22 יוני 2010 | 10:05 ~ 34 תגובות | תגובות פייסבוק

בעין טובה

חבר קולנוען, שלא יכול לראות תלת מימד בגלל עין עצלה, כתב לי מייל:



"צעצוע של סיפור 3 " מוקרן בארץ רק בתלת מימד באנגלית, או בתלת מימד בעברית, או בגרסה שטוחה בעברית. אין את הגרסה הקלאסית והמיושנת של שטוח באנגלית. אבל 15 אחוז מהאוכלוסייה לא מסוגלת לראות תלת מימד, ועוד משהו כמו עשרה עד עשרים אחוז לא אוהבים לראות תלת מימד (החלק השני הוא הערכה שלי מתוך שיחות ברזייה) אבל המפיצים מוותרים עליהם לחלוטין. למעשה למישהו כמוני שלא יכול לראות תלת מימד אין דרך לראות את אחד הסרטים הכי חשובים שיוצאים בקיץ בקולנוע בגרסה המקורית שלו. אם אתה שואל אותי למה? לדעתי זה בגלל הכסף. המפיצים מעדיפים לוותר על קהל בשביל שכולם יילכו וישלמו את המחיר היותר גבוה לכרטיס התלת מימד.



עניתי לו:


שמע, זו נקודה ממש טובה. ובגלל שכל העסק בחיתוליו, שום דבר לא ברור מאליו עדיין. ונכון שיש כאן עניין לא מבוטל של תאוות בצע, וגם סחף והיקסמות מטכנולוגיה חדשה, שאף אחד לא יודע אם היא רגעית וזמנית או שזה יהיה הסטנדרט החדש והנצחי ושכולנו, בלית ברירה נצטרך להתרגל אליו. אבל, האם המפיצים צריכים לאפשר הקרנות מונו ל-10 אחוז מהאוכלוסיה שסובלת מחרשות באוזן אחת (או חרשת לחלוטין)? והנחה לעוורי צבעים שנכנסים לסרט צבעוני? בכל פעם שבעלי בתי הקולנוע שידרגו את אולמותה הקרנה שלהם לטכנולוגיה חדשה (אני מכיר את זה מתחום הסאונד) הם הקפיצו את המחיר כדי לכסות את עלות השדרוג. אני מניח שמה שאנחנו צריכים להתרגל אליו הוא לא התלת מימד אלא העובדה שתוך שנה-שנתיים כל מחירי הכרטיסים יעלו 45 שקלים, שטוח או תלת מימדי. ואז, כשהמחיר יהיה אחיד לכולם, אני מניח שגם לאנשים עם בעיית ראייה תלת מימדית לא תהיה את הבעיה הפסיכולוגית לשלם על שירות שהם לא נהנים ממנו.


אמנם, אנשים שלא רואים בעין אחת או שיש להם עין עצלה או כל בעיית צילינדר, לא יכולים לראות תלת מימד, אבל שמע: ההקרנות הדיגיטליות האלה הם פשוט באיכות מרהיבה פי כמה מהקרנות הדו מימד בפילם 35 מ"מ. בשבועות האחרונים, אחרי כמה פעמים שיצא לי לראות הבדל בין פרימט פילם ופרינט דיגיטלי, כמעט עבר לי לגמרי מפילם. כמות הפשרות שאנחנו הצופים מקבלים – גם ממעבדות זולות, גם ממקרינים שלא מקפידים על פוקוס וגם ממקרנות מיושנות עם עדשות שאיבדו את הליטוש ומנורות מקרן שאיבדו את העוצמה – הופכת את ההקרנות בפילם לכמעט טיוטה. בדיגיטלי, בינתיים, הכל מושלם. החדות, הבהירות, הצבעוניות (ההבדל בין עותק הפילם והעותק הדיגיטלי לסרט של אבי נשר הוא כה עצום שזה נראה כמו שני סרטים שונים. אחד בלי צבע וחדות, השני עם). וממילא אצל פיקסאר אין שום אפקט של "תלת מימד" בוטה, אלא רק עולם עם עומק, שאת הבדל האיכות בהקרנה יידע להעריך גם צפה שלא יול ליהנות מהתלת מימד. אבל מהצבעוניות והבהירות והחדות כן. שזה בדיוק כמו ההבדל בין הקלטות מונו והקלטות סטריאו אחרי עידן דולבי (דיגיטל סראונד) – גם אנשים עם בעיות שמיעה שלא יכולים ליהנות מהאפקטים של הסטריאו (נע מצד לצד ומלמעלה למטה) יעדיפו אולם עם איכות סאונד מעולה, מחדות ההקלטה וצלילות ההשמעה, גם בלי שיוכלו להעריך את הסטריאו.


זה נכון שהמפיצים מנצלים את התלת מימד כדי להקפיץ מחיר, אבל זה כנראה יהיה הסטנדרט בקרוב – גם ההקרנה וגם המחיר. בדיוק כמו עם ערוצי ה-HD בטלוויזיה: עכשיו אתה משלם אקסטרה, אבל תוך כמה שנים זה יהיה הסטנדרט של כל ערוצי השידור, פלוס מחיר הפרימיום.



אני ממליץ לך בחום לראות את "צעצוע של סיפור 3" בקולנוע. אתה לא מפסיד הרבה ברמת התלת מימד. אבל איכות ההקרנה כ"כ יפה, שגם עם עין טובה אחת אפשר להתמוגג ממנה.



נשארה קבוצת האוכלוסיה מהברזיה שלך, שלא אוהבת תלת מימד. הרוג'ר איברטים של העולם. תוך כמה שבועות, כשיתפרסמו הנתונים של כמות רוכשי הכרטיסים (בהשוואה לסרטים אחרים של פיקסאר, לפני התלת מימד) יהיה אפשר לאמוד עד כמה הקבוצה הזאת משמעותית. אני מחבב את התלת מימד, אבל מודה שלרוב אני יכול בלעדיו. אני גם מודה שכשאני רואה סרט על מסך גדול בשבועות האחרונים, אני קצת מתגעגע לפעמים לתלת מימד. אני מניח שאני, כמו העולם, נמצא בתקופת מעבר מהוססת. האם זה טוב או רע, מיותר או הכרחי. אבל אני מקווה שאחרי שתראה את "צעצוע של סיפור 3 " תוכל להגיד למתנגדי התלת מימד מסיבות אידיאולוגיות ולא פיזיולוגיות שאין שום בעיה עם התלת מימד (יש רק בעיה עם סרטים רעים בתלת מימד, אבל זה נכון תמיד). זה לא צ'יזי או נצלני ואין חפצים שקופצים עליך. יש לי תחושה שביציאה מ"צעצוע של סיפור 3 " הם בכלל לא יזכרו שהסרט היה בתלת מימד.



הערה: מאוד מאוד מומלץ לבוא עם מגבונים לחים להקרנות תלת מימד, כדי לנקות כהוגן את המשקפיים. לא רק בגלל ענייני חיטוי והגיינה, בעיקר בגלל ענייני בהירות וצלילות, שלא תראו את הסרט מבעד למסך עכור של לכלוך וטביעות אצבעות של הצופים שקדמו לכם. וב"צעצוע של סיפור 3 " זה חיוני כפליים: אני מניח שהדמעות של הצופים ששטפו את הזגוגיות בהקרנה שלפניכם ישאירו משקע מלוח על העדשה, שעשויה לפגום בחדות הצפייה שלכם.



ועכשיו נותר לי רק לשאול את קוראי הבלוג: יש כאן אנשים שלא רואים תלת מימד מסיבה כזו או אחרת ושראו כבר את "צעצוע של סיפור 3 " בתלת מימד (או סרט אחר מהעת האחרונה בתלת מימד) ויכולים לעדכן איך הסרט נראה מנקודת מבט של עין טובה אחת?

נושאים: בשוטף

34 תגובות ל - “בעין טובה”

  1. חיים 22 יוני 2010 ב - 10:20 קישור ישיר

    לא יודע מה איתכם, אבל כשהייתי בבנגקוק יצא לי לראות את התלת מימד הראשון שלי ב IMAX הענק שם בסיאם פרגון.

    מה אומר ומה אדבר, איזה כאב ראש! אני מתכוון פיזית! פשוט כאב לי הראש, מה גם שהטישטוש בצדדים וחוסר הפוקוס פשוט הרס לי את הסרט.

    היו כמה פעמים באמצע הסרט שפשוט הורדתי את המשקפיים והעדפתי לראות בלי.

  2. חיים 22 יוני 2010 ב - 10:20 קישור ישיר

    דרך אגב,

    זה היה הסרט 'מפלצות נגד חייזרים' של דרימוורקס.

  3. איתן 22 יוני 2010 ב - 10:30 קישור ישיר

    ולפני שראיתי אתמול את רימון ההלם הזה שנקרא "ביום השלישי" של איבגי, הלכתי לראות את "צעצוע של סיפור 3".
    אז קודם כל, אם היתה הקרנת 2D, הייתי הולך לזה. מעניין אותי הסרט, ולא הטכנולוגיה. שנית – לא ממש נפלתי מה-3D (זאת הפעם הראשונה שלי. לא ראיתי את "אוואטאר"). זה נחמד שהאותיות קופצות מן המסך. האפקט נעלם לאחר כמה שניות. מה שנשאר זה הסרט.

    "צעצוע של סיפור 3" בשבילי הוא אחלה סרט. אבל רחוק מגאוניות או כל שאר הסופרלטיבים שנכתבו כאן. ההתחלה של הסרט צלעה קצת, ורק כשהסרט מגיע לגן ילדים הרגשתי שמשהו מתחיל להתייצב. וכן, סצינת המזבלה סוחפת. אבל הסרט היה מרוויח אם היה שימוש הרבה פחות אינטנסיבי במוזיקה (אני לא חושב שיש רגע אחד של שקט בסרט).
    נחמד, כיפי, אבל לא גאוני. "וול-אי" ו"רטטוי" היו הרבה יותר טובים בעיניי.

    והסרט הקצר שלפני גם הוא יפהפה (לדעתי, אפילו יותר מהסרט עצמו).

  4. צופה 22 יוני 2010 ב - 10:32 קישור ישיר

    אני לא סובל תלת מימד

    כאבי ראש שחבל על הזמן

    מאוואטר ברחתי אחרי רבע שעה

    הפתרון-

    בלוריי 2d 24p

    מסך full hd לפחות בגודל 55 אינץ'
    עדיף מסך led

    או מקרן בייתי full hd

    כמובן שיודעים לקבל אות 24p

    נראה יותר טוב בוודאות
    מכל הקרנה דיגטלית שקיימת בארץ

    ומאפשר להמנע מתלת מימד

    יום קריר

  5. רז-ש 22 יוני 2010 ב - 10:39 קישור ישיר

    אם כבר פתחנו את זה. אז אני ממש לא מבין את מדיניות התמחור של כרטיסי סרטים. מספר צופי הקולנוע הולך וקטן והמחירים הולכים ועולים. מוזר מאוד. העלות של תוספת כל צופה שולי לאולם קולנוע היא בדיוק 0. הסרט מוקרן ככה או ככה עם אותה עוצמת מזגן לאולם שיושבים בו 10 אנשים או מאה. הקריטריון שאמור להנחות את בעלי האולמות הוא למלא כמה שיותר את האולם. אבל לא, הם מתעקשים על השטות של מחיר קבוע וגבוהה. זה משתלם נורא שיוצא סרט כמו אווטר. ובטח ישתלם גם לצעצוע של סיפור. אבל הם מפסידים על כל יתר הסרטים.
    אני יכול להעיד על עצמי, סטודנט באוניברסיטה בלי יכולת הוצאה בלתי מוגבלת, שאני בורר הרבה יותר בסרטים בגלל המחירים שלהם. יש הרבה סרטי ב' וג' שאני יודע שהם לא משהו, ושהם יספקו לי מקסימום שעתיים של הנאה קלילה בלי ערך מוסף, וזה לא משתלם לי ללכת אליהם במחיר של 38 ו45 שקלים + דלק, חניה וזמן. אם הם היו עולים חצי הייתי הולך.
    אם הורדת מחירי הקולנוע בחצי משמעה שאנשים ילכו פי 3 לקולנוע זה אמור להשתלם. אפילו פי 2.1
    מה עם סרטים כמו אוווטר וצעצוע של סיפור? לא הבנתי אף פעם למה מחירי הקולנוע הם אחידים. מדוע לא לגבות מחיר שונה מסרטים שונים? האם כל הספרים בחנות הספרים הם באותו מחיר?
    ולמה מחירי הסרטים נשארים קבועים לאורך זמן? לא הגיוני בשבוע הרביעי להקרנה של סרט במקום להוריד אותו בגלל דלול בצופים- להוריד מחירים ולמשוך קהל נוסף שהיה סקפטי לגבי הסרט ולא נלהב לראות אותו בהתחלה אבל במחיר נמוך יותר הוא יסכים לתת לו הזדמנות…
    דבר אחרון, אנחנו בעידן של תחרות בין קומפלקסים גדולים שמכילים את כל הסרטים. לא היה הגיוני שכל קומפלקס ינסה ליצור מחוייבות של קהל הלקוחות שלו שיבואו רק אליו? הכוונה היא למכור מנויים או כרטיסיות במחירים מוזלים לעונות. נגיד לקיץ שבהם יוצאים הרבה סרטים לא מחייבים. כרטיסיות או מנויים חודשיים (כפי יכולתך על בסיס מקום פנוי נגיד) היו נותנים תמריץ ללקוח להתחייב לקופלקס אחד ספציפי.
    בקיצור אני לא מבין את המודל העסקי הנוכחי של בתי הקולנוע. אולי מישהו יסביר לי איפה אני טועה והם צודקים.  

  6. אורון 22 יוני 2010 ב - 10:52 קישור ישיר

    לצופה – וואו, כל זה ב-45 שקלים? איפה החנות שקנית בה, אני רץ תיכף ומיד!

    רז-ש – אחלה רעיונות (בחיי), אבל נראה לי שקודם צריך לפתור את עניינים כמו הפסקות, אולמות מיושנים או לא מספקים, הדבר המזוויע הזה שנקרא פופקורן וכו' וכו'. אתה לא יכול לעשות רפורמה בלי איזשהו בסיס נורמלי, לדעתי הדברים כולם קשורים.

  7. שלומי 22 יוני 2010 ב - 11:22 קישור ישיר

    לי תלת מימד לא משנה כלום. לא הייתי משלם על זה שקל אחד יותר.
    חוץ מזה: אני מסכים עם רוב הדברים של רז. בעניין הכרטיסיות – נדמה לי שיש, לא? בעבר היה.
    אני מנוי של לב, והפסקתי ללכת לקומפלקסים, כי תמיד קרו שם תקלות והייתה לי תחושה שפשוט מזלזלים בי כצופה. בגדול אני מרגיש שהמפיצים פשוט לא מאמינים בעסק של עצמם. הם מתייחסים אל הקולנוע כאל עסק שחי על זמן שאול ומנסים לסחוט ממנו עוד כמה גרושים לפני שסוגרים אותו. לכם הם לא יורידו מחירים – הם לא מאמינים שיבואו יותר אנשים. הם לא ישקיעו הרבה מחשבה במה להפיץ ומה לא – כי ממילא הסרטים שיצליחו יהיו הסרטים הצפויים מראש להצליח, ומאותה סיבה הם גם לא יגלו קריאטיביות בהפצה. כמובן: לא כל המפיצים כאלה. אבל לי זה מה שהוציא את החשק לראות סרטים בקומפלקסים, ואני פשוט הולך לראות אותם אחרי שהם מגיעים לסינמטק.
    ג"נ: אני ירושלמי, לכן "קומפלקסים" בשפה שלי מתייחס בעיקר לרב-חן, ולגיל שהיה במלחה(על בנייני האומה כבר ויתרתי מראש).

  8. עדן 22 יוני 2010 ב - 11:43 קישור ישיר

    בהתחלה גם אני לא חיבבתי תלת מימד אבל התחלתי יותר ויותר לראות את היתרונות שלו עד ש"איירון מן 2" כבר נראה לי מיושן כי הוא לא היה בתלת. אבל מי החליט ש"דברים שקופצים עליך מהמסך" זה נצלני ? למה לוותר על אחד הדברים היותר טובים בתלת ? אני דווקא שייך לאסכולה שאומרת – כמה שיותר קופצים מהמסך יותר טוב. זה כאילו שעם הכנסת הסאונד מישהו היה אומר "טוב, אבל נשמע רק את קולות האנשים המדברים ולא שום דבר אחר כי זה יהיה נצלני".  

  9. צור שפי 22 יוני 2010 ב - 12:07 קישור ישיר

    אף פעם לא הייתי בסרט תלת מימד, העסק הזה של השימוש במשקפיים שהרבה אנשים השתמשו בהם לפניך + החיטוי נראה לי די מגעיל, חוץ מזה קיימת תחושה ברורה שהפירוטכניקה הרבה פעמים מהווה כיסוי (עלוב ולא מספק) ליובש יצירתי.

  10. רז-ש 22 יוני 2010 ב - 12:17 קישור ישיר

    לגבי הניקוי והחיטוי. אולי הם משקרים, אבל כרטיסנים בקולנוע הבטיחו לי שכל המשקפיים עוברים חיטוי מיוחד אחד אחד אחרי כל הקרנה. יש כאן קורא שעובד בבית קולנוע שיכול לאשר או להכחיש את זה?

  11. רינת 22 יוני 2010 ב - 12:29 קישור ישיר

    מה זאת אומרת "בעיה פסיכולוגית לשלם על שירות שהם לא נהנים ממנו"? אנשים עם בעיות ראיה שלא מאפשרות לראות תלת מימד לא יכולים לראות את הסרטים האלה כי הם נראים להם מטושטשים, לא כי הם לא נהנים מהאפקטים. מי שיש לו בעיית מיקוד או רואה רק בעין אחת רואה *עם* המשקפיים את הסרט התלת מימדי כמו שהוא נראה לך אם היית צופה בו *בלי* המשקפיים, כלומר, שכבה על שכבה במקביל, טקסט כתוביות מעוות וכו'.

    הקולנוען כתב לך משהו פשוט ואתה בנית עליו פרשנות על פרשנות בלי להבין: "למעשה למישהו כמוני שלא יכול לראות תלת מימד אין דרך לראות את אחד הסרטים הכי חשובים שיוצאים בקיץ בקולנוע בגרסה המקורית שלו".
    הוא אומר "אין דרך לראות" והוא מתכוון "אין דרך לראות". הוא לא רואה את הסרט. זה לא שהוא לא נהנה מהתלת מימד.

    ==========

    רוה לרינת: לא הבנתי. אנא הסבירי במדויק. כשאת רואה סרט תלת מימד – עם משקפי התלת מימד – את רואה אותו מטושטש? ואילו סרט בדו מימד את רואה היטב? איך זה יכול להיות? אני לא התכוונתי שעצל העין יראה את הסרט בלי משקפי תלת מימד, אבל מי שמסתכל על סרט תלת מימד בעין אחת, מבעד למשקפי תלת המימד, רואה את הסרט היטב, רק לא בתלת מימד. כלומר: מי שעיוור בעין אחת, אמור לראות את סרטי התלת מימד מצוין – עם משקפי התלת מימד, אבל הוא לא יראה בתלת מימד. אם יש איזושהי בעיה נקודתית בעין עצלה שגורמת לזה שבסרט רגיל רואים מצוין אבל בסרט תלת מימד רואים מטושטש, אשמח להבין בדיוק מה הבעיה, כי היא מסקרנת אותי (ואכן מנטרלת נתח משמעותי באוכלוסיה מצפייה במה שאמור להיות עתיד הקולנוע מעתה ועד עולם).

  12. עמית איצקר 22 יוני 2010 ב - 12:37 קישור ישיר

    הטריילר לסרט The Green Hornet של מישל גונדרי וסת' רוגן
    http://amititzcar.bloge.co.il/

  13. צפניה 22 יוני 2010 ב - 12:44 קישור ישיר

    סבלתי מכל דקה באווטאר. נסו לראות סרט עם משקפי תלת מימד על משקפיים אופטיות. תענוג גדול זה לא.

  14. מישהו 22 יוני 2010 ב - 12:50 קישור ישיר

    יאיר – רינת צודתק – מי שלא רואה תלת מימד לא יכול לראות את הסרט בכלל בהקרנת תלת מימד כי הוא מטושטש לו. תנסה לראות את הסרט בעין אחת ותבין. זה פשוט לא אפשרי. וצעצוע של סיפור לא מוקרן בארץ באנגלית בגרסא שטוחה.
    אגב לחרשים באמת יש הקרנות עם תרגום בכל מקום בעולם, וככה צריך להיות לשטוחים – הקרנות מיוחדות לאנשים שלא יכולים או לא רוצים לראות תלת מימד.

  15. יוני ק 22 יוני 2010 ב - 12:53 קישור ישיר

    תלת מימד בסדר. אבל למה משקפי שמש?
    מה עושים לגבי החושך הנורא שכופות הזכוכיות המלוכלכות והכהות הללו?

    איכס.

  16. יואב 22 יוני 2010 ב - 13:22 קישור ישיר

    ההשוואה בין החרשים-חלקית שהולכים לסרט בסטריאו לבין אנשים עם בעיות ראייה באמת לא נכונה. אצל חרשים החוויה היא בעייתית אבל נסבלת אבל סרטי תלת מימד אי אפשר לראות בעין אחת, לא משנה כמה איכותית ההקרנה. בכל מקרה, בתור עיוור צבעים, אני דווקא בעד הנחה קבועה.

  17. עצל העין 22 יוני 2010 ב - 14:04 קישור ישיר

    קצת שטויות כתבת, לא?
    יש כאן בעיה ואין לזה שום קשר לאיכויות הקרנה כאלה ואחרות. אם הבחירה היא בין לא לראות סרט מדובר בתלת מימד ללראות אותו בדו מימד (גם באיכות פילם!), לא עדיפה האופציה השנייה? אז אל תנסה לשכנע אנשים עם בעיה שהאופציה הראשונה עדיפה ("שמע, ההקרנות האלה הן באיכות מרהיבה בדו מימד בפילם").
    שלא לדבר על הניצול של מחירי הכרטיסים. זוכרים שלפני שנתיים בגלובוס גרופ גבו עוד כמה שקלים על הקרנה דיגיטלית לא תלת מימדית? די מהר הם ירדו מזה, אם אני לא טועה. למה שמחירי הכרטיסים לא יתגמשו בחזרה למטה במקום שכולם יקפצו ל-45?

    ============

    רוה לעצל: אז אתה שוב מודה שזה עניין של מחיר? עזוב את המחיר. כל מחירי הכרטיסים, לצורך הדיון, הם 25 שקלים כרגע. ויש לך את "צעצוע של סיפור 3 " בתלת מימד דיגיטלי או בדו מימד פילם. אני מאוד מקווה שגם אם אתה לא יכול לראות תלת מימד תעדיף את הגרסה הדיגיטלית כי היא פשוט מהממת. הרי ברור שעניין המחיר יתאזן בסוף תקופת ההסתגלות והמחירים יחזרו להיות אחידים. השאלה שתישאר – ולכך אני מחכה לתגובת הבהרה מרינת בהמשך לתגובתה – היא האם באמת אנשים בעלי עין עצלה או פזילה לא יכולים לראות סרט המוקרן בתלת מימד (גם אם הם לא רואים את התלת מימדיות) בכלל, בשעה שהם כן יכולים לראות בלי בעיות סרט בדו מימד. זה החלק שחסר לי.

  18. הגמד 22 יוני 2010 ב - 14:58 קישור ישיר

    לדעתי רוב צופי הסרטים בקולנועי המדינה הם ילדים (שגם ככה עולים הרבה כסף להורים). ולא סטודנטים.
    ברגע שבאמת אנשים יפסיקו להגיע ברמה כזאת שהקולנוע יתחיל לדמם כספים – אז יורידו מחירים (ויתבעו ילדים בני 8 על הורדות סרטים ברשת). אין להם שום סיבה להוריד מחיר מתוך הנחה שקהל יחזור אליהם (אי אפשר לחשב כמה לא רואים סרטים בגלל מחירים, וקל לחשב כמה כסף יתווסף לקופה אם יעלו מחיר).
    אז תשלמו או תפסיקו לראות סרטים – אני די הפסקתי – וחכו להם בכבלים או בלווין(אחלה איכות ולפעמים עדיף אם יש חֶברה טובה).
    *מטליות לניקוי משקפיים באמת עוזרות לצפייה (העדשות נוראיות בקטע הזה), אבל ממש לא מונעות כאבי עיניים. ניסיתי 🙁

  19. שי ענבל 22 יוני 2010 ב - 16:39 קישור ישיר

    רק רוצה לחזק את מה שאמרו כאן. נתקלתי באותה בעיה כמו של הפונה בפוסט, ואף כתבתי על כך בתקופת אווטאר:
    http://www.hahem.co.il/harmless/archives/56

    ההבדל הוא שאז הייתה אופציה לא תלת מימדית.

    כמו שכבר אמרו פה – צפייה בסרט תלת מימדי עבור חסרי ראיה סטראוסקופית (כן, ככה נקראת היכולת לרמות את העין שלך), היא איומה. ניסיתי לאחרונה לראות את אליס בארץ הפלאות וזה פשוט בלתי אפשרי – כאב ראש איום, תמונה מטושטשת וחוויה מחורבנת באופן כללי.

    המצב בו אחוז ניכר מהאוכלוסיה לא מסוגל לראות סרט ״שטוח״ וחייב לחכות לדיוידי, היא מכעיסקה.
    לחרשים יש כתוביות, כפי שאמרו כאן. לחסרי ראיה סטריאוסקופית אין שום יכולת ליהנות אפילו קתת מסרט תלת מימדי

  20. Eran 22 יוני 2010 ב - 17:47 קישור ישיר

    אגב אליס בארץ הפלאות, ג'וני דפ הוא מאלה שלא רואים 3D בשל בעיה בעין.

  21. רינת 22 יוני 2010 ב - 18:56 קישור ישיר

    יש הרבה בעיות מיקוד וראייה שדופקות ראיית תלת מימד. עין עצלה כהגדרתה הרפואית זה מצב יחסית קיצוני, כשהמוח דוחה לחלוטין את התמונה מהעין החלשה ובפועל משתמש רק בעין אחת גם כשהשנייה עובדת. זאת נחשבת הפרעה נפוצה (בערך 5% מהאוכלוסיה), אבל הרבה יותר נפוץ מצב שבו יש עין אחת דומיננטית וחזקה והשנייה חלשה, למרות שהמוח לא חוסם לגמרי את התמונה מהעין החלשה. בשפה פופולרית, גם למצב הזה קוראים "עין עצלה". מעבר לכך, יש עוד הרבה הרבה יותר אנשים שסובלים מכל מיני בעיות מיקוד וראיה אחרות שעלולות להוביל לעין עצלה, אבל הם עדיין רחוקים משם. אחת הבעיות הנפוצות נקראת פזילה סמויה, שהרבה אנשים לא מודעים לה בכלל כי כאמור, זה סמוי ולא רואים את זה. לפעמים זה נובע מחולשת שריר מסוים בעין, וזה מקשה על המיקוד. מעבר לכאלה שבכלל לא מאובחנים, הרבה פעמים זה מאובחן בטעות כקוצר ראיה, או שאופטומטריסטים נותנים צילינדר במקום פריזמות. רוב האנשים מפצים על זה במאמץ גדול של השריר, מה שגורם לכאבי ראש (למי שרואה תלת מימד אבל יצא עם כאב ראש מאווטאר, האופטומטריסט שלכם מחכה לכם). בכל מקרה, כל מי שסובל מבעיות כאלה אבל שתי העיניים שלו פועלות, לפחות קצת, גם אם אחת חזקה ואחת חלשה וגם אם שתיהן חזקות, יראה מטושטש גם עם המשקפיים.

    לי אישית יש בעיית מיקוד לא קשה במיוחד, זאת אומרת שאני יכולה לראות תלת מימד עם משקפיים עם הרבה פריזמות + מאמץ + משקפי תלת מימד + כשאני מסתכלת בזווית מסויימת. באוואטר, כשעצמתי עין אחת, ראיתי מטושטש בעין שאין לה שום בעיית ראיה או מספר אבל יש בה בעיית מיקוד. לא יודעת להסביר למה אני ראיתי מטושטש ואתה ראית רגיל. אולי בעין ש"בורחת" יש משהו שמתנהג אחרת עם שיטת הקיטוב של תלת מימד, לא מבינה בזה מספיק.

  22. איל B 22 יוני 2010 ב - 19:30 קישור ישיר

    איך זה שאף אחד בכלל לא שוקל את האופציה של לראות את הסרט ב 2D בעברית ?!?!
    אני ראיתי אותו בעברית (לא בגלל בעיה בתלת, אלא בגלל שלקחתי את הבנות שלי) והדיבוב העברי היה פשוט פגז.
    הוא היה כל כך טוב עד שבכלל לא שמתי לב שאני רואה סרט בדיבוב לעברית, וזה אפילו עזר לי להתמקד בדמויות במקום בתרגום.
    לגבי הסרט עצמו, אני מאוד נהניתי ממנו, ובאתי לחלוטין נטול ציפיות, גם מפני שאני לא ממש חובב של סדרת צעצוע של סיפור, וגם מפני שחלק שלישי זה תמיד מסחטת כסף נטולת אופי.
    אבל הסרט הזה מוצלח מאוד (בעייני מוצלח הרבה יותר מקודמיו)
    רק דבר אחד הפריע לי כשניסיתי לדמיין צפייה בסרט דרך עיניהן של בנותיי (4,9) והוא הדמות של הדב הסגול… הוא היה כל כך חמקמק מבחינה מוסרית, שלילדה בת 4 היה ממש קשה להבין עם הוא רשע או טוב, או למה הדובי החמוד מתנהג ככה.

  23. דני 22 יוני 2010 ב - 19:39 קישור ישיר

    לפני כמעט שנה לקחתי את האחיין שלי (בן 6) לUP בתלת מימד, והוא לא הסתדר עם המשקפיים. הוא ראה את כל הסרט בלעדיהם ואמר שככה יותר ברור לו. אני מניח שזה איזה קטע של בשלות פיזית של העיניים. לצעצוע של סיפור כבר נלך ב2D 

  24. יוני ק 22 יוני 2010 ב - 23:32 קישור ישיר

    יאיר,

    אם אתה חושב שעתיד הקולנוע הוא המשקפיים המטונפות והכהות הללו אתה חולם, ידידי.
    יש כל כך הרבה שיפורים ומהפכות שהקולנוע הולך לעבור ששערותיך יסמרו. הקרנה הולוגרפית היא רק אחד מהם.
    מעבר לכך, כלל לא הבנתי למה התכוונת כשכתבת כי ההקרנה הדיגיטלית נהדרת גם עבור אלה שאינם רואים בתלת מימד. הישיבה עם המשקפיים המעצבנים הללו ואיכות התמונה המתקבלת בעזרתם – ללא התלת מימד – מעניקים חוויה ירודה וחשוכה באופן ברור מישיבה בקולנוע רגיל 2D. על מה אתה מדבר, בנאדם?

  25. מישהו 22 יוני 2010 ב - 23:56 קישור ישיר

    אז הנה ההסבר יאיר – מי שרואה בעין אחת, מכל סיבה, או שמחליף בין העיניים כי המוח שלו לא מסוגל לחבר את התמונה משתי העיניים – הוא לא יכול להיות בהקרנה של סרט בתלת מימד. הוא תמיד ייראה לו מטושטש כאילו אין לו משקפיים. ולכן כמו עם החרשים שיש להם הקרנה עם כתוביות, צריכה להיות הקרנה שטוחה.

  26. עוד אחד עם עיניים 23 יוני 2010 ב - 17:03 קישור ישיר

    גם אצלי יש בעיה מסויימת בעיניים (במקרה שלי מדובר בעיניים שקצת בורחות "החוצה" דווקא), ובסרטי התלת מימד אני די סובל בדרך כלל. ממש לא מדובר ב"אפקטים" שלא עובדים – אלא בסרט מטושטש לחלוטין, בערך כמו לנסות לראות סרט תלת מימד בלי המשקפיים.

    איכשהו דווקא אווטאר היה יותר נסבל – אולי משהו באיכות הטכנית של צילומי התלת מימד עזר לעיניים הסובלות שלי, וראיתי אותו בסדר, פחות או יותר.

    אבל בסרטי התלת מימד האחרים שראיתי עד היום, הייתי עסוק בעיקר בניסיונות להזיז את המשקפיים לכל מיני זוויות בתקווה שזה יעזור – וזה לא עזר. כך שכל סרט תלת מימד הוא הימור בשבילי, ואני משתדל ללכת לכמה שפחות כאלו, כל עוד אפשר…

  27. אלי 23 יוני 2010 ב - 17:51 קישור ישיר

    יאיר – נקודה חשובה: איך יכול צופה לדעת שההקרנה תהיה מפרינט דיגיטלי.
    להלן אבי נשר – יס פלאנט – סינמה סיטי גלילות או ראשון = ובאיזה אולם?

    לדוגמא – הנסיך הפרסי הוקרן דיגיטלית באולם 6 של יס פלאנט, אז ניתן לנחש שבאולמות תלת מימד יש פוטנציאל לפרינט דיגיטלי לסרט רגיל.

    אם היו מציינים את הדבר בעיתון או באתר הקולנוע!!

    =============

    רוה לאלי: נו, זו הבעיה עם מפיצינו. הם לא אוהבים להסגיר מידע. אם מספיק אנשים יתקשרו לבית הקולנוע וישאלו איזה עותק מקרינים באיזה אולם הם יבינו שצריך לפרסם את זה איפשהו.

  28. יוסי 24 יוני 2010 ב - 2:04 קישור ישיר

    יאיר שלום. אני אחד מאלה "ברי המזל" שרואה מלידה באמצעות עין אחת בלבד, וככזה יכול להעיד שלי ולשכמותי אין אפשרות לצפות בסרט תל-מימד! כאשר אני מרכיב את העדשה האדומה על העין הרואה, כל התמונה נצבעת אדום וגבולות המתאר של כל העצמים בתמונה מטושטשים. אותה תופעה מתרחשת בצפייה דרך העדשה הכחולה. כחובב הז'אנר, לא תהיה לי בררה אלא ללכת לגרסה העברית.

    =============

    רוה ליוסי: או-אה, אתה כבר ה-ר-ב-ה זמן לא היית בסרט תלת מימד. אני מבין גם למה. ובכן, כיום אין יותר עדשות אדומות וירוקות, אלא עדשות פולרייזר (מקטבות) בלי שינוי בגוון. אתמול ראיתי את "שרק 4 " ובמשך כמה סצינות – בעקבות השרשור הזה – עצמתי עין אחת. וראיתי ברור (שזה מדמה עיוורון בעין אחת, לא בעיית עין עצלה או צילינדר). מה שכן, זה באמת אידיוטי גם לסבול מהחשכת הפריים (על ידי המשקפיים) וגם לא להרוויח מזה את התלת-מימדיות, כך שאני מודה שמי שיש לו בעיה עם ראייה סטריאוסקופית די אוכל אותה כרגע בקולנוע. אני מניח שייקח זמן הסתגלות עד שכל הדברים האלה ייפתרו ולפחות שתיים משלוש הבעיות יסודרו: המחיר הלא-אחיד, הבהירות הנפגמת בגלל המשקפיים (בזה, אגב, כבר מטפלים, לבקשת יוצרי הקולנוע), והאופציה לצפות בסרטי תלת מימד גם בדו-מימד, למי שמעדיף כך.

  29. נתאי 27 יוני 2010 ב - 23:06 קישור ישיר

    WARNING: 3D Video Hazardous to Your Health

    http://www.audioholics.com/news/editorials/warning-3d-video-hazardous-to-your-health

  30. דוד 5 יולי 2010 ב - 17:05 קישור ישיר

    יש לי רעיון! אפשר לצייד את בתי הקולנוע במספר זוגות משקפי דו-מימד שהם משקפיים בעלי שתי עדשות זהות וכך הצופה יראה תמונה רגילה לחלוטין!

  31. web analytics 7 דצמבר 2010 ב - 5:52 קישור ישיר

    Buddy the spam here are driving me insane! Get rid of it!

  32. Ferry pour la Grece 28 ינואר 2011 ב - 1:14 קישור ישיר

    Thanks pal. This has been fun hearing

  33. Online Coupon Codes 28 ינואר 2011 ב - 3:00 קישור ישיר

    I precisely desired to appreciate you once more. I'm not certain what I would've made to happen without the type of solutions shared by you directly on this question. Certainly was a real traumatic circumstance in my view, but taking note of the well-written way you solved it took me to cry for happiness. Extremely grateful for the advice and hope that you recognize what a great job you happen to be carrying out instructing people today all through your webblog. More than likely you have never met all of us.

  34. Chere Deporter 7 פברואר 2011 ב - 4:04 קישור ישיר

    This is really interesting. Thanks for posting it. By the looks of the comments, many others think so too.


השאירו תגובה