג'ין הרננדז מספיד יפה ב"אינדיווייר". ו"אנטרטיינמנט וויקלי" מזכירים את 12 סרטים הבולטים של הופר, מהופעותיו לצד ג'יימס דין ועד שון פן, ומהפיכתו לסוג של אייקון קולנועי עבור במאים כמו פרנסיס פורד קופולה, וים ונדרס ודיוויד לינץ'.



ובשליפה, בדקות שחלפו מאז שהגיעה הבשורה על מותו, אני חושב שזו הסצינה של הופר שאני הכי אוהב. אולי כי זה מפגש ענקים אמיתי, שני פסיכופתים בפריים אחד – הופר וכריסטופר ווקן – ואולי כי זו גם פיסת הכתיבה הכי טובה שהנפיק קוונטין טרנטינו אי פעם, והרגע הכי טוב שטוני סקוט אי פעם ביים. זה מתוך "רומן על אמת".





============


וגם קארי קולמן, הילד קטן המידות מהסיטקום "על טעם ועל ריח", מת הערב. ערן, הניו יורקי שלנו בתגובות, כתב מוקדם יותר הערב: "לפני כעשור מתה דיינה פלאטו מ'על טעם ועל ריח'. לפני שבוע התאבד בנה. והבוקר מת גארי קולמן". וואצ'יוטוקינג-אבאוט, וויליס?

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “הקטן והגדול”

  1. צופה 29 מאי 2010 ב - 23:49 קישור ישיר

    איזה עצב

    הגדול מכולם ככה מת לו

    והשאיר חלל עצום

    🙁

  2. צופה 29 מאי 2010 ב - 23:51 קישור ישיר

    ואין ספק שרומן על אמת היא אחת הסצינות המדהימות ביותר בקולנוע לטעמי

    איזו אבידה

    🙁 🙁 🙁

  3. גיא 30 מאי 2010 ב - 2:05 קישור ישיר

    שחקן ענק, אחת הסצינות הענקיות באחד הסרטים המעולים. עצוב.

  4. יובל 30 מאי 2010 ב - 13:17 קישור ישיר

    לדעתי, סצינת השעון עם ווקן ב"ספרות זולה" טובה יותר מהסצינה של ווקן ב"רומן על אמת" (ושניהם טובים בהרבה מסצינת הפתיחה של "ממזרים חסרי כבוד").
    הופר היה מצוין גם בRed Rock West.

  5. web analytics 7 דצמבר 2010 ב - 6:31 קישור ישיר

    Mate the spam here will drive me insane! Get rid of it!

  6. Madelyn Kanner 7 פברואר 2011 ב - 4:04 קישור ישיר

    Hey how are you doing? I just wanted to stop by and say that it's been a pleasure reading your blog. I have bookmarked your website so that I can come back & read more in the future as well. plz do keep up the quality writing


השאירו תגובה