23 יוני 2010 | 10:17 ~ 12 תגובות | תגובות פייסבוק

לפני הזמן

האוסקרים מסתנכרנים לוחות הזמנים של הבלוגרים ומפרסמים כבר בסוף יוני את שמות המפיקים שיהיו אחראים על הפקת הטקס ב-27 בפברואר 2011. השניים הם ברוס כהן (שזכה באוסקר ב-1999 על הפקת "אמריקן ביוטי" והיה מועמד על "מילק") ודון מישר (מבכירי מפיקי האירועים הטלוויזיוניים, ומי שהפיק את חגיגת ההכתרה של ברק אובמה וכמה וכמה מופעי מחצית בסופרבול). צריך לזכור שבעולם הטלוויזיה האמריקאי, התואר "מפיקי הטקס" למעשה אומר שהם העורכים הראשיים ולמעשה גם הבמאים הראשיים של האירוע. הם אחראים על כל התוכן של האירוע, והטון שלו, ולא סתם על ענייני "הפקה" (סגירת חוזים עם טאלנטים וכו').


ולגבי התזמון: בעוד שבוע מהיום מסתיימת חצי השנה הראשונה של 2010, מועד בו בלוגרי קולנוע רבים (בייחוד באמריקה) מחלקים תעודת סיכום למחצית הראשונה ומנסים להמר אילו מהסרטים שהם כבר ראו יתחרו (ואולי יזכו) באוסקר הבא (בעוד שמונה חודשים). הקונסנזוס, כרגע, הוא ש"צעצוע של סיפור 3 " יזכה כסרט האנימציה (ואני אהיה מופתע מאוד אם לא יהיה לפחות מועמד לתסריט), ושג'ניפר לורנס, השחקנית מ"Winter's Bone" (זוכה סאנדאנס) תהיה מועמדת על המשחק.



עדכון!!! ניקי פינק מדווחת שיכול להיות שיש סיבה לכך שההכרזה על שמות המפיקים הגיעה כה מוקדם ושבאקדמיה שוקלים להעביר את האוסקרים לינואר. מחשבה מאוד מאוד מעניינת, שקודם כל תרענן מאוד את כל מפת ההפצה של האולפנים, שכרגע פוקקים את דצמבר בסרטי אוסקרים. מתי מתי מתי גם באקדמיה הישראלית ישבו ויחשבו איך לרענן את התחרות ואת ההשפעה שלה על מפת הקולנוע שמסביב?


=============


שיהיו בריאים האנשים ביס, שימחו את הבית שלנו מאוד מאוד עם מקבץ סרטי האנימציה המופלא שהם יציגו מיום רביעי הבא (גם בעברית וגם באנגלית). "למעלה" בעברית ואנגלית, "פוניו" ביפנית ובעברית. "ענק הברזל" בעברית ובאנגלית. "קורליין" בעברית ובאנגלית. "מפלצות נגד חיזרים" כנ"ל. התזמון מושלם לספיישל האנימציה הזה (הקומוניקט מבטיח מעל מאה סרטים): "צעצוע של סיפור 3 "פתח לשתי השנות את התיאבון לסרטי אנימציה בענק. הקטנה משלימה בשבוע האחרון את "שרק" 1 עד 3, לקראת מספר 4, והגדולה כבר אוכלת קורליין" לארוחת ערב (עם כפתורים). ואגב: התחלתי לדווח על סרטים מנקודת מבטן של הבנות שלי לפני שנתיים, והכינויים שלהן היו אז בת השש ובת הארבע. ובכן, מהיום זה כבר בת הכמעט-תשע ובת השש – ונדמה לי ש"צעצוע של סיפור 3 " (למרות שאבנר שביט תוהה האם זה סרט לילדים) היה אירוע קולנועי מכונן עבורה. כך שאם אתם מחפשים בגוגל את "בת השש", שימו לב שזו כבר לא אותה אחת. החיים זורמים.


אגב, כמה וכמה מבכורות האנימציה האלה יהיו גם בהוט, אני קורא גם בקומוניקטים שלהם. אבל לא בכזה היקף.


=============


"עשבים שוטים" של אלן רנה תכף יוצא באמריקה, וגם בישראל (אחרי שיוקרן קודם בפסטיבל ירושלים), וג'ונתן רוזנבאום מנצל את ההזדמנות כדי לפרסם פרק מספר שכתב, ובו הוא מעיין בשלושה שוטים מסרטיו של רנה: "אשתקד במריאנבד", "פרשת סטביסקי" ו"מלו". הוא מבטיח שיש שוט נהדר כזה גם בסרט החדש.


===============


החמצתי את זה: רונלד נים, צלם שהפך לבמאי בריטי יעיל למדי, שעשה סרטים שזכו לפרסום בזמן אמת, אבל די נעלמו בתהום הנשייה מאז, מת לפני שבוע בגיל 99. בין הסרטים שביים: "הרפתקאה בפוסידון" (שגם הרימייק של וולפגנג פיטרסן כבר הספיק להישכח), סרט האסונות מ-1972 שהעניק לשלי ווינטרס מועמדות לאוסקר וזכה באוסקר על המוזיקה; "תיק אודסה" על פי ספרו של פרדריק פורסיית; ו"The Prime of Miss Jean Brodie", עליו זכתה מגי סמית באוסקר.


============


לפני כשבועיים כתבתי כאן על ההשתלחות של ניקי פינק במפיק של "צוות לעניין" ואיך הוא גרר את הסרט הזה בחוסר החלטיות ובטעויות כיוון קרוב לעשור. ואכן, כמה ימים אחר כך נבואתה של פינק התגשמה והסרט התרסק בקופות. הסרט הכניס מאז 52 מיליון דולר, בדיוק חצי ממה שהכניס "קרטה קיד" שיצא יחד איתו. השבוע נולד פלופ קייצי חדש: סרט הקומיקס "ג'ונה הקס", וב"סינמטיקל" מתארים איך אולפני וורנר הצליחו להשמיד את הסרט הזה בחריצות במשך שלוש שנות הפקתו, ואיך הכל הידרדר מרגע שיוצריו המקוריים, נבלדין וטיילור (סרטי "קראנק") פרשו ממנו. השניים אפילו הביעו סוג של שאט נפש מהתוצאה הסופית בטוויטר שלהם השבוע, אבל הציוץ הזה נחמק מאז. בכל זאת, קולגיאליות (והם עדיין חתומים כתסריטאים).

נושאים: בשוטף

12 תגובות ל - “לפני הזמן”

  1. הארכיבאי 23 יוני 2010 ב - 11:14 קישור ישיר

    נראה לי שהסרט הכי טוב של נים הוא דווקא "גמביט" סרט השוד האלגנטי עם שירלי מקליין ומייקל קיין. אפילו האחים כהן שקלו רימייק לפני כמה שנים.

  2. Eran 23 יוני 2010 ב - 11:54 קישור ישיר

    Crank 2 זה אחד הסרטים המטופשים ביותר שראיתי מימי. אני בטוח ש- Jonah Hex רק הרוויח מעזיבתם של השניים האלו שמכונים בטעות "יוצרים" . ממש כמו אווה בול, כל מה שהם מעורבים בו הופך מיד לזבל.

  3. hamlet 23 יוני 2010 ב - 13:39 קישור ישיר

    Gambit
    Cool film

  4. Shai 23 יוני 2010 ב - 14:25 קישור ישיר

    Avner Shavit doesn't think that Toy Story 3 is not suitible for children.He actually leave it as an open issue.He says he is not qualified to judge wether or not it is suitible for children.He also say the Pixar attitude is not far from what children hear in fairy tales

  5. עמית איצקר 23 יוני 2010 ב - 18:10 קישור ישיר

    לערן, גם קראנק הראשון היה סרט ממש מחורבן. הם באמת שני במאים גרועים ביותר

  6. Eran 23 יוני 2010 ב - 20:19 קישור ישיר

    עמית
    מסכים. הראשון גרוע אבל איכשהו נסבל. השני היה גרוע עשרות מונים. אשפה בלתי נסבלת.

  7. נמבר 84 23 יוני 2010 ב - 21:01 קישור ישיר

    יאיר מה אתה אומר על זה?
    http://e.walla.co.il/?w=%2F6%2F1699443

  8. רותם 24 יוני 2010 ב - 9:22 קישור ישיר

    אני לא ממש מבין מה עוזר ההקדמה. במקום לפקוק את דצמבר יפקקו את נובמבר. אם היו דוחים בחודש אולי זה היה הגיוני.

  9. עדן 24 יוני 2010 ב - 9:38 קישור ישיר

    קראנק השני באמת היה בעייתי אבל אני לא מוכן לשמוע מילה רעה אחת על קראנק הראשון – מדובר באחד מסרטי האקשן המקוריים והמהנים ביותר של השנים האחרונות.

  10. אור 24 יוני 2010 ב - 22:53 קישור ישיר

    הבעיה היא לא שהם במאים מחורבנים, להיפך, בבימוי שלהם יש המון תעוזה. הם פשוט תסריטאים מחורבנים, וזה די תמוה שבמקום לתת להם לביים תסריט של מישהו אחר, נתנו להם לכתוב תסריט שמישהו אחר יביים.

  11. web analytics 7 דצמבר 2010 ב - 7:28 קישור ישיר

    Mate this spamming here are driving me insane! Fix it!

  12. Katelin Hoyne 7 פברואר 2011 ב - 4:04 קישור ישיר

    Thanks for taking the time to share this, I feel strongly about it and love reading more on this topic. If possible, as you gain knowledge, would you mind updating your blog with more information? It is extremely helpful for me.


השאירו תגובה