01 אוגוסט 2010 | 18:56 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

רוצים לנהל את פסטיבל דוק-אביב?

היום פירסם פסטיבל דוק-אביב קול קורא לאיתור מנהל או מנהלת אמנותי, שיחליפו את אילנה צור, מייסדת הפסטיבל, שפרשה מהפסטיבל השנה אחרי 12 שנות ניהול. מי שרוצה להגיש מועמדות צריך לשלוח קורות חיים עד 22 באוגוסט ל-michal@docaviv.co.il



בהגדרות התפקיד נכתב "אחריות וניהול התוכן בעמותת דוקאביב". אבל, לדעתי, המשימה העיקרית והאמיתית של המנהל (או המנהלת) החדשים של דוקאביב תהיה לתת תחרות לפסטיבל ירושלים. בעיניי, התוכנית הבינלאומית של דוקאביב תמיד נפלה מזו של פסטיבל ירושלים. ברוב מוחלט של המקרים אם היה איזשהו סרט תיעודי מדובר ועטור פרסים – נגיד מסאנדאנס או מ-IDFA – הייתי יכול להיות בטוח שהוא יוקרן בירושלים ולא בדוקאביב.



==================



ועכשיו בואו נשחק דומינו שיבוצים. בשבוע שעבר עזב לירן עצמור את תפקידו כאחראי הפיתוח בערוץ 8. נו, אז קחו אותו לנהל את דוקאביב.



==================



מה שמזכיר לי: לערוץ 8 יש בלוג חדש ומשגע. שם, למשל, ראיתי היום כבר שני קטעים מתוך הסרט התיעודי על המסע של להקת הג'ירפות בהודו (לא סרט טבע, סרט רוקנרול).

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “רוצים לנהל את פסטיבל דוק-אביב?”

  1. נקודה למחשבה 1 אוגוסט 2010 ב - 19:56 קישור ישיר

    עיטור פרסים הוא לא בהכרח סממן לאיכות, ובתור אחד שפוקד את שני הפסטיבלים באופן קבוע ובודק את הרקע של הסרטים תרשה לי לומר שהטענה הזו אינה מדוייקת.

    בכלל אני חושב שהעיקר פה הוא לא התחרות. שני הפסטיבלים טובים וחשובים ולדעתי להכנס למוד "תחרותי" זה כניין תפל למנהל אמנותי טוב ומקצועי.

    בנוסף, ואני מקווה שזה לא יתפרש כקטנוני, אבל דוקאביב זה במילה אחת. אפרופו דיוק, כבר בחרת לכתוב על משהו אייטם, אז מומלץ לדייק, במיוחד אם עושים קופי-פייסט מהודעה לעיתונות.

    🙂

  2. שוֹחה בחומר 1 אוגוסט 2010 ב - 20:40 קישור ישיר

    אני בטוח שהתפקיד בכיס של עמית גורן, אם ירצה בו…

  3. אורי 2 אוגוסט 2010 ב - 12:12 קישור ישיר

    אני מקווה שהעזיבה של לירן הייתה מתוכננת – כי בעיני שנתיים בערוץ דוקו זה לא באמת מספיק זמן.
    אבל אולי באמת זה בדרך לדוקאביב? זה יהיה מעניין.

  4. שימי 5 אוגוסט 2010 ב - 20:36 קישור ישיר

    לדעתי רוה טועה ומטעה. דוקאביב הוא פסטיבל נהדר עם אווירה כייפית ומקצועית. הוא לא ארכאי ומקושקש כמו הפסטיבלים הגדולים בירושלים ובחיפה. גם מאורחים שהציגו סאטים בו ובירושלים או חיפה שמעתי שיש עדיפות מוחלטת להציג בדוקאביב, לא בגלל המיקום בתל אביב. הצוות של דוקאביב קטן בהרבה מהפסטיבלים הגדולים המסורבלים, אבל היחס שם ליוצרים הוא אישי ונהדר וגם ככה לרוב היחס לקהל, נכון בזמני עומס לפעמים יש קצת היסטריה.
    דוקאביב הוא הפסטיבל המעודכן ביותר כיום בישראל, אבל הוא פסטיבל נישה בסוף של דבר הוא מציג דוקו בלבד.
    צור עשתה עבודה מעולה מהקמת הפסטיבל והרצתו עד שבהדרגה יצאה ממנו בשנים האחרונות. עדיין היו בו סרטים נפלאים של יוצרים צעירים שספק עם היו מוצגים בירושלים או היו מקבלים את הכבוד הראוי ולא הקרנות ריקות של עשר בבקר, כמו "גברים בסאונה", "הכוורת", "קונסטנטין ואלנה" שהם סרטים עטורי פרסים גם מאידפא כמובן, וסרטים פחות מוכרים שהיו שיחוק של יוצרים לפני פריצה כמו "צללים" הנהדר ו"ארנבות בברלין".
    גם בגזרה הישראלית רוב היוצרים מעדיפים להגיש קודם לדוקאביב ואם לא מתקבל או לא מוכן לירושלים, אלא אם ברור שהסרט יעורר הד במיינסטרים כמו במקרה של "שתיקת הארכיון" שהוא באמת סרט מעולה.
    מקווה שימצאו מישהו מתאים, היסטורית סביר להניח שזו תהיה אישה שכן רוב הצוות שם בעיקר ההנהלה הבכירה מורכב מנשים.
    ואם מדבריו של רוה עלתה איזו ציניות כלפיי חיפוש המחליף לצור, אני אאחל לצוות דווקא הרבה הצלחה.


השאירו תגובה